17 Reacties
9 maanden geleden
Dat ligt vooral aan de relatie die je hebt met die persoon vind ik.
Is het familie of een beste vriendin ligt het bedrag gemiddeld hoger dan wanneer het een collega of kennis is.
9 maanden geleden
Reactie op FlorissanteVuurvogel175358
In dit geval een vriendin uit mijn vriendinnen groep
Als het een gewone vriendin is uit de groep zou ik rond de 10 a 15 euro bijdragen.
En dan voor rond de 15 a 20 euro een cadeautje voor kraambezoek doen.
Maar ik kan ook niet in jou portomonee en agenda kijken ☺️
9 maanden geleden
Ik vind een 10tje echt meer dan prima als je er zelf ook niet bij bent! Allang lief dat je meedoet, want je hoeft niets te geven als je er niet bent, en het gaat toch op in het grotere geheel. Ik zou zelf in jouw situatie een maximumbedrag voor beide cadeaus samen bedenken, bijv 20 a 25, en dan wat je niet aan t kraambezoek denkt te gaan besteden aan de babyshower meegeven (eventueel met de boodschap, ik geef een kleine bijdrage want wil wel meedoen maar ben er niet bij).
9 maanden geleden
😱 wat een bedragen en dan leg je dat bij voor een babyshower waar je niet jij bent en dan nog een los kraamcadeau?
9 maanden geleden
Reactie op KittyNootje
😱 wat een bedragen en dan leg je dat bij voor een babyshower waar je niet ...
Denk dat t vooral te maken heeft met hoeveel je te besteden hebt en hoe rijk/arm de vrienden zijn waar je mee om gaat, mensen met een zeer laag inkomen zullen 15€ al heel veel vinden en mensen met gemiddeld inkomen of hoger, kunnen wel prima 50€ leggen daar voor, etc etc, maar cadeaus hoger dan dat worden dan meestal gezamenlijk gedaan, bijvoorbeeld iets wat ze nodig heeft van 250€ en jullie leggen met ze allen bij.. dat kan ook nog.
9 maanden geleden
Reactie op Mi Lady
Denk dat t vooral te maken heeft met hoeveel je te besteden hebt en hoe rij ...
Nou wij hebben een gemiddeld salaris maar ik vind 50 bijleggen voor iets waar je niet bij bent echt wel te gek hoor.
(Dit is een bedrag die naar beste vriendinnen of familie gaat hier)
😅 Ken ook niemand in mijn omgeving die dat zou doen.
En ik ken mensen in veel verschillende salaris schalen.
Ik kom uit op een totaal van 35 a 40 euro ongeveer in totaal voor een vriendin dus bijleggen babyshower cadeau en kraamcadeau.
Beste vriendinnen maak ik vaak een uitzondering voor zo zou ik een vriendin een dekentje geven met de naam. Die zij wou kon ik niet bestellen (problemen met de site) dus werd het in overleg een Koeka deken met naam die een stuk duurder was 😅
ik zit nu ook net in een omgeving helemaal vol met zwangere vriendinnen en kenissen 😅😅
9 maanden geleden
Wow ik schrik ook van de bedragen en heb een meer dan prima salaris. Ik zou mij ook echt heel bezwaard voelen als ik zo’n dure cadeaus zou krijgen haha!
Tenzij ik bv een vriendin zou hebben die het minder breed heeft, dan vind ik het geen probleem om iets meer geld uit te geven wat nodig is qua babyspullen.
9 maanden geleden
Voor kraam cadeau rond €25,-.. denk ook net wat ik kan vinden.. Kan zijn dat je vriendin erg blij is met iets of wensen heeft en kost €15,- bijvoorbeeld. Voor babyshower waar ik bij ben ligt het er eerlijk gezegd wel aan of het een kennis is of goede vriendin.. bij goede vriendin voor gezamenlijk cadeau en qua eten/drinken rond €50. Bij een babyshower waar ik niet bij kan zijn en wel wat wil geven ( zal liggen aan persoon) zal ik denk €20,- ongeveer bij willen dragen. Ligt ook aan de kring van die persoon denk. Is het een grote groep, kun je gezamenlijk een mooi cadeau kopen.. is het een klein groepje en goede vriendin dan heb ik voor haar wel meer over als ze het goed kan gebruiken. In ieder geval geen geld om het geld geven zeg maar.. de een kan het wat meer goed gebruiken dan een ander.
9 maanden geleden
Reactie op KittyNootje
Nou wij hebben een gemiddeld salaris maar ik vind 50 bijleggen voor iets wa ...
Ja t is echt een beetje afhankelijk van de mensen zelf, n wat je zelf wilt uitgeven, je bent niet verplicht te doen wat iemand anders wil , doe gewoon wat goed voelt voor jou 😁