15 Reacties

15 dagen geleden
Ik was laatst ziek en flink verkouden en mijn huisarts en apotheek zeiden dat je niets met ecqualyptus of mentol mag gebruiken tijdens de zwangerschap (dus ook geen vaporub of neusspray met menthol)

15 dagen geleden
Ik probeerde het op te zoeken… maar kom geen resultaten…. Maar ik zou het niet doen Was Isabelle al zeg

15 dagen geleden
Reactie op Huisje-Boompje-Beestje kindje??
Ik probeerde het op te zoeken… maar kom geen resultaten…. Maar ik zou het ...

Ik vondt online ook niks heb me verloskundige een appje gestuurd dus wacht haar antwoord even af ik zit zo verstopt ik krijg gewoon amper lucht

15 dagen geleden
Reactie op Naomi blokland
Ik vondt online ook niks heb me verloskundige een appje gestuurd dus wacht ...
Ja .. en eventjes warm douche ??? Misschien dat dat even verlicht
Hopelijk snel een reactie van je VK🍀

15 dagen geleden
Reactie op Huisje-Boompje-Beestje kindje??
Ja .. en eventjes warm douche ??? Misschien dat dat even verlicht
Hopelij ...
Al 6 keer gedoucht vandaag 🙈 helpt een half uurtje
Hoop dat ze snel reageert

15 dagen geleden
Al 6 keer gedoucht vandaag 🙈 helpt een half uurtje
Hoop dat ze snel reag ...
Op neusspray gezocht… als dat ook fijn is ??
Maar ik zou wat je zelf al zei
De VK afwachten
Die hebben er meer ervaring mee

15 dagen geleden
Ik vondt online ook niks heb me verloskundige een appje gestuurd dus wacht ...
Wat je kan doen is zo'n neusspoelhoorn met speciaal spoelmiddel of gewoon lauw water met zout. En de apotheek gaf nog als tip om de douche op zijn heetste zetten en dan buiten de douche met deuren en ramen dicht in de stoom zitten en rustig ademen.
Ik begreep van de huisarts dat de aderen in de placenta en navelstreng vernauwen door ecualyptus en menthol. Dus best risky

15 dagen geleden
Reactie op IsabelleB1999
Ik was laatst ziek en flink verkouden en mijn huisarts en apotheek zeiden d ...
Mag ik vragen waarom niet, wat ze daar dan de reden van geven?

15 dagen geleden
Reactie op Lisa Schoonus
Mag ik vragen waarom niet, wat ze daar dan de reden van geven?
Ik begreep van de huisarts en apotheek dat ecualyptus en menthol de aderen in de placenta en navelstreng tijdelijk kan vernauwen. Waardoor er dus minder bloed van en naar de baby stroomt

15 dagen geleden
Reactie op IsabelleB1999
Ik begreep van de huisarts en apotheek dat ecualyptus en menthol de aderen ...
Oh wat bizar! Maar ook als je het alleen inademt?

15 dagen geleden
Reactie op Lisa Schoonus
Oh wat bizar! Maar ook als je het alleen inademt?
Ik begreep van wel, want ik vroeg expliciet ook of ik rhino capsules of vapo rub mocht gebruiken. Maar dan komen er toch micro deeltjes via je neus in je lichaam terecht begreep ik. Ik heb het zelf niet geriskeerd en heb het een weekje met veeeeel tegenzin uitgezeten zonder al die verlichtende middeltjes (alleen neus spoelen en een babyneusspray zoutoplossing)
Ik had ook erg last van taai slijm in mn keel wat ik niet kon doorslikken en daar kreeg ik van de huisarts speciale bruistabletten voor die de slijm afbreekt. Dit was als enige toegestaan tijdens de zwangerschap en dat hielp enorm

15 dagen geleden
Reactie op IsabelleB1999
Ik begreep van wel, want ik vroeg expliciet ook of ik rhino capsules of vap ...
Heel bizar. Snap dat je een week met tegenzin hebt gezeten want dat is echt vreselijk met een verstopte neus. Hopelijk gaat het nu beter met je!
Ik moet zeggen ik ben half indisch en in mijn familie gebruiken ze dit spul op de foto ( tjin tjau ) bij dingen als je ergens last van hebt bijvoorbeeld rugpijn,hoofdpijn als je ziek bent en dan verkoudheid. Ook buikpijn. Alhoewel smeer ik het nu niet op mijn buik maar met hoofdpijn/verkoudheid wel 🙈