23 Reacties
4 dagen geleden
Zuivelspread, pindakaas, notenpasta (maak ik zelf van allerlei soorten noten), zelfgemaakte jam zonder suiker, roomboter, groentenspread… ik smeer eigenlijk van alles er op als er maar geen zout/suiker/honing/rauw-/orgaanvlees in zit
4 dagen geleden
Notenpasta’s van 100% noten (cashew, amandel, pinda), wij smeren er ook wel eens een fruithapje op alsof het jam is. Zelfde voor groentehapje. Ik besprenkel het brood ook wel eens met olijfolie
4 dagen geleden
Fruit, avocado, pindakaas 100%. Ik heb ook appelstroop en dadelstroop 100%
3 dagen geleden
Reactie op Sammys
Smeerkaas, smeerleverworst, appel stroop, pindakaas, jam, roomkaas, banaan. ...
Smeerkaas en -worst worden volgens mij afgeraden tot een bepaalde leeftijd, de kaas bevat (te) veel zout en de worst weet ik even niet meer of dat om zout ging of (ook) een hoge vitamine wat je dan niet wil voor kleine kindjes
3 dagen geleden
Mijn dochtertje (7,5 maand) eet vaak een hele boterham (zonder korst). Met banaan, avocado, pure pindakaas of een beetje boter. Ik ga de 100% appel en dadelstroop ook eens proberen voor wat meer afwisseling.
3 dagen geleden
Reactie op Mamajuni2026
Mijn dochtertje (7,5 maand) eet vaak een hele boterham (zonder korst). Met ...
Hoeveel flesjes krijgt jouw dochtertje dan nu nog, nu ze ook een heel broodje eet?
3 dagen geleden
Reactie op DaniekvD
En even benieuwd.. Hoeveel eten jullie kindjes dan van de boterhammen? Een ...
Hij sabbelt op korstjes en krijgt af en toe wat kruimels binnen haha.
3 dagen geleden
Reactie op Sammys
Smeerkaas, smeerleverworst, appel stroop, pindakaas, jam, roomkaas, banaan. ...
Mijn pubers zijn hier groot mee geworden en hartstikke gezond dit was bij hun juist het advies nu moet alles anders. Op school, peuterspeelzaal word hartig beleg juist aangeraden en dat is bij mijn kids de favoriet. Iedereen moet doen wat goed voelt en dit is mijn advies wat goed voelt.
3 dagen geleden
Reactie op EchteWaterlelie483746
Hoeveel flesjes krijgt jouw dochtertje dan nu nog, nu ze ook een heel brood ...
We maken meestal 4x180+6 schepjes. De laatste fles drinkt ze niet altijd helemaal op.
3 dagen geleden
Reactie op DaniekvD
En even benieuwd.. Hoeveel eten jullie kindjes dan van de boterhammen? Een ...
Hier een kwart ongeveer. Maar bij de gastouder eet hij 2 boterhammen zegt ze. Ik zei al ja echt niet 🤣 de helft ligt vast op de grond voor hun hond haha. Mijn zoon is 7 maanden en eet wel als lunch vaak een cracotte met avocado helemaal op.
2 dagen geleden
Reactie op 11juni25
Heb je dan die van de kleine keuken of zonnatura? (Appel/dadel)
Ze hebben bij de ah 100% appel en 100% dadel. Vind het fijn wat afwisseling te hebben. Die vd kleine keuken heb ik op mijn werk.
2 dagen geleden
Ik zag bij de AH van t merk ‘de kleine keuken’ biologisch broodbeleg; pompoen/mango, dadel/appelstroop en aardbei/bietjes bijvoorbeeld. Kent iemand dit, al geprobeerd? Ik wil m’n eigen keuze ook maken wat ik op brood doe maar vroeg mij af of dit OK is. Zag geen toevoegingen staan maar nog niemand in m’n omgeving over gehoord vandaar
gisteren
Reactie op Chan-84
Ik zag bij de AH van t merk ‘de kleine keuken’ biologisch broodbeleg; pompo ...
Ik twijfelde er ook over maar vond wel dat er best veel suiker in zit. In verhouding met dezelfde spread van "terra" wat bij de hagelslag enzo staat. Ben vandaag gaan vergelijken maar ben ook weer niet perse fan van die plantaardige merken, daar zit altijd zo veel troep in om iets na te maken.. dus heb nog keuzestress 😅.