7 Reacties

Hier ook.. maar dan vanaf de fles van half 10 tot 12/1 uur snachts wakker en wil ook spelen..😅 normaal gesproken sliep hij vanaf de fles van half 10 door tot ochtend.. ik merk dat ik dit toch vermoeiend vind ookal is hij niet vervelend of huilerig
Ik zou echt niet meer naar de woonkamer gaan! Dan wordt dit een gewoonte en denkt hij altijd te mogen spelen wanneer hij wakker is (logisch ook). Hou de kamer donker en stil wanneer hij wakker is. Laat hem desnoods op die manier ‘spelen’ in zijn eigen bed. Zonder speelgoed uiteraard. Gewoon met zichzelf. En een beetje jammeren hoort er natuurlijk bij, dat zou ik ook gewoon laten gebeuren. Denk dat dit een fase is, maar je moet er wel consequent mee omgaan zodat het geen vast dingetje wordt ipv een fase!
Wij hebben hier ook last van gehad, sowieso 1x per nacht! En wij brachten onze dochter gewoon te vroeg naar bed.. we hebben haar bedtijd verlaat en dat helpt echt heel goed! Ik kan je aanraden om dit account is te bekijken: https://www.instagram.com/ittakesavillage_baby_sleep?igsh=MWZ0eTA1NDVhc2U5ZQ== Deze heeft ons veel inzicht gegeven over hoeveel slaapuren je kindje nodig heeft en hoe je daar op in kunt spelen!

17 uur geleden

Reactie op GlimlachendeEls418498

Wij hebben hier ook last van gehad, sowieso 1x per nacht! En wij brachten o ...
Dankjewel!! Mag ik vragen hoelaat jullie dochter nu naar bed gaat? Hier altijd tussen 20-21 uur, volgensmij al een stuk later dan gemiddeld

14 uur geleden

Reactie op GeestigeOceaan087079

Dankjewel!! Mag ik vragen hoelaat jullie dochter nu naar bed gaat? Hier alt ...
Hmm ja beetje dezelfde tijden.. slaapt hij veel overdag? Wij hebben dit schema als richtlijn: 7 uur wakker en voeding 9 uur slapen 10:30 wakker en voeding 12:00 uur slapen 14:00 wakker en voeding 15:30 uur slapen 16:45 wakker 17:00 voeding 19:45 voeding en bedtijd voor de nacht 22:00 droomvoeding Ze volgt hem niet helemaal maar vaak komt ze wel uit. De wakkertijd van 16:45 tot 19:45 is het moeilijkst.. soms doen we tussendoor nog een dutje van 30 min en verlaten we de bedtijd weer iets maar dat is echt per dag heel verschillend. Soms brengen we haar 19:00 naar bed omdat ze een drukke dag heeft gehad en echt gesloopt is.. We maken haar nu ook echt wakker als ze 1,5 uur ligt te slapen.. het voelt raar om dat te doen maar ze is nu in de avond gewoon echt moe en slaapt daardoor nu bijna helemaal door. Af en toe vraagt ze nog om een beetje voeding maar ze slaapt daarna ook gelijk door. Als we haar langer laten slapen overdag dan is het ‘s nachts eigenlijk altijd feest en moeten we er echt uit. Er komt dan echt niks in van slapen en dan moet ze echt haar energie kwijt in de babygym.. in bed laten liggen is echt geen optie want ze is gewoon uitgeslapen.. ik heb niet het idee dat haar nacht ritme dan omgedraaid is maar ze heeft dan gewoon haar max aantal slaapuren met 24 uur bereikt! Ook proberen we elke dag iets met haar te ondernemen. We merken echt dat ze geestelijk gestimuleerd moet worden omdat ze anders gewoon niet moe genoeg is 🫠 dutjes overdag zijn dan zo’n gevecht.. elk kleintje is natuurlijk anders en ritmes zijn leuk als houvast maar ik zou daarin vooral je kindje proberen te volgen en een beetje in kaart brengen hoeveel jouw kleintje gemiddeld per 24uur slaapt. Als je dat weet dan kun je gaan puzzelen 🙏🏼 ik hoop dat je er iets aan hebt🩷

13 uur geleden

Reactie op GlimlachendeEls418498

Hmm ja beetje dezelfde tijden.. slaapt hij veel overdag? Wij hebben dit sc ...
Ik heb er zeker wat aan! Ik ga eens puzzelen! Dankjewel voor de moeite❤️❤️

7 uur geleden

Die van mij kan ook wel eens in de nacht een uur wakker zijn. Ik negeer het gewoon 😂 ik ga op m’n buik liggen rusten en wacht tot het uur om is en dan leg ik haar weer aan en slapen we verder 😅 Of zoals laatst kon ik zelf niet slapen werd ik eindelijk weer moe begon zij. Ik heb haar in bed achter gelaten en ging om 3 uur ‘s nachts maar de kerstboom doen hahaha