138 Reacties

5 maanden geleden

Fayah heeft ze maandag gekregen. Ze is iets meer huilerig en grotere hoeveelheid ontlasting. Verder merk ik nu nog niets aan haar. De verpleegkundige gaf aan dat het ongeveer 4 dagen kan aanhouden.

5 maanden geleden

Paar uur later was hij ontroostbaar huilen en krampen ik denk dit wordt wat de komende week a 2 weken maar avonds was het alweer klaar en verder helemaal geen last meer gehad. Hij kreeg over 2 weken de 2e ronde.

5 maanden geleden

Enige wat ik gemerkt heb was de dunnere ontlasting verder heeft ze nergens last van gehad

5 maanden geleden

Onze zoon heeft het 2 weken geleden gekregen en helaas werd hij er ziek van. Hij sliep alleen maar en kreeg 38,9 graden koorts in de avond en hij werd steeds witter. Uiteindelijk savond bij de huisartsenpost geweest en met een zetpil naar huis gegaan. Dit heeft 2 dagen aangehouden en toen was hij weer de oude. Ik vond het wel even schrikken dat hij op deze druppels zo heftig reageerde. Dat hij koorts zou kunnen krijgen was ons ook niet verteld. Hopelijk valt het bij jullie allemaal mee.

5 maanden geleden

Mijn zoon heeft er niets van gemerkt. De druppels vond hij erg lekker en na het bezoek aan het consultatiebureau heeft hij heel lang geslapen.

5 maanden geleden

Kleine man heeft zojuist 4 uur lang geslapen na de druppels

5 maanden geleden

Onze kleine heeft gisteren de druppels gehad. Was smiddags veel aan het huilen en heeft veel gedronken. Daarna super veel geslapen, (de nacht door geslapen!) en nu overdag ook alleen maar aan het slapen. Ze is vandaag maar een paar keer wakker geweest om te drinken en dan gelijk weer in slaap.

5 maanden geleden

Hier heel weinig gemerkt. 2 avonden ietsje onrustiger maar of dat echt door de rota druppels komt vraag ik mij af. Dit heeft hij namelijk wel vaker eens

5 maanden geleden

Mijn zoontje kreeg enorme buikpijn, wilde niet slapen en was veel aan het huilen. Was niet leuk...

5 maanden geleden

Onze dochters hebben ook vanochtend het vaccin gehad. Tot nu toe merken we dat ze iets huileriger zijn en wat meer poepluiers hebben, maar daar blijft het nog bij. Wanneer begonnen bij jullie de bijwerkingen en - nog belangrijker - wanneer gingen ze weer over?

5 maanden geleden

Van maandag tot zondag last gehad. Huilerig, hangerig , winderig en buikkrampen. Ook best wat poepluiers

5 maanden geleden

Reactie op MK10

Onze zoon heeft het 2 weken geleden gekregen en helaas werd hij er ziek van ...
Mocht hij op dat moment een zetpil? Ik lees dat dit pas vanaf 12 weken mag en ons zoontje is morgen 8 weken en krijgt vrijdag zijn rota druppels

5 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Mocht hij op dat moment een zetpil? Ik lees dat dit pas vanaf 12 weken mag ...
Consultatiebureau zei tegen ons wel dat wij een zetpilletje mochten geven van 60 mg. Hebben wij ook gedaan.

5 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Mocht hij op dat moment een zetpil? Ik lees dat dit pas vanaf 12 weken mag ...
Klopt hoor! Er bestaan geen zetpillen voor onder de 3 maanden gek genoeg, maar je mag dan de zetpil door de midden snijden. Werkte perfect

5 maanden geleden

Niks van gemerkt!

5 maanden geleden

Reactie op MK10

Onze zoon heeft het 2 weken geleden gekregen en helaas werd hij er ziek van ...
Mij is zelfs verteld dat ze er geen koorts van krijgen?! Ik vroeg wat de impact was, omdat hij ook al verkouden is. Vanochtend gehaald dus ben ook benieuwd.

5 maanden geleden

Weinig van gemerkt.. ze heeft de druppels gisteren gehad. Ze heeft wel last van buikkrampen maar die had ze ervoor ook..

5 maanden geleden

Reactie op MK10

Klopt hoor! Er bestaan geen zetpillen voor onder de 3 maanden gek genoeg, m ...
Een 120 mg zetpil mag je niet doormidden snijden. De werkzame stof is niet altijd gelijkmatig verdeeld, waardoor de dosis onbetrouwbaar wordt. Er zijn 60mg zetpillen te koop en die mag je baby wel hebben.

5 maanden geleden

Reactie op Emily123456789

Een 120 mg zetpil mag je niet doormidden snijden. De werkzame stof is niet ...
Bij ons op consultatiebureau vertelde ze ons ook dat we de zetpil door de midden konden knippen. Natuurlijk wel in de lengte anders is niet eerlijk verdeeld

5 maanden geleden

Reactie op Mirrrrrthe

Bij ons op consultatiebureau vertelde ze ons ook dat we de zetpil door de m ...
Het klopt dat sommige zorgverleners zeggen dat je een zetpil van 120 mg in de lengte mag doorsnijden, maar het is niet 100% betrouwbaar. Het doorsnijden van een zetpil geeft altijd een risico op ongelijke dosering, ook als je in de lengte snijdt. De werkzame stof is namelijk niet altijd volledig homogeen verdeeld in de vette massa, en bij baby’s kan een klein verschil in dosis al veel uitmaken (anders dan bij oudere kinderen en volwassenen). Daarom bestaan er aparte zetpillen van 60 mg. Technisch kan het dus wel, maar de meest veilige en betrouwbare manier is gewoon 60 mg kopen. Het is bovendien een kleine moeite om even naar de apotheek of Etos te gaan zodat je weet dat je wel de juiste dosering hebt. Ik werk zelf in de farmacie en bedenkt/ontwikkel medicijnen. Vanuit die achtergrond probeer ik altijd mensen goed voor te lichten, maar het is natuurlijk aan iedereen zelf wat ze ermee doen. Wel blijft het een belangrijk aandachtspunt, juist omdat onze kindjes nog zo jong zijn.