5 Reacties

17 uur geleden

Ik ben wel begonnen met 4 maanden maar dat is echt eigen keuze! Je moet naar je kindje kijken en wat voor jou goed voelt. Ik werk zelf in de opvang dus ik volg geen schema omdat ik al wel weet wat goed is om te doen. Ik zou beginnen met groente hapjes. Dit is minder zoet en als je eerst begint met fruit heb je kans dat ze geen groente meer willen. Bied eerst losse groente aan en niet mengen. Laat ze eerst even wennen aan de losse smaak. Als je een nieuw stuk groente of fruit geeft moet je dat 3 dagen achter elkaar doen om te kunnen zien of ze een allergie hebben. Ook wel goed om te weten is dat een kindje iets 7 keer moet hebben geproefd om het lekker te kunnen vinden, dus niet bij de eerste vieze gezichten denken dat ze het niet lekker vinden馃檭 en geef het vooral de tijd. Doe wat voor JOU goed voelt. Je mama hart spreekt altijd de waarheid en jij kent je kindje het beste鉂わ笍 ik hoop dat je hier wat aan hebt.

17 uur geleden

Ik start rond 6 maanden. Ze is 1 januari 6 maanden. Dan moet ze wel eventueel ondersteund goed blijven zitten. Dingen naar haar mond brengen en interesse hebben in eten. In principe heeft ze, ze alle 3 nu maar ik wil het zitten nog iets beter hebben. Zelf start ik met rapley en waarschijnlijk een combo want als we niet thuis zijn is een pureetje misschien handiger 馃槄 we zien het wel. Ik volg geen schema's maar ga waarschijnlijk wel starten met groente en dan fruit en brood toevoegen.

17 uur geleden

Ik ben een week voor ze 6 maanden was begonnen. Ik ga rapley doen en misschien 10% potjes. Ze is nog niet klaar voor rapley want ze zit idd nog niet zelfstandig. Ik heb haar eerst een biefstuk gegeven 馃ぃ ze heeft al op wat kip gesabbeld. Maar ik heb nu een potje pompoen ingevroren want kan geen bio pompoen vinden. Dus ik geef haar nu een paar dagen achter elkaar een ijsblokje. Even kijken hoe de darmen reageren/krampen etc. En dan later uitbouwen. Ik wacht bewust nog met fruit

17 uur geleden

Met starten hebben we geen schema gevolgd bij onze oudste. De eerste weken hebben we echt gekeken of ze 眉berhaupt snapte wat ze moest doen met hapjes eten, daarna zijn we beetje het ritme van de opvang gaan volgen. Dat was in de ochtend groente of fruithapje. Daarna uitgebouwd naar 2 keer per dag - in de avond groentehap. Dit was pas rond de 7/8 maanden volgens mij. Altijd eerst de melk gegeven overigens. Gaan we nu weer zelfde doen. Zijn net gestart, maar hij snapt er ook nog niet veel van. Komt vanzelf wel! Mijn advies zou zijn: proberen om uurtje na een melkvoeding hapje proberen te geven en je kindje echt te volgen daarin. Gaat 鈥榯 mondje niet meer open? Lekker stoppen en volgende dag weer opnieuw proberen.

8 uur geleden

Thanx voor de reacties! 馃┓