14 Reacties
11 maanden geleden
Ik heb het ook! Altijd al gevoelig tandvlees, en in alle zwangerschappen een graadje erger zeg maar. Goed reinigen en stokeren met van die rubber borsteltjes helpt wel, maar het blijft bloeden bij mij. Ik heb er geen vroeggeboorte door gehad, sterker nog, mijn kids blijven altijd erg lang zitten 😉
Misschien een keer vaker langs de mondhygiëniste?
11 maanden geleden
Hier hetzelfde, altijd gevoelig tandvlees gehad en snel ontstoken, ook al voor mijn zwangerschappen. Nu tijdens de zwangerschap dus ook.. 2x per dag poetsen en ook 2x per dag flossen, maar eigenlijk bloed het altijd wel. De enige erger dan de andere keer. Sommige plekken doen ook echt zeer als ik flos. Mijn eerste zoontje kwam met 37+5, dus niet perse heel vroeg en er is toen ook geen link gelegd hiermee.
11 maanden geleden
Eventueel zou je kunnen kijken naar spoelen met waterstofperoxide?
Dit werkt super goed als je ontstekingen hebt maar mag je wel maar 7 dagen achter elkaar gebruiken en het mag ook tijdens de zwangerschap.
11 maanden geleden
Ik heb hier ook heel extreem last van gehad aan het begin van de zwangerschap.. na een bezoekje aan de mondhygiënist waar ik een grondige reiniging heb gehad (ik ging kapot van de pijn 🥹) heb ik het nu weten bij te houden door 2x per dag elektrisch te poetsen en 1x per dag te rageren met wat Perio Aid Intensive Care 0,12% gel op de rager. De eerste week bloedde ik, maar nu niet meer! Merk ook dat mijn tandvlees niet meer is opgezet of pijn doet.
11 maanden geleden
Ik heb zelf heel erg gevoelig tandvleess, veel last gehad van ontstekingen m’n 1e zwangerschap.. nu bij de 2e ren stuk minder maar nog wel is last van!
Tips van mijn tandarts;
2x per dag poetsen.
1x per dag normaal flossen.
1x per dag met tandgel flossen.
1x in de week met tandgel poetsen (perio aid of corsodyl).
Ook kan je je normale tandpasta een tijdje vervangen voor die van Vitis! (Speciaal voor gevoelig tandvlees), ook regelmatig laten controleren bij de tandarts! 🥰
11 maanden geleden
Ik heb altijd snel ontstoken tandvlees en tijdens mijn vorige zwangerschap ook heel erg, nu weer. 2x per dag poetsen en eventueel spoelen met een mild mondwater tegen ontstoken tandvlees. Elke avond met een ragger het vuil tussen je tanden weg halen. Dit kan echt pijnlijk zijn en erg bloeden maar na een paar dagen is dat al veel minder. Volgens mijn mondhygiënist moet je bij ontstoken tandvlees juist even door de pijn heen om te zorgen dat het beter wordt. Een mondhygiënist kan wek kijken welke maat ragger je nodig hebt, ik vind ze vrij groot maar als ze te klein zijn doet het ook niks. Succes!
11 maanden geleden
Jup bij alle 5 de zwang. Vloog m'n tandvlees vlammend op... 2x poetsen per dag.. raaaaageren niet flossen... en mondwater
11 maanden geleden
Ik kreeg de tip van de tandarts om 2 keer per dag met een oorstaafje meridol (kruidvat en Etos hebben dit) aan te brengen op je tandvlees en dit 15 minuten in te laten trekken. Pas stoppen als het tandvlees weer rustig is. Gewoon als mondwater gebruiken vond hij te agressief. Ik heb er ook veel last van helaas…