20 Reacties

23 dagen geleden

Ik heb een personal trainer, 1 x p week meestal. Hij zegt dat het in principe allemaal kan maar wel rekening houden met belasting. En niet ineens dingen gaan doen die je daarvoor nooit deed! Hij was nu toevallig 2 weken op vakantie, en ik heb maandag een afspraak. Maar ik weet ook even niet of ik ga.. voelt toch spannend ook al hoort het gewoon “safe” te zijn! Het is eigenlijk wel belangrijk om te blijven sporten en bewegen.. dus even in dubio.

23 dagen geleden

Reactie op CHRISTMASLOVER

Ik heb een personal trainer, 1 x p week meestal. Hij zegt dat het in princi ...
Ja ik heb precies dezelfde struggle momenteel haha. Misschien ga ik de verloskundige even op advies vragen.

23 dagen geleden

Lekker door sporten! Als het goed voelt, lekker blijven doen. Dat is ook het advies dat trainers geven. Als je juist minder gaat sporten terwijl je je prima voelt, lever je alleen maar onnodig in en kan je juist klachten krijgen zoals bekkenpijn. Gewoon aanvoelen wat lukt en stapje terug doen als je merkt dat iets teveel wordt 😉

23 dagen geleden

Ik heb even een bericht uit mijn eerdere zwangerschap gekopieerd (niet door mij geschreven) Hello! Zwanger en mamafit trainer hier. Leuk dat jullie allemaal zo lekker actief doorsporten in de zwangerschap! In principe mag je veel dingen tot 20 weken gewoon blijven doen. Waar je wel op wilt gaan letten is dat je tijdens de oefeningen niet te veel buikdruk creëert. Maw dat je je adem niet vast hoeft te zetten bij het uitvoeren van de oefening (bracen). Je moet kunnen blijven door ademen. Wat in de praktijk betekent dat je vaak wat terug moet gaan in gewicht. Je wilt op een gegeven moment wat meer op uithoudingsvermogen gaan trainen dan echt puur kracht. Daarnaast wil tijdens oefeningen die buikdruk creëeren (bijv een push up) erop letten dat er geen coning ontstaat (als je niet weet wat dit is, check google even). Als dit te vaak gebeurd zul je na je bevalling grotere kans hebben op een diastase. Dit wil je voorkomen. Daarnaast zijn contact sporten (voetbal etc) geen goed idee. Houdt er rekening mee dat je gewrichten, spieren etc allemaal flexibeler worden om je voor te bereiden op de bevalling. Je bent dus blessure gevoeliger dan voorheen. Een goede graadmeter tijdens sporten in de zwangerschap qua intensiteit is de 'praattest' gedurende het sporten moet je nog korte zinnetjes kunnen maken. Kun je nog hele verhalen ophangen dan mag het wat meer. Kom je op het punt dat je niet meer kunt praten dan mag het wat minder.

23 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Ik heb even een bericht uit mijn eerdere zwangerschap gekopieerd (niet door ...
Wauw hier heb ik zeker wat aan. Wat een goed advies. Zoals ik dit nu lees, moet cardio prima kunnen. En inderdaad naar je eigen lichaam blijven luisteren. Dank voor jullie reacties!

23 dagen geleden

Reactie op Gienana no

Wauw hier heb ik zeker wat aan. Wat een goed advies. Zoals ik dit nu lees, ...
Fijne reactie! Hier heb ik ook wat aan! 🥰

23 dagen geleden

Ja! Gewoon blijven sporten! Ik ben nog nooit zo fit geweest als aan het einde van m'n vorige zwangerschap! Is ook echt fijn de bevalling en kraamtijd in gaan als je fit bent!

23 dagen geleden

Ik hoop ook te kunnen blijven sporten. ☺️ ik doe aan krachttraining en karate en dat kan ik beiden aangepast doen zodat er geen risico is

22 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Ja! Gewoon blijven sporten! Ik ben nog nooit zo fit geweest als aan het e ...
Wat heb jij voor sport gedaan tijdens je zwangerschap?

22 dagen geleden

Ik ben ook heel actief, fiets veel en loop hard. Maar merkte al bij ruim 3 weken dat mijn hartslag hoger is en ben sneller buiten adem. Merkt dat ik zowel bij fietsen als hardlopen een tandje minder moet doen...

22 dagen geleden

Reactie op RustigeFontein990425

Ik ben ook heel actief, fiets veel en loop hard. Maar merkte al bij ruim 3 ...
Dat is niet gek. Je lichaam maakt meer bloed aan. Ik doe alleen krachttraining en vorige zwangerschap (die in mk ) eindigde was het al voor positieve test bizar hoog. Nu net gesport en ben wat sneller duizelig maar in het algemeen doet me hartslag nog geen hele gekke dingen

22 dagen geleden

Lekker blijven sporten. Dat is juist goed. Vanaf 12 weken alleen niet meer je rechte buikspieren trainen (anders scheurt het kapot). Bij harde buiken moet je het wat rustiger aandoen. Ik blijf ook gewoon bootcampen zolang het gaat, daarna fitmama trainingen volgen

22 dagen geleden

Hier iemand die normaal gesproken 3/4 keer per week bootcamp deed plus een paar keer per week actieve vormen van yoga. Ik heb het advies gekregen even rustig aan te doen het eerste trimester. En dat sluit aan bij mijn gevoel. Wel zet ik elke dag minimaal 10.000 stappen. Het is belangrijk te doen waar je je goed bij voelt.

21 dagen geleden

Jazeker! Vorige zwangerschap tot 38 weken gecrossfit, week erna bevallen. Je gaat dit de zwangerschap en bevalling en kwam er ook fit uit en een snel herstel! 💪

21 dagen geleden

Reactie op Nona91

Jazeker! Vorige zwangerschap tot 38 weken gecrossfit, week erna bevallen. J ...
Dit is Fit

21 dagen geleden

Reactie op Nona91

Jazeker! Vorige zwangerschap tot 38 weken gecrossfit, week erna bevallen. J ...
Wat fijn te horen dat iedereen nog zo actief bezig is! Ik ga gewoon lekker door met sporten en goed luisteren naar mijn eigen lichaam. Ik merk wel dat ik sneller buiten adem ben en soms wat licht in mijn hoofd word 🫨

21 dagen geleden

Reactie op Love_bee

Hier iemand die normaal gesproken 3/4 keer per week bootcamp deed plus een ...
Als dit jou geadviseerd wordt zeker gehoor aangeven Maar in het algemeen is het advies om vooral lekker door te gaan waar mogelijk. En vooral niet ineens iets nieuws te doen wat je lichaam daarvoor niet gewend was. Mijn fysiotherapeut heeft mij op mijn hart gedrukt vooral te blijven trainen her en der aanpassingen zoals hiptrust en back hyperextention is gewoon niet zo fijn als iets op je onderbuik drukt 🙃

20 dagen geleden

Oh leuk! Me hartslag heeft ook in de gaten dat ik zwanger ben 😂😂😂😂 Alleen 10 minuten fietsen in de sportschool al hartslag van 140 normaal 125-130? 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

18 dagen geleden

Heey heey, Ik doe normaal aan CrossFit en ze geven bij ons een soort cursus voor zwangere vrouwen zodat je tijdens je zwangerschap gewoon kan blijven sporten wil deze gaan volgen 🥰. Maar wil wel eerst de echo afwachten omdat ik dus nog niet helemaal geloof dat ik echt zwanger ben🙊

18 dagen geleden

Reactie op EnergiekeVos413362

Heey heey, Ik doe normaal aan CrossFit en ze geven bij ons een soort cursu ...
Slim!!!! Volgens mij kan je voor die tijd opzich normale training blijven volgen. Maar wel wat rustiger aan. Eventueel kan je in vertrouwen een trainer om advies vragen?