17 Reacties
12 uur geleden
Ik snap je heel goed! Gebroken nachten + borstvoeding = gewoon overleven, geen feestmodus 😅
En hoe lullig het ook klinkt, als jij voorstelt dat hij alleen kan gaan en hij dat niet wil, dan is dat zijn keuze. Jij hoeft jezelf hierin niet weg te cijferen.
Je luistert gewoon naar je lichaam en dat mag. Echt 💛
12 uur geleden
Meenemen zou ik ook niet doen. Als dit bij ons gebeurt was, had ik wel gehoopt dat mn vriend zou zeggen dat hij ook thuis blijft heel eerlijk gezegd. Maar als jij het geen probleem vind om alleen met je zoontje thuis te zijn, zal ik dat doen
12 uur geleden
Als het gewoon bij vrienden thuis is dan zou ik hem meenemen en daar op bed leggen. Hier slapen de kleintjes altijd door het lawaai van het vuurwerk heen, dus grote kans dat het ritme van de kleine niet heel erg wordt verstoord. Die kleintjes zijn best flexibel. Ik zou wel meteen de afspraak maken dat je man de volgende ochtend voor de kleine zorgt en jou op bed laat liggen tot 12 uur. Zo kom je toch een beetje aan je rust en heb je ene gezelligere avond dan alleen thuis zitten. En als het niet gaat dan heb je het geprobeerd en ben net zo weer thuis!
11 uur geleden
Mijn oudste was heel makkelijk en kon ik overal mee naartoe nemen, hij sliep ook overal.
Nu het andere uiterste. Wij blijven thuis en krijgen visite (niet dat ik daar op zit te wachten want dat is mij te druk en daar ben ik te moe voor) maar dan zit mijn partner niet alleen wanneer ik naar onze baby moet om te voeden/in slaap helpen. Al komt iedereen altijd naar ons🤣. Nu alleen het ding. Normaal zouden mn ouders dan blijven slapen. Nu vind ik dat door mijn burn-out echt veeel te heftig😱 maarja, dan kunnen ze niet drinken? Lastig want ik drink sowieso niet dus voel die pijn ook niet😅.
11 uur geleden
Ik snap jou heel goed.. hier ook nog onrustige nachten en ik zie niet in voor wie ik tot 00:00 ‘s nachts moet opblijven, ik heb alleen mezelf ermee en zit er niet op te wachten om dagen erna nog moe te zijn.
Heb gezegd dat mijn man gewoon mag gaan als hij wil maar hij blijft liever samen thuis en zegt zelf ook “hierna komen genoeg jaren dat we het weer vieren”.
11 uur geleden
Soms is het een beetje geven en nemen. En als hij zonder jou gaat is dat misschien ongezellig. Maar als jij mee gaat is dat voor jou ongezellig, maar vooral ook ongemakkelijk en speelt er veel sociale druk etc. Ik zou er nog even rustig met hem over praten.
Waarom is het voor hem zo belangrijk dat je mee gaat?
Moet wel zeggen dat dit onwijs lief is van hem dat hij zo graag samen wil zijn. Mijn man zou het echt niet uitmaken. Oud en nieuw is zijn dag en mag blij zijn als ik ergens na 12 een kus krijg 🤣🤣
Overigens mijn tactiek is altijd >> laat ze maar leren (werkt namelijk ook beste bij kinderen. Dus mee gaan. Afspreken dat hij de zorg van de baby op zich neemt en hij mag hele avond boven zitten en jij gezellig doen
11 uur geleden
Reactie op Bruisend
Soms is het een beetje geven en nemen. En als hij zonder jou gaat is dat mi ...
Haha dat zou een goede deal zijn, maar mijn man gaat drinken en dan zie ik het niet zitten dat hij voor de kleine zorgt + ik geef borstvoeding dus ik zal toch moeten voeden..
We gaan vanavond een balletje opgooien bij mijn schoonouders of mijn zoon daar mag logeren.. ik zou het zelf niet durven vragen maar mijn man denkt dat ze het niet erg vinden als ze geen plannen hebben.
7 uur geleden
Jij doet alle nachten alleen terwijl hij slaapt, je zegt dat hij de hort op kan terwijl jij oud&nieuw 'viert' door wederom een gebroken nacht alleen te doen en hij durft je vervolgens ongezellig te noemen? Wow haha.
Dat gezegd hebbende, ik zou je toch aanraden een keer te kolven zodat hij een nacht kan doen met de fles. Want op deze manier houd je zelf de rolverdeling ook in stand en eerlijk: iemand kan zich niet goed voorstellen hoe zulke gebroken nachten zijn tot ie het zelf heeft gedaan. Hier verdelen we de nachten dus (ik borstvoeding, hij het wiegen/verschonen indien nodig. Of ik kolf en we wisselen de nacht af waarbij hij de fles geeft). Geeft zoveel meer wederzijds begrip. Maar doe vooral waar je je zelf goed bij voelt, klinkt alsof je al megaveel rekening met hem houdt.
Idee van oktomom klinkt trouwens ook als een goeie.
6 uur geleden
Oooh zo herkenbaar. Ik heb ook zo’n vriend die mega sociaal is en overal naartoe wil. Nu met baby is dat niet veranderd en vindt vaak “dat moet gewoon kunnen”. Nou nee. Niet als je een baby heft die slecht slaapt en wij als moeders de gevolgen ervan hebben de rest van de nacht.
Echt niet gaan als je het echt niet ziet zitten is mijn advies en zeg ik ook uit ervaring.
5 uur geleden
Je kind en jij zijn de belangrijkste. Wij als vrouwen en moeders hoeven niet altijs de mening van onze man accepteren. Het is zijn keuze. Blijf lekkee thuis, omdat en jij en je kindje worden alleen maar moe van en in plaats van genieten moet je constant aan je kind iets doen. Bij andere mensen thuis is het altjjs oncomfortabel. Ik vind zelfs dat je man zou met jou en je kind thuis moeten blijven. Het is eerste meer dat jullie samen met een baby het vieren. Ik weet het niwt, het lijkt dat mannen tegenwoordig te goed zitten en te weinig doen
4 uur geleden
Hi!
Hier ook een man die graag oud en nieuw viert met vrienden 😊
Onze zoon slaapt redelijk goed, maar toch vind ik het spannend.
Ik heb daarom meteen aangegeven dat ik met oud en nieuw gewoon thuis ben met de kleine. Dus iedereen is welkom om hier te komen.
En… ik merk nu in deze eerste twee dagen dat een draagzak echt heel fijn werkt voor mijn zoon. Hij komt snel tot rust en pakt zijn slaap makkelijker.
Misschien is dat ook een optie
En… lukt het misschien om vóórdat het feest begint nog even wat te slapen?
Ikzelf moet oudejaarsdag werken: om 5:30 eruit, van 6:30 tot 15:00 werken. Zodra ik thuis ben: douchen en héél even op bed liggen 😂
3 uur geleden
Reactie op Martina01
Je kind en jij zijn de belangrijkste. Wij als vrouwen en moeders hoeven nie ...
Nou wat je zegt is wel waar hoor! Iemand moet zich conformeren en in praktijk zijn het vaak de vrouwen want dan gaan wij ons schuldig voelen dat de man ervoor kiest om thuis te blijven. Maar uiteindelijk is het zijn eigen verantwoordelijkheid om hij daar voor kiest. Jij kiest voor de kleine.
Hier heb ik dus nog wel eens moeite mee. Ik zeg dan ja voor mijn man, maar m’n oudste was er wel eens de dupe van en had dan altijd spijt. Het helpt voor mezelf als ik dan tegen mijn man zeg “nee, ik kies voor mijn kind dus ik doe x”. Maar dat is iets dat ik moest leren
3 uur geleden
Dit is misschien niet helemaal het antwoord wat je nu nodig hebt, maar misschien heeft iemand er iets aan. Wij hadden een vriendengroep die op oud en nieuw altijd tot het uiterste gaatje ging. Inmiddels heeft iedereen 1 of meer kids en is het altijd voor 1 van de twee ouders minder gezellig omdat die de verantwoordelijkheid draagt.
We hebben daarom gekozen voor een nieuwe traditie en doen ieder jaar een nieuwjaars brunch voor alle vrienden en kids. De kinderen versieren pannenkoeken en de ouders zitten aan de mimosa.
En met oud en nieuw viert iedereen het zelf hoe ze willen, meeste rondom hun eigen huis.
2 uur geleden
Reactie op LucyDiamond
Dit is misschien niet helemaal het antwoord wat je nu nodig hebt, maar miss ...
Wij doen trouwens ook zoiets maar dan op oudjaarsdag! van 16.00 -19.00 borrelen en pannenkoeken. Daarna naar huis en kinderen in bed. Werkt echt fantastisch! Maar dan moet je wel allemaal in de jonge kinderen zitten.