26 Reacties
vorig jaar
Ga je normaal gesproken vaker naar de sauna? Ik geloof dat het dan wel kan, maar wel voorzichtig zijn! Misschien even checken met je vk. Ik zou in ieder geval korter in de sauna gaan, goed en lang afkoelen tussendoor en niet de heetste sauna’s kiezen. Ik voel me er zelf niet comfortabel bij, maar ik denk dat je dit echt zelf moet aanvoelen.
vorig jaar
Volgens mij word dat afgeraden ivm de hoge temperaturen die gevaarlijk kunnen zijn voor de baby en dat jij dat kan flauwvallen
vorig jaar
Ik ben maandag geweest. Ik ga vaker dus ik ben het wel gewend. Wel heb ik de hete sauna’s vermeden en wat vaker gewoon even lekker gaan zwemmen of een drankje genomen.
Toevallig erg verkouden deze week dus zeker een paar keer het stoombad opgezocht, deze is ook maar 45 graden.
Let wel op dat je goed drinkt en je mag niet in de infrarood sauna!
vorig jaar
Ohhhh jaloers en heel veel plezier! Ik mis de sauna echt. Heb het nog specifiek aan de verloskundige gevraagd maar zij vond mij met +/- 3 bezoekjes in het jaar geen ‘regelmatige saunaganger’ ☺️ dus raadde mij aan om niet te gaan. Mis het wel hoor! Zulke heerlijke relax dagjes vind ik het altijd
vorig jaar
Ik ga ook ongeveer 3 keer per jaar en ik kon gewoon gaan van de verloskundige. Laatst geweest en ook in m'n vorige zwangerschap regelmatig geweest.
Inderdaad, vermijd te lang in hete sauna's zitten. Maar je merkt het vanzelf aan je lichaam wat kan en niet kan.
Ik ben de vorige keer tot een 2 weken voor de bevalling geweest.
Lekker van genieten!
vorig jaar
Ja ik ga wel gewoon. Inderdaad niet naar de heetste sauna's en ook niet langer dan 10 minuten (draai altijd de timer om). Verder zit ik in de zwangerschap op het laagste bankje.
Het is echt heerlijk!
Als ik lig, ga ik eerst rechtop zitten voor ik opsta, om te voorkomen dat ik licht in mijn hoofd wordt.
Ik ga regelmatig in de jacuzzi en ga ook rond de 4 keer per jaar naar de sauna. Ik heb het niet eens gevraagd.. heb keurig gewacht tot m'n 2e trimester en het ging heel goed.
vorig jaar
Ik ga ook gewoon. Ga ook niet super vaak, maar ben er ook niet onbekend mee. Na de 12 weken gelijk een keer gegaan en ben het zeker nog vaker van plan. Vorige zwangerschap ook een paar keer geweest. Goede ervaringen mee. Niet te lang, niet te warm en niet in de infrarood. Dan was het voor mij prima te doen, juist heel ontspannend
vorig jaar
In principe mag je na het 1e trimester weer gewoon naar de sauna gaan. Je mag alleen niet in de infraroodcabine & bijv oppassen met te hete sauna’s / opgietingen. Verder raden ze vaak af om te gaan liggen, hierdoor kan je bloeddruk namelijk dalen. Ook moet je gewoon voldoende koelen, voldoende water drinken & goed naar je lichaam luisteren.
vorig jaar
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het voor de zekerheid eens nagevraagd bij de verloskundige. Ze vond het juist een goed idee, lekker ontspannen. Echter idd wel uitkijken met hele hete saunas, goed blijven drinken en voldoende rust pakken.
vorig jaar
Lekker gaan! Super goed om te ontspannen… Bijzonder dat sommige vk’s het afraden, als je bekend bent met naar de sauna gaan.
Verder allemaal goede tips, nog eentje aan toe te voegen, rustig afkoelen, kan nu makkelijk aan de frisse buitenlucht, niet dompelen.
Ik ben ook al geweest, heerlijk. Waren veel meer zwangere vrouwen.
vorig jaar
Ik sla voorlopig over. Heb ook een wat lagere bloeddruk dus ik neem het risico niet ;)
vorig jaar
Ik ben na mijn eerste trimester ook gewoon weer gegaan. Merkte wel dat ik koelen niet heel fijn vond (waar ik normaal lang in t dompelbad blijf hangen). Sowieso raden ze dompelen af omdat door de shock er volgens mij tijdelijk minder bloed naar de baby kan gaan. Dus maar heel rustig gaan douchen en langzaam de kraan naar koud gedraaid :-)
vorig jaar
Ik ben in het eerste trimester ook gegaan, maar in de niet zo warme sauna’s en dan voor een paar minuutjes. Gewoon lekker ontspannen in het zwembad en boekje lezen.
Nu staan er ook weer 2 dagen sauna gepland!
Geniet ervan!
vorig jaar
Ja hoor, net zoals heel Skandinavie 😉 Gewoon niet te lang en alles wat als extreem voelt niet doen. Het is voor iedereen anders en hangt van je gewenning af, maar gewoon lekker relaxen en rustig aan doen 😘
vorig jaar
Reactie op aaasssjjj1310
Ik ben maandag geweest. Ik ga vaker dus ik ben het wel gewend. Wel heb ik d ...
'Maar' 45 graden??