24 Reacties

9 uur geleden

Goh, ik lees toch veel herkenbare verhalen! Bij mijn eerste zwangerschap zat ik bij een behoorlijk grote praktijk, met zo'n 8 verschillende verloskundigen. Waarvan 3 geen wachtkamerdiensten draaiden. Hierdoor heb ik die nooit kunnen zien. Wel gemerkt bij de controles dat ik sommige verloskundigen echt liever en vriendelijker vond dan andere. Aan het einde van mijn zwangerschap speciaal op het schema zitten kijken of de VK's die ik niet zo leuk vond niet toevallig rondom mijn uitgerekende datum dienst hadden. Uiteindelijk duurde mijn bevalling 46 uur waarbij ik medisch werd, tijdens de bevalling heb ik wel 3 verschillende VK. Helaas op de daadwerkelijke dag had ik een VK die ik echt absoluut niet fijn vond. Helaas was zij het ook die aangaf dat ik, na ruim 36 uur, 9 cm ontsluiting had. Omdat de persweeën maar niet kwamen heeft ze nog een keer gecontroleerd en bleek ik nog steeds op 4 cm te zitten, zoals ik al zat in de voorgaande 24 uur. Dat was echt een kwelling. Misschien dat mede door de stress dat zij er was, en dat ik haar echt niet bij mijn bevalling wilde hebben, dat het langer duurde. Hoe dan ook, bij mijn 2e zwangerschap toch weer naar dezelfde praktijk gegaan. Ondanks de onprettige ervaring tijdens de bevalling. Na 13 weken bleek onze zoon een hartafwijking te hebben waarop er door het zkh aangeraden werd een vruchtwaterpunctie te laten doen om genetische defecten uit te sluiten. Zo hebben we met ruim 15 weken de punctie gedaan. In het zkh zeiden ze dat ik onmiddellijk de VK moest bellen als er vruchtwaterverlies was. Een dag later verloor ik inderdaad vruchtwater, meteen gebeld dus. Ik heb nog nooit zo'n botte reactie gekregen van een van de VK die ik sowieso al helemaal niet fijn vond. Ze zei: 'ja wat wil je dat wij eraan doen dan? Als het echt vruchtwaterverlies is dan kunnen wij ook niets betekenen'. Natuurlijk heel eerlijk, maar zo emotieloos. Onze zoon bleek bij de routinecontrole, bij dezelfde nare VK, een dag later te zijn overleden. Al het vruchtwater was weg en hij is daardoor in verdrukking gekomen. Toen heb ik voorgenomen nooit meer naar die praktijk te gaan. Ook nu bij deze zwangerschap eerst ingeschreven bij een andere praktijk die achteraf niet zo goed voelde. Dus meteen mij ingeschreven bij een andere. Ik ga nu voor de positieve ervaring! ☺️ En daarbij denk ik alleen aan mijzelf en wat ik fijn vind. Je moet je immers gesteund, begrepen en gewaardeerd voelen bij een VK. Zeker als ze straks met haar neus diep in jouw vagina staat te turen 😂

6 uur geleden

Reactie op Jm2023

Hee! Helaas niet zo goed.. Het vruchtje was te klein voor deze termijn en h ...
Ach wat een naar bericht! Ik snap dat je ontzettend verdrietig bent, ik zou er ook kapot van zijn zeg! Heel veel sterkte en ik ga duimen op een wonder! ♥️

2 uur geleden

Reactie op Jm2023

Hee! Helaas niet zo goed.. Het vruchtje was te klein voor deze termijn en h ...
Hey, wat een vreselijk naar bericht voor jullie. Mijn man en ik zitten momenteel in hetzelfde schuitje: aanstaande maandag een tweede echo. Dat leven tussen hoop en vrees is moeilijk; ik merk dat ik alvast doe alsof het misgaat, om mezelf te beschermen. Maar weet ook dat ik gewoon moet afwachten. Hoe ga jij ermee om? Veel sterkte en kracht!