10 Reacties

2 dagen geleden

Je kunt altijd zeggen dat je een urineweginfectie hebt en aan de antibiotica bent. Wanneer je aan de antibiotica bent mag je niet drinken :)

2 dagen geleden

Tegen de feestdagen zijn we normaal gezien voorbij de termijnecho van 12 weken, toch? ☺️

2 dagen geleden

Lastig hé met smoesjes enzo!! Ik heb de volgende gebruikt of overwogen: Medicijnen waarmee t niet mag (antibiotica bijv), een IkPas Challenge (NoNovember en Dry December, of 40 dagen challenge), zeggen dat je nog brak bent van gister/verkouden/niet lekker dus even overslaat, en ik zag in deze app ook iemand die wel aanneemt maar fake nipt en dan t glas loost of zegt dat ze het niet lekker vindt 😂 die vond ik ook mooi

2 dagen geleden

Qua eten: zodra je wél weet waar je zit, bellen en vragen of ze je willen helpen. Tot nu toe vinden de restaurants&hotels waar ik was het allemaal een eer om het al te weten en te helpen geheim houden! Oplossingen waren: mij vega geven (kun je ook challenge voor faken), of het hele gezelschap een menu serveren dat ik ook mocht

2 dagen geleden

Oh man die smoesjes zijn zo ingewikkeld! Medicatie en dergelijke werkten bij mij nooit; niemand geloofde me en bovendien werkt die smoes niet langer dan tien dagen of iets dergelijks. Wat ik meestal deed/doe is het volgende: - Doorgeven dat ik vegetarisch wil eten bij (zakelijke) diners. Daarmee tackle je eigenlijk direct alles dat je niet mag eten. - Het eerste drankje aannemen, net doen alsof ik een slokje neem en het glas dan nog even vasthouden tijdens de eerste gesprekken (dan heeft iedereen het gezien). Vervolgens het glas ergens per ongeluk ‘laten staan’. - Het barpersoneel in vertrouwen nemen zodat zij je kunnen helpen. Vinden ze meestal superleuk! Opties: alcoholvrij bier in een normaal bierglas, alcoholvrije wijn in een wijnglas, rivella of groene ijsthee in een wijnglas (ziet niemand), een gin-tonic zonder gin. Ik heb ook zo’n weekend met werk, ingewikkeld is dat! Je kunt ook overwegen om het juist dat weekend aan al je collega’s te vertellen; ook leuk en dan ben je al het doe kwijt. Moet je dat uiteraard al wel willen qua termijn. Succes!

2 dagen geleden

Drama hè! Ik had gisteren een festival en gaf aan de biertjes wel te halen, ik had de mogelijkheid om alcoholvrije bier te bestellen! Verder inderdaad glas aannemen en nippen, en ik heb gisteren toch maar een vriendin in vertrouwen genomen, die heeft me geholpen, dus bestelde voor mij of nam m’n glas over! En ja, verder is het ook maar wat het is. 🤷🏼‍♀️ Ze komen er toch een keer achter. Ennnn, mensen letten minder op je dan je denkt.

één dag geleden

Gelukkig pas half december kerst uitje met overnachting de week er voor ben ik 12 weken dus ga ik het bekend maken op het werk. Verder drink ik gelukkig wel vaker niet en ook vaak als ik moet rijden niet omdat soms 1 wijntje verkeerd valt 🙃 Overigens ben ik verder ook heel slecht in geheim houden. Zaterdag was ik uiteten met vriendinnen en ze het gewoon verteld vonden ze alleen heel erg leuk

één dag geleden

Ik heb al wat langer last van spierkrampen (voor de zwangerschap), en gebruik dat nu als excuus dat ik alcohol en cafeïne vermijd. Deze kunnen spierkrampen namelijk verergeren.. Qua eten is het voor mij gelukkig al wat makkelijker omdat ik vegetarisch eet. Met afspreken probeer ik veel mensen uit te nodigen ipv erheen gaan zodat ik zelf in control ben :) en met een weekendje weg laatst zat ik toevallig aan de antibiotica waardoor ik ook niet mocht drinken en eet&drink momenten moest verkleinen. Kan uiteraard ook als smoes gebruikt worden :)

één dag geleden

Reactie op BlijEi96

Qua eten: zodra je wél weet waar je zit, bellen en vragen of ze je willen h ...
Dank voor de fijne tip! Ik heb zelf ook een werk uitje incl overnachting in week 10, wil het liever dan nog niet delen met collega's maar wel een goed idee om even naar de locatie te bellen met de vraag of ze rekening willen houden

11 uur geleden

Algemene tip: ik heb zelf alcoholvrije gin gekocht en deze gin in en normale gin fles gedaan! Als mensen over de vloer komen of met feestje waar je eigen drank mee moet nemen (heb ik bijv. met Halloween), is dit top! Op een verjaardag laat ik me vriend soms ook een bierflesje met water vullen! Kan makkelijk met donkere flesjes