12 Reacties

5 dagen geleden

Gefeliciteerd beginnen met verloskundige bellen spullen pas halen vanaf 12 weken zou ik doen 😅

5 dagen geleden

One thing at a time is mijn tip 😅. Het is zo overweldigend wat er allemaal “nodig” is en wat er allemaal bestaat. Koop niet te vroeg, dan staat er een hoop gerief echt maandenlang in de weg 😂 of hoor je na aanschaf plots allerlei tips van vrienden die iets anders aanraden. Ook krijg je vaak nog veel dingen gratis van vrienden (dit was bij ons echt extreem 😅), maar bleek dat ik dan bepaalde dingen al gekocht had. Probeer je voor grote aankopen als kinderwagen, autostoel,… in één ding per keer te verdiepen of ga gewoon eens verkennend langs bij een winkel waar ze je uitleg geven. Hou dan prijzen in’t oog en sommige merken geven regelmatig kortingen! Als je je gewenste artikelen ingeeft op een site als Pakske, dan sturen die je ook mailtjes met prijsverlagingen of acties. Koop tijdens solden of black friday, en vergeet niet tweedehands te shoppen. Vooral voor kleertjes, boekjes, speelgoed vind ik Vinted echt een aanrader! En besef dat je nog veeeel tijd hebt en dat je naarmate je zwangerschap vordert echt overzicht krijgt van wat er allemaal bestaat en nodig is. Laat je niet beetnemen door alle commerciële “must haves”.

5 dagen geleden

Slik je al zwangerschapssupplementen? 😊 waar vitamines en foliumzuur inzitten

5 dagen geleden

Investeer in de baby brezza!

5 dagen geleden

Gefeliciteerd! Ik zou vooral zoveel mogelijk informatie vanuit de professionals (verloskundige, CJG etc) halen en opletten met allerlei momfluencers op social media; die hebben meestal een commercieel belang en delen helaas vaak onjuiste informatie..

5 dagen geleden

Reactie op Janet30

Investeer in de baby brezza!
Dit is niet iets wat je nu moet aanschaffen. Voordat je een babybrezza koopt moet je namelijk voor jezelf eerste de afweging maken of je borstvoeding wilt geven of niet. Als je namelijk borstvoeding gaat geven dan heb je helemaal niets aan een babybrezza en is de investering zonde van het geld. Belangrijke dingen voor nu: - zoek een verloskundige en maak een afspraak. - denk na over of en hoe je kinderopvang wilt regelen. Dit zit vaak snel vol. Vorige zwangerschap heb ik mij met 5 weken aangevraagd en ik moest een aantal maanden wachten tot er plek was. - binnenkort inschrijven bij een kraamzorg bij jou in de buurt. Voor later: Een baby heeft niet veel nodig. In het begin slapen ze, drinken ze en poepen ze. Zorg dat je daar de basisbenodigdeheden voor hebt voor de bevalling. Koop vooral niet te veel, maar maak wel gaandeweg een lijstje . Kraambezoek vindt het vaak leuk om een nuttig cadeau te geven en dan is een lijstje wel handig om te hebben. Koop vooral niet alles nieuw. Tweedehands is vaak prima! Laat je ook niet gek maken door alle baby uitzetlijstjes want de helft daarvan gebruik je nooit of maar heel kort. Dus kijk voor sommige zaken die je bijvoorbeeld alleen in de kraamtijd gebruikt (zoals kruiken) of je die kan lenen of huren.

5 dagen geleden

Schrijf je in bij een kraamzorg! I know het is nog vroeg, maar nu er lange wachttijden zijn zou ik beter te vroeg zijn dan te laat. En kleertjes kopen zodra je het geslacht weet!

5 dagen geleden

Download de app zwangerschap+ Die geeft leuke week updates en zit ook een zwangerschap kalender in. Enne laat je vooral niet gek maken 🙃🙃

5 dagen geleden

Bedankt allemaal voor de reacties tot zover! We hebben gister onze vitaliteitsecho gehad en daar bleek een sterk kloppend hartje te zien. 😊 Afspraak bij de verloskundige is ook gemaakt en ik slik ook al zwangerschapssupplementen.

5 dagen geleden

Reactie op CtB

Gefeliciteerd! Ik zou vooral zoveel mogelijk informatie vanuit de professio ...
Ik merk dat ik hier inderdaad wel een beetje gevoelig voor ben, de zogeheten influencers, bij elk dingetje denk ik wel o dat is handig, en dat ook, en schaf ik het bijna aan. Gelukkig heb ik ergens ook nog wel een gezond verstand die me op het laatste moment dan toch tegenhoud om impulsieve uitgaven tegen te gaan.

4 dagen geleden

Iedere ouder heeft andere voorkeuren.. ik heb bij mijn eerste vooral zoveel mogelijk influencer shit vermeden en verder is het rustig aan en stap voor stap.. je hebt tijd zat! Bij onze eerste was met 20 weken haar kamer al klaar..ik weet nu al dat dat deze keer niet gaat gebeuren😋 Verder is het heel persoonlijk.. je hebt de basis nodig: kleertjes, verzorgingsproducten en luiers en de rest kun je zo gek doen als je zelf wilt..maar is voornamelijk marketing. Wij hebben bijvoorbeeld 3 jaar geleden een flesjeswarmer gekocht... dat ding werd na 2 weken al niet meer gebruikt 😂 daarna gewoon met de waterkoker en koud water... wij hadden een goedkoop badje.. prima keuze want onze dochter wilde liever huid op huid onder de douche (met een grote douche handschoenen, soort antislip met een gezichtje erop).. die kregen we cadeau en tot heel lang gebruikt. Zo zie je maar!

4 dagen geleden

Reactie op CtB

Gefeliciteerd! Ik zou vooral zoveel mogelijk informatie vanuit de professio ...
En dit inderdaad! De vk kan je heel goed adviseren welke stappen je nog hoort te nemen de komende maanden..daar zijn zij voor!