27 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb hem toevallig gister gedaan.
Je word om 8u nuchter geprikt en mag vanaf 00u daarom niet meer eten of drinken. Nadat je geprikt bent krijg je een flesje lemon glucose drank die je moet wegdrinken. Dan moet je tot 10u in de wachtkamer blijven zitten, je mag niet weg en je moet je zo rustig mogelijk houden. Dan prikken ze je om 10u nog een keer en daarna mag je weg en gelijk eten en drinken.
8 maanden geleden
Ik heb dit ook, alles loopt wel ietsjes voor maar niets ergs het is gewoon eeen grote baby. Maar haar buikje loopt ook 2,5 week voor ook heb ik meer vruchtwater als normaal en moet woensdag ook een test afnemen nuchter opnieuw en vrijdag na het ziekenhuis voor de uitslag.
Het ziekenhuis heeft mijn dus overgenomen van mijn verloskundige praktijk omdat ze er waarschijnlijk vanuit gaan dat ik zwangerschap diabetes heb, en ze de baby ook eerder willen halen.
8 maanden geleden
Hee, ik heb zelf zwangerschaps diabetes waar ze per toeval achter zijn gekomen met een onderzoek naar blaasontsteking 😅 heb nu al anderhalve maand dat ik op mijn voeding let. Waaronder geen zoete dingen zoals suiker, siroop, frisdrank etc.
Verder neem ik alleen maar volkoren producten en bij mij werkt alleen zilvervliesrijst goed, de rest van de rijst reageer ik slecht op. Tijdens het eten van pasta bijvoorbeeld meer saus dan pasta.
Het is echt zoeken en is ook niet bij iedereen hetzelfde, heel veel succes in ieder geval met je test maar het is echt geen ramp!😘🩵
8 maanden geleden
Reactie op Debby❤️
Ja dat is hier ook het geval ook veel vruchtwater en een grote baby en ze h ...
Oo precies het zelfde dus.. Jaa dat zeiden ze bij mij ook dat ze het eerder wilde halen. Ik ben benieuwd na de test volgende week ik probeer nu wel meer op me suikers te letten omdat ik
sinds de zwangerschap best veel snoep en ben benieuwd na vrijdag de uitslag.. Het maakt mij ook onzeker
8 maanden geleden
Reactie op Rimojes
Hee, ik heb zelf zwangerschaps diabetes waar ze per toeval achter zijn geko ...
Ah dus is zelf vooral erachter komen wat wel en niet handig is om te eten, ja ik schrok er vandaag best wel van vorige week hadden ze suiker geprikt maar niet nuchter geprikt en zeiden ze dus dat het goed was dus het kwam best wel onverwachts ineens
8 maanden geleden
Er zijn hier ook al wat oudere topics over dan kun je misschien nog meer ervaringen lezen!
Ik moest m ook (vanwege mijn hoge bmi) en vond het heel vies en die twee uur wachten waren best saai maar ik had een handwerkje meegenomen en gekletst met iemand anders die het ook deed.
Neem ook iets mee wat je kan eten als je de tweede keer geprikt bent! Bijv een boterham of gewoon iets a la sultana. Ik was dusdanig misselijk van het chemische dat ik daarna eigenlijk niet eens honger had voor lunch thuis.
En ik voelde me de rest van de dag best een beetje beroerd van de suikerpiek en dip daarna. Dus plan rustige dingen die dag!
8 maanden geleden
Ik heb die vandaag gedaan vanmorgen, en vanmiddag te horen gekregen dat ik geen suiker heb, mijn baby zit op P100 😂😂😂 en zn buikje zit er nog iets boven, gyn dacht écht dat ik suiker moest hebben, maar heb ik dus toch niet, je komt aan, ze nemen bloed af, dan krijg je een heel zoet ranja achtig drankje, dan moet je een uurtje zitten in wachtkamer, dan nemen ze weer bloed af, en dan moet je wéér een uur blijven zitten, en dan nemen ze daatna voor de 3e keer bloed af, en dan krijg je smiddags ergens een keer de uitslag .
8 maanden geleden
Reactie op yrie
Er zijn hier ook al wat oudere topics over dan kun je misschien nog meer er ...
Ah dat is wel een goeie tip! Ik zal ook eventjes kijken in de andere topics hierover! Helaas daarna een vrij drukke dag maar kom allemaal niet op een andere dag en de suikertest kon geen dag eerder vanwege Pasen.. hopen dat ik me wel goed genoeg voel voor de afspraken erna🫣
8 maanden geleden
Reactie op Debby❤️
Ja ik snoep al niet zoveel dus weet echt niet waar het aan kan liggen of wa ...
Zwangerschapsdiabetes krijg je ook niet door snoepen hoor :-) soms raakt tijdens een zwangerschap je insulinehuishouding verstoort. En om dat weer op peil te krijgen, kun je dus letten op wat je eet. Zoals alles waar toegevoegde suiker in zit. Maar sommigen reageren ook op producten die van nature suikers bevatten. Als dinsdag blijkt dat je echt zwangerschapsdiabetes hebt dan krijg je nog genoeg afspraken in het ziekenhuis waarbij ze je alles uitleggen en je krijgt een apparaatje mee om thuis je glucosewaarden in de gaten te houden. Afhankelijk van hoe dat gaat kijk je of het lukt met dieet of dat toch insuline nodig blijkt. En ze houden de groei van je kindje goed in de gaten.
Ik heb het nu voor de 2e keer en eet al sinds 13 weken suikerarm, omdat ik op mn eigen glucosemeter al zag dat het niet goed ging. Bij 16 weken suikertest gedaan en idd weer bingo. Ben nu 32 weken zwanger en wordt met 38 weken ingeleid. Kan niet wachten om weer normaal te mogen eten 😜 Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een DM.
8 maanden geleden
Reactie op Debby❤️
Ah dus is zelf vooral erachter komen wat wel en niet handig is om te eten, ...
Jaa snap je reactie volledig! Ik baalde toen ook zo mega erg en zat soms echt met mijn handen in het haar. Ben van mezelf totaal geen snoeper en ik drink eigenlijk altijd water en in de ochtend een cappuccino.. de baby groeit ook gewoon normaal dus heb gewoon vette pech! Maar na een paar weken eraan gewend te zijn vind ik het ontzettend mee vallen hoor. Heb je nu niks aan maar het komt echt goed als er diabetes uit komt
8 maanden geleden
Reactie op Mommytobeez
Zwangerschapsdiabetes krijg je ook niet door snoepen hoor :-) soms raakt ti ...
Ja ik weet dus niet wat je allemaal mag eten en niet als je het hebt ik probeer heel erg op m’n suiker te letten maar merk dat het toch lastiger is dan ik denk (qua drinken hou ik alleen melk en smoothies binnen en kwam erachter dat daar ook vrij veel suiker in zit) dus word wel lastig denk ik ik hoop dat t allemaal meevalt en de kleine gewoon groot is
8 maanden geleden
Reactie op Rimojes
Jaa snap je reactie volledig! Ik baalde toen ook zo mega erg en zat soms ec ...
Ja Nouja ik probeer nu al op eten en drinken te letten maar qua drinken word het denk ik echt lastig enige wat ik kan drinken wat ik binnen hou en geen maagzuur van krijg is melk en smoothies van de winkel maar zit allemaal best wel wat suiker in😅
8 maanden geleden
Reactie op Debby❤️
Ah oké dus in de tussentijd niet veel doen, word dan denk ik maar een film ...
Ja ik las in deze app dat er veel moeders waren die ziek werden van het drankje maar dat had ik niet. Het smaakt als een citroen drankje met heel veel suiker en mijn baby ging wel echt tekeer na een half uur van de suiker. Voor de rest gaat de tijd ook wel snel omdat er steeds mensen aan de beurt zijn om bloed te prikken. 2u op je telefoon is zo voorbij!
8 maanden geleden
Ik vond de suikertest echt verschrikkelijk. Ik haat bloedprikken en ik word dan niet goed. Het drankje was prima. Niet lekker, maar te doen. Maar werd daarna dus zoals verwacht niet lekker dus heb 2 uur op m’n rug in die stoel gelegen. Was ook mega moe, ook de rest van de dag. Zou niks inplannen in ieder geval.
8 maanden geleden
Reactie op Qezy
Ik vond de suikertest echt verschrikkelijk. Ik haat bloedprikken en ik word ...
Nee ik hoor veel dat je erna het beste niks kan inplannen 🫣 helaas heb ik nog een aardig drukke dag dinsdag met afspraken die moeilijk verzet kunnen worden en wou ik dus de suikertest op maandag alleen vanwege Pasen gaat dat helaas niet… maar ben bang dat het op dinsdag geen goed idee was maar moest zo snel mogelijk