22 Reacties

2 weken geleden

Ik! Ik heb het gewoon gelijk gegeven. Ik merk niks anders 😊

2 weken geleden

Ik ook overgestapt naar nummer 2 merk geen verschil

2 weken geleden

Tip: het is onnodig om over te stappen naar 2 of 3 etc! Uit onderzoek bleek dat na nummer 1 alles toegevoegd mag worden zoals suikers etc, en ze dan vrij spel hebben en dat nummer 1 de enige is met de strenge regels. Misschien iets om uit te zoeken voordat je overstapt 🥰

2 weken geleden

*Je kan dus altijd nummer 1 blijven gebruiken en daarnaast de voedingstoffen geven die ze nodig hebben!

Reactie op Evida1988

*Je kan dus altijd nummer 1 blijven gebruiken en daarnaast de voedingstoffe ...
Klopt! Ik heb met de oudste bij een diëtiste gelopen en die gaf aan: altijd nummer 1 blijven gebruiken omdat nummer 2 en volgend gewoon marketing is. Nummer 1 is altijd het beste om te geven. Onze ging pas met ruim 1,5 jaar aan de fles en toen kreeg ze ook nummer 1.

vorige week

Reactie op BriljanteVlucht420614

Klopt! Ik heb met de oudste bij een diëtiste gelopen en die gaf aan: altijd ...
Goeie dan minder op overstap 2?

vorige week

Mijn dochter vindt 2 duidelijk minder lekker. Ik ben het nu aan het mengen. Als ze het niet pakt blijf ik gewoon bij 1.

vorige week

Reactie op J.v.d

Mijn dochter vindt 2 duidelijk minder lekker. Ik ben het nu aan het mengen. ...
Gewoon lekker bij 1 blijven hoor. Ik had zelfs een keer lactatiedeskundige thuis laten komen omdat ik voor het eerst borstvoeding geef en mijn zoontje wel kv kreeg en zij had ook al aan als je overstapt naar kv, gebruikt alsjeblieft nooit 2 of 3 etc. En toen gaf ik haar aan dat ik bij zoontje 1 jaar lang nummer 1 heb gegeten tot ik stopte met de fles en ze was zo opgelucht. Ze zei ik kom wel eens bij mensen thuis en dan zie ik nummer 2 etc staan (zovan, wat erg). Ik wist al dat het marketing was maar dit bevestigde mij wel hoe onnodig die overstap is voor kv gevende mama’s!

vorige week

Veel taalfoutjes maar je weet wat ik wil zeggen 🤭

Reactie op Evida1988

Gewoon lekker bij 1 blijven hoor. Ik had zelfs een keer lactatiedeskundige ...
Hii volgend onderzoeken is dit pas vanaf 3 en 4+ pas marketing. 2 is wel volgends de WHO en overige bronnen goed omdat kindjes via bijvoeding niet aan de nodige vitamines komen.

vorige week

Reactie op GracieuzeLelie201551

Hii volgend onderzoeken is dit pas vanaf 3 en 4+ pas marketing. 2 is wel vo ...
Ja volgens mij ook. 2 is nog met extra vitamines die nodig zijn. Is ook te zien bij keuringsdienst van waarde.

vorige week

Vanaf 2 is marketing vandaar dat we ook vanaf 2 reclame en aanbiedingen gelden. En nooit met nummer 1. Het is natuurlijk misschien wel anders als je kindje slecht eet en niet genoeg binnen krijgt oid. Maar als je kindje gewoon volgt met hapjes dan krijgen ze al stoffen en extra kcal binnen.

vorige week

1

vorige week

2
Luister de podcast: Het Witte Goud op spotify van ARGOS . Wordt wetenschappelijk onderbouwd waarom opvolgmelk marketingtrucje is. Je kan gewoon bij 1 blijven :)

vorige week

Reactie op GevoeligeSchildpad703848

Luister de podcast: Het Witte Goud op spotify van ARGOS . Wordt wetenschapp ...
opvolgmelk is wel vaker in de aanbieding, is zeker wel het overwegen waard dan denk ik. 9 van de 10x scheelt het inderdaad niks met 1, dus waarom duur kopen als het misschien ook iets goedkoper kan

4 dagen geleden

Reactie op dD_E

opvolgmelk is wel vaker in de aanbieding, is zeker wel het overwegen waard ...
Omdat het goedkopere niet altijd beter is zoals in dit geval meer suikers etc (en in dit geval voor je kindje).

4 dagen geleden

Kijk eens naar de aflevering van keuringsdienst van waarde over melk. Daarin wordt het verschil tussen voedingen uitgelegd.

4 dagen geleden

Op 1 zitten hele strenge regels wat erin moet zitten. Daarom kun je net zo goed huismerk kopen als duur merk. Op 2 mag reclame gemaakt worden. Het is vooral marketing dus, want op 1 mag geen reclame enz gedaan worden. Ik kreeg van cb zelfs advies op 1 te blijven omdat ze nog weinig hapjes heeft.

2 dagen geleden

Reactie op Evida1988

Omdat het goedkopere niet altijd beter is zoals in dit geval meer suikers e ...
Wil hier wel even op inhaken. Misschien ook verpakkingen lezen. In de voeding die ik heb (AH Bio) zit maar 0,2mg meer suiker in als de nummer 1. Maar wel stuk meer ijzer, wat hier volgens CB en diëtiste zeker voordelen kan hebben. Vooral op het begin als ze nog niet veel groenten eten en dus niet veel ijzer binnen krijgen.