6 Reacties

4 weken geleden
Oh wat super rot voor je lieve mama... ❤️ je bent hoogzwanger en dan nu dit, pff. Is een relatietherapeut niet iets voor jullie? En sowieso goed dat jullie dit zo bespreken! Maar dan moet hij inderdaad helder hebben hoe hij wel op die 100% gaat komen en wat hij daarvoor nodig heeft (en dus niet dat jij een carrière tijger moet worden, dat slaat nergens op, tenzij hij bedoelt dat jij meer gaat werken en hij minder ofzo).

4 weken geleden
Wat een ontzettend nare situatie. Is het misschien iets om te gaan praten met iemand? Relatie therapie bijvoorbeeld? Kan heel erg helpen. Zal dit wel doen na de bevalling en er voor nu gewoon met zn 2e over praten. Vragen wat hij wilt dat er veranderd om wel gelukkig te zijn. Misschien dat je daarmee ook iets kan?

4 weken geleden
Jeetje wat een heftig nieuws zeg! Zoals je zegt, de timing kon niet slechter.. Aan de andere kant, de komende maanden komt er ook niet een beter timing.
Misschien goed om er met onafhankelijk iemand (relatietherapeut oid) over te praten? Die staat los van jullie emoties en kan de gesprekken dusdanig sturen dat emoties niet de overhand krijgen.
Wellicht geeft het je ook verlichting om het met een goede vriend/vriendin te bespreken? Of om juist even wat leuks te doen om je gedachten te verzetten?

4 weken geleden
Wat een verdrietige situatie zeg! Ik lees wel dat jullie allebei er heel graag met elkaar uit willen komen én nadenken over je eigen behoeften en die van de ander. Zo ver komen heel veel stellen überhaupt niet, dus dat vind ik - zeker aangezien je ook nog eens zwanger bent - echt knap!
Ik zou zo snel mogelijk samen in gesprek gaan met een relatietherapeut (mits je daar de tijd en middelen voor hebt natuurlijk). Misschien is het goed dat jij hierin initiatief neemt om te laten zien hoe belangrijk je het vindt. Persoonlijk zou ik niet wachten tot na de bevalling; dan heb je zoveel stress en emoties in de laatste weken van je zwangerschap en dat is zowel voor jou als voor de baby niet goed.
Als je je er comfortabel bij voelt zou je dit ook met je verloskundige kunnen bespreken. Zij kan wellicht ook een rol spelen in de verwijzing naar een goede therapeut.
Heel veel sterkte samen!

4 weken geleden
Lief van jullie!! Relatietherapie gaan we inderdaad doen en ook beiden individueel in therapie. En dit alles zo snel mogelijk om de stress op de baby te verminderen, want dit is echt niet te doen. Toevallig vandaag wel een afspraak gehad bij de verloskundige en zowel baby en ik zijn in orde.
Ben voor mezelf al een heel plan aan het maken wat ik kan doen om nu al meer aan te kunnen en het klinkt (op papier) makkelijker dan gedacht. Deze hele zwangerschap ging het lichamelijk heel slecht waardoor ik in een halve depressie ben gekomen. Deze klachten zijn nu grotendeels verdwenen dus ik heb ook daadwerkelijk weer energie en wil er alles aan doen om onze kindjes een veilige haven te bieden én een gezonde relatie te hebben. Nogmaals dank voor de moeite die jullie hebben gestoken in de berichtjes. Ik voel me er enorm door gesteund en gezien.