9 Reacties

7 maanden geleden

Bij mijn 1ste bevalling ben ik uiteindelijk met 41+2 bevallen van een jongetje met een gewicht van 4515 gram 馃檲 hij was best wel zwaar. Ik heb hier zelf niet heel veel nadelige gevolgen van gemerkt, dus ik denk dat het per persoon ook weer verschillend is. Ons meisje nu wordt ook weer aan de zware kant geschat, dus ik hoop dat alles nu weer goed gaat. Ik hoop heel erg voor je dat alles nu soepeler verloopt! 馃

7 maanden geleden

Wat hebben ze toen gedaan met de schouders toen het vast zat? Hoe is dat toen opgelost?

7 maanden geleden

Reactie op Emmy2002

Bij mijn 1ste bevalling ben ik uiteindelijk met 41+2 bevallen van een jonge ...
Inderdaad een mooie flinke knul maar wel fijn dat jullie beiden er goed van af zijn gekomen ik vind wel fijn de gedachte iets grotere kinderen dan hebben ze ook wat meer af te zetten in het begin maar alleen toen met de bevalling vond ik nadeel ze hebben mijn dochter er toen echt uit moeten wrikken en trekken ivm de schouders die vast zaten dat deed enorm veel pijn toen en toen dat vele bloed verlies erbij maakte de eerste dagen voor mij toch wel pittig en ik dacht dat ik wel over de bevalling heen was maar nu je te horen krijgt dat deze een heel stuk groter word gemeten (me dochter was met geboorte p89) en nu dus al schatting van p96 baby klap ik toch wel weer een beetje in angst merk ik馃槄 waarvan ik ook weet het is niet nodig want of het nou vaginaal of met keizersnede geboren word het belangrijkste voor mij is gezondheid van het kindje maar hoop gewoon dat de kraamweek voor mij iets wat gunstiger uitpakt馃槄

7 maanden geleden

Reactie op Mi Lady

Wat hebben ze toen gedaan met de schouders toen het vast zat? Hoe is dat to ...
Ik had geen perswee毛n toen meer dus ze hebben haar er uit moeten wrikken trekken ik wist ook op dat moment niet wat er precies gebeurde alleen veel pijn en probeerde daar rustig onder te blijven ik was blij toen mijn dochter op me lach maar had door adrenaline niet door dat ik veel bloed verloor ik maakte me zorgen om de kleine ( ze was blauw maar had roze lippen dus dat was wel goed ze had bekneld gezeten ook met haar hoofd vandaar de blauwe kleur)

7 maanden geleden

Ik heb hier (veel 馃槄) ervaring mee. Onze eerste meid was net zoals bij jullie groot op de echo鈥檚 maar ook de buik voelde groot. Uiteindelijk later ook doorverwijzing gekregen, bij de gynaecoloog werd ze ook weer groot gemeten. Toen plan gemaakt en advies gegeven om eerder in te leiden. Ik had al 3cm ontsluiting en ben uiteindelijk ingeleid dmv vliezen breken en wee毛nopwekkers bij 38+3. Ze woog 4030 gram dus geen overbodige luxe. En ook schouder dystrocie met subtotaal ruptuur tijdens de bevalling. Toch binnen 4 uren bevallen, waarvan ruim een uur persen. Bij de tweede weer een groot kindje gemeten maar dachten wel wat kleiner als haar zus. Uiteindelijk bij 41 weken ingeleid omdat ik niet langer wilde doorlopen. Ik had wederom al wat ontsluiting dus weer vliezen breken en wee毛n opwekkers, dat ging echt mega snel. Binnen 1,5 uur was ze geboren en maar 7 minuten geperst. Ze werd er bijna uitgelanceerd en nog zwaarder als haar zus 4235 gram. Ook al is de tweede groter, hij gaat er waarschijnlijk makkelijker doorheen. De gynaecoloog gaat met je vast een plan maken. Dit keer weer in verwachting van een groot kindje.. met 35+3 al geschat op 3548 gram. Dit keer wil ik graag thuis bevallen dus tot nu toe geen doorverwijzing. Ze gaan als ik 38 weken ben kijken of ik ontsluiting heb en gaan ze kijken of ze thuis mijn vliezen kunnen breken.

7 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik heb hier (veel 馃槄) ervaring mee. Onze eerste meid was net zoals bij jull ...
Dit bericht geeft mij gelukkig echt veel moed moet ik zeggen een soort van opluchting om eerlijk te zijn het is even afwachten dus met echo bij ziekenhuis en hoor dan wel wat hun denken wat het beste is om te gaan doen ik hoop zelf dat ze me tussen 38/39 weken kunnen inleiden denk dat dat voor mij iets meer rust geeft en hopelijk doet mijn lichaam met de bevalling gewoon wat het kan en komen de kleine en ik er goed vanaf heel erg bedankt voor dit berichtje dit is toch wel het verhaal denk ik wat ik zocht dat het lichaam toch een wonder is 馃檲

7 maanden geleden

Inderdaad een mooie flinke knul maar wel fijn dat jullie beiden er goed van ...
Oh ja dat snap ik heel erg, wat vervelend dat er zoveel wrikken en trekken nodig was.. dan snap ik heel erg de spanning! Ik hoop heel erg voor je dat deze bevalling je soepeler gaat verlopen!

7 maanden geleden

Dit bericht geeft mij gelukkig echt veel moed moet ik zeggen een soort van ...
Wat fijn! Je mag mij altijd nog een berichtje sturen hoor. Waarschijnlijk als de echo zo is als bij de verloskundige dan gaan ze daar vast op aansturen een inleiding tussen week 38/39. Je kan dit echt 馃槝

7 maanden geleden

Heftig he zo'n ervaring met een vastzittend schoudertje. Ook meegemaakt bij ons zoontje. Ik verwacht dit keer weer een grote jongen. Dat wordt al vanaf 24 weken gemonitord dus zal ook echt wel zo zijn ;-) om herhaling van de vorige bevalling en herstel ( langdurige bekkenklachten door de manoeuvre die ze moesten uitvoeren) kiezen we nu voor een inleiding bij 38 weken. Ook na zo'n groeiecho heb je gewoon nog keuze hoor :-) dus hoor het advies aan, bedenk wat je zelf zou willen en maak vanuit daar een plannetje. Succes!