7 Reacties

7 dagen geleden

Ik zit precies in het zelfde schuitje, mijn dochtertje van 1,5 drinkt ook nog aan de borst en een keer in de nacht. Ben nu 4 weken in verwachting en wil niet volledig stoppen omdat ik zie hoe fijn ze het vind maar ik zou wel willen minderen. Het is haar troost en haar middel om in slaap te komen. Zou niet weten hoe ik kan gaan minderen. (Ik lees mee)

7 dagen geleden

Helpt het om een speen te geven? Of een flesje gekolfde melk?

7 dagen geleden

Ik probeer ook te stoppen maar mijn meisje drinkt nog zeker 8 keer per dag en ik geef elke keer weer toe 😫

7 dagen geleden

Ik ben momenteel 6 weken zwanger. Mijn dochter van 1,5 jaar krijgt ook nog borstvoeding. Ik ben 2 weken terug begonnen met minderen door haar niet meer aan de borst te laten slapen. We moesten samen opzoek gaan wat werkte, wisten wij allebei nog niet. Wiegen, naast haar slapen, op mij laten slapen, enz. alles gedaan om haar in slaap te krijgen maar ze mocht niet aan de borst in slaap vallen. Zo zijn we van de nachtvoedingen af. Ze wordt nog zeker 1x wakker in de nacht, maar ook dan probeer ik haar op een andere manier te troosten. Water aanbieden, wiegen, enz. Het gaat steeds beter. Overdag laat ze ook steeds meer tijd tussen. Als ze de borst wilt leidt ik haar af met eten/speelgoed/tv. We zijn nu van soms 10 keer borstvoeding naar 4-5 keer per 24 uur gegaan. Ik merk ook dat mijn melk een stuk minder is. Ik heb geen volle borsten meer. Ze doen ook geen pijn meer al laat ik er uren tussen. Dus ik ga maar zo door met minderen tot ze alleen ochtend en avond wilt. Kijken hoe lang dat gaat duren.

7 dagen geleden

Ik wil er alleen nog bij vermelden. Ze heeft af en toe ook dagen gehad dat ze helemaal overstuur was en echt niet meer kon. Dan gaf ik nog wel de borst maar wel voor even. En als het daarna nog steeds niet ging, nam papa haar van mij over. Na een beetje huilen viel ze toch wel in slaap.

6 dagen geleden

Mijn jongste drinkt nog 3 keer per dag bij me. Gelukkig maar zelden in de nacht. Ik wil van de middag voeding af omdat het me in eens zwaar valt om op mijn werk te kolven (melk die ze krijgt als ik niet bij haar ben). Ze laat zelf steeds eerder los, en ik ben haar middag fles voor het kdv steeds verder qua hoeveelheid aan het afbouwen. Hoop dat het lukt

6 dagen geleden

Helpt het om halfvolle melk te geven? Dat mag op die leeftijd ook al. Tegelijkertijd alle begrip voor moeiten tijden afbouwen van borstvoeding! Ik begrijp het volledig.