58 Reacties
vorig jaar
Ik ben ook continue misselijk en geef ook veel over (ook gehad bij mn eerste zwangerschap) wat mijn go-to eten is:
- druiven
- rijstwafels (met smeerkaas)
- komkommer
- breaker
- blauwe bessen
Verder als tip: probeer echt de hele dag door kleine beetjes te eten ipv grote maaltijden (daar wordt ik vaak nog misselijker van).
Ik slik op dit moment Suprimal. Dat zijn pillen tegen wagenziekte en aangeraden door de verloskundige (veilig tijdens de zwangerschap). Nu na 3 dagen slikken merk ik echt veel verschil.
Zet m op!
vorig jaar
Reactie op KittyNootje
Lu crackers 😅 en aanmaak (drupje slimpie citroen) gemberthee
Dit idd! LU crackers, cream crackers en slappe limonade. Slappe thee wil ook nog wel en banaan. En smint helpt soms de misselijkheid wat te laten zakken
vorig jaar
Reactie op Mommytobeez
Dit idd! LU crackers, cream crackers en slappe limonade. Slappe thee wil oo ...
Oefff bananen kan ik niet ruiken de laatste tijd 🤣🤣
Mijn zoontje van bijna 2 krijgt regelmatig banaan met yoghurt als toetje 😅 vind dat nu veel te heftig ruiken
vorig jaar
Reactie op KLLY01
Ik ben ook continue misselijk en geef ook veel over (ook gehad bij mn eerst ...
Ja dat van de grote maaltijden heb ik gemerkt. Krijg met avondeten ook maar een beetje weg, zeker als t niet lekker valt.
Ik heb de suprimal wel in huis, maar doe altijd liever zonder medicatie, maar zal ze toch eens gaan nemen.
Jij ook succes hoor :)
vorig jaar
Hier ook bijna alleen maar brood met kaas en boterhamworst. Echt altijd goed! Samen met een kopje bouillon.
Ook Leksands ekologisk crackers (mega veel vezels) met gezouten boter. Zijn mijn darmen ook weer blij haha.
Oh en mandarijntjes! En van die haverkick repen met appelvulling.
Mijn standaard kwarkontbijt heb ik vervangen door drinkyoghurt met aardbei smaak.
Voor de rest verdraag ik heel veel idd niet meer, ik probeer dit maar gewoon te accepteren en van het eten te blijven genieten :)
vorig jaar
Bij mij is de misselijkheid sinds gisteren ook ingekickt, en echt niets staat me aan.
Hier de dag doorgekomen met Optimel, water en aanmaaklimonade met ijs en witte boterhammen met smeerkaas. Tijdens mijn eerste zwangerschap ook veel “wit” eten gegeten: witte bollen met smeerkaas, allerlei soorten stamppot (aardappels), rijstwafels, McDonalds haha.
vorig jaar
Salades met vooral komkommer en tomaat in hele kleine stukjes gesneden. Ik zou er niet al te zware dingen in doen want dan kan je er alsnog misselijk van worden. Als ik geen eetlust heb maar niet misselijk ben eet ik soms rijstwafels ( die met zeezout ) en dan eventueel een plakje kipfilet erop
vorig jaar
Knijp fruit…
En tosti of gebakken eitje
Gek genoeg gaan grotere maaltijden vaak wel (zeker savonds) maar is het beginnen vaak het probleem
vorig jaar
Reactie op KittyNootje
Oefff bananen kan ik niet ruiken de laatste tijd 🤣🤣
Mijn zoontje van bijn ...
Haha ja dat kan natuurlijk! Ik heb dat met sinaasappels en mandarijn bluuuhh
vorig jaar
Vezelrijke crackers, vanille vla en appelmoes. Op bed 1 cracker eten voordat ik er uit ga. En dan doe ik de hele ochtend over een bakje vla. Later in de middag kan ik weer wat meer eten.
vorig jaar
Biscuitjes
Appels
Optimel vla
Beschuitjes met kipfilet
Poeh wel pittig ben al 3 kilo afgevallen in de laatste 3 weken 🛁l