13 Reacties

2 weken geleden

Heel herkenbaar.. Hier ook eentje die nog nooit heeft doorgeslapen en nog minimaal 3/4 keer komt per nacht. Energie is ook ver te zoeken, maar ik probeer toch een paar keer per week gewoon thuis voor de tv wat te bewegen/sporten. Dat geeft ook weer energie.. :)

2 weken geleden

Het klinkt heel stom maar werkt wel echt zo. Je moet het gewoon doen. Hoe moe je ook bent.. het geeft je uiteindelijk alleen maar meer energie. Hier helpt het om materiaal thuis te hebben (in de garage). Maar zoek iets wat je leuk vind en iets kleins. Voor mij werkt Sterkher heel goed. En ondertussen ga ik weer 2x per week de deur uit voor sporten. En ik werk onregelmatig, heb zeker lang niet altijd goede nachten en heb 3 kinderen.

2 weken geleden

Herkenbaar! En idd gewoon doen. Ik probeer 1x per week mee te doen met een groepsles bij de sportschool en dan sleep ik me daarheen. Vooraf aanmelden helpt wel om ook echt te gaan en hoe moe ook; ben toch altijd weer blij als ik geweest ben ☺️

2 weken geleden

Ik ga pas weer sporten als we meer rust in huis hebben 😅 wil heel graag sporten en voor kinderen ging ik 5 a 6 keer in de week. Maar met een partner met een aandoening ligt een groot deel van de last bij mij. Een kind dat moeilijk slaapt. Net weer begonnen met werk. De druk van sporten even los gelaten. Ik verwacht met een half jaar weer een ritme te hebben en gewoon te kunnen. Maar ik heb meer tijd gebrek dan energie gebrek

2 weken geleden

Ik krijg juist energie van sporten, maar heb wel minder tijd en vrijheid om dit vaak te doen. Ik ga nog maar 2 x per week naar de sportschool (voordat ik mam werd 6x) maar voel me altijd veeel beter als ik geweest ben. Mijn kleine man wordt zeker 6x per nacht wakker en wil nog 3 voedingen per nacht dus slaap al bijna 6 maanden heel slecht, ik ga wel heel vroeg naar bed. S avonds kies is wel voor slaap i.p.v. sporten. Misschien toch proberen en kijken of het helpt om je fit te voelen? Als je eenmaal in een routine komt is het niet zwaar meer is mijn ervaring.

2 weken geleden

Even een heel ander perspectief: je hoéft niet te sporten. Als je het graag wil moet je het natuurlijk doen, maar als je het eigenlijk jezelf verplicht kun je het ook laten. In deze levensfase gaat je energie naar andere dingen en het is prima om daar keuzes in te maken. Probeer dan wel in je dagelijks leven beweging in te bouwen in de vorm van wandelen, traplopen etc.

vorige week

Ik ga nu 1x per week wandelen met een meid uit de straat, dus dan ben je meteen vanuit huis al in beweging. En ik ga met haar 1x in de week naar de sportschool. Voor nu even prima maar zou vaker savonds willen wandelen. Probleem is alleen dat ik dat niet zo goed durf alleen in het donker, we wonen ook best een beetje afgelegen.

vorige week

Herkenbaar. Ik zwem 1x in de week en probeer 1x pilates te doen. Verder vooralsnog fietsen naar werk en wandelen. Intensief sporten komt wel weer als de nachten beter gaan. Ik focus nu op bewegen. Rondje wandelen in de avond voelt ook goed.

vorige week

Hier komt ze gemiddeld ook nog 4x per nacht, maar ik doe mijn best om mezelf toch gewoon naar de sportschool te slepen 😅 Ik doe het gewoon rustig aan als ik echt moe ben, maar eigenlijk voel ik me daarna altijd beter (en ‘s avonds bekaf 😆) ❤️

vorige week

Ik weet het niet waar je woont… ik ken de “power mama “ lessen waar je je kleine mee kan nemen. Het is gefocust op moeders (to be) dus kan je rustig opstarten. Vaak zijn dat kleine groepjes.

vorige week

Voor mij helpt het om me aan te melden voor een groepsles. Dan voel ik me ‘verplicht’ om te gaan. Daarnaast heb ik tijdens het sporten altijd ineens weer energie en ben ik zo blij dat ik ben gegaan.

vorige week

Reactie op MK-89

Het klinkt heel stom maar werkt wel echt zo. Je moet het gewoon doen. Hoe m ...
Ja dit. Ik ben ook doodop met een super drukke baan, m'n jongste die echt nog wel 4x per nacht wakker wordt (en ik geef bv nog dus doe alle nachten) en een peuter van nog geen 3 jaar oud die vooral aan mij hangt. Desondanks ga ik toch 3x per week sporten. En hoe moe ik ook ben, ik voel me altijd beter erna. Zou iets leuks uitzoeken wat haalbaar is. Als je geen oppas kunt vinden, idd iets thuis, wellicht zelfs met de kindjes samen. Als is het maar 3x per week 15 min wat krachtoefeningen, ik verzeker je het gaat helpen om je beter te voelen! En bovendien wordt je nachtrust kwalitatief beter van sporten!dubbel winst Veel succes je kan het💪💪💪

2 dagen geleden

Ik doe nu sinds kort (baby is 5.5 mnd) in de avond yoga via youtube. Ik zoek gewoon een filmpje waar ik op dat moment zin in heb en maak het niet te zwaar. Dat doe ik op de avond dat mijn partner onze dochter naar bed brengt, het halfuurtje dat ik eeeeven tijd voor mezelf heb voordat ik weer moet kolven. Nu naar de sportschool gaan daar heb ik echt zó geen zin in, door het donker ook nog 🫩 Wat je ook kan proberen, mits je dat ziet zitten, is in de avond een flesje kolven voor de nacht. Dan kan je partner ook een keer in de nacht doen en jij een keer bv geven. En wij doen soms ook zo dat een van ons de luier doet (als nodig), de ander flesje geeft en als flesje lang duurt tik ik hem aan en houdt hij haar nog even rechtop en legt haar weg. Maar goed meestal moet ik kolven tijdens flesje geven dus zijn we alsnog allebei lang wakker. Volgens mij is het helaas wel heel normaal dat je baby nog komt voor een voeding, maar als je die zo samen kunt tackelen dan scheelt dat misschien al.