14 Reacties
vorig jaar
Voor de baby kan het geen kwaad, maar het is vooral voor jou vervelend. Ik heb ook al bijna 5 weken verkoudheid erop zitten. Je bent toch kwetsbaarder nu je zwanger bent
vorig jaar
Reactie op Tesssk_
Wat vervelend voor je!!
Aanvullende vraag hier op, ik ben dus al 4 weken ...
Gebruik je ook al 4 weken lang neusspray? Want er word echt aangeraden om het niet langer dan 7 dagen te gebruiken
vorig jaar
Ik was ook 3 weken verkouden en de laatste week minder neusspray gebruikt
In mijn vorige zwangerschap in totaal 7x verkouden geweest 馃
Toen ook gewoon langer neusspray gebruikt omdat ik echt geen lucht kreeg en niet kon slapen. Nou mijn dochter heeft er (zover nu bekend is) niks van
vorig jaar
Ik ben al sinds wat ik zwanger ben verkouden en gebruik neusspray van de dokter die langdurig gebruikt mag worden ook icm zwangerschap
vorig jaar
Reactie op Daaniiellee
Ik was ook 3 weken verkouden en de laatste week minder neusspray gebruikt
I ...
Nee kan verder ook geen kwaad, maar je blijft verkouden als je het langer dan een week gebruikt
vorig jaar
Ooooh i feel you! Hier ook al 3 weken flink verkouden. Na 2 weken ging het een stuk beter maar het vlamde weer helemaal op.
Volgens mij kan een verkoudheid geen kwaad.
Tijdens je zwangerschap is je immuunsysteem ook wat verlaagd dus de kans is ook groter dat je nu wat vaker iets oppikt
vorig jaar
Super vervelend is dit! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot 18 weken last van verkoudheid en kaakholteontsteking gehad.
Ik heb toen geen neussprays oid gebruikt, want bij de eerste zwangerschap had ik dit namelijk ook en neusspray met xylometazoline gebruikt. Vergeef me voor dit horror verhaal en bewezen is het nooit, maar ik had een placenta loslating bij deze zwangerschap. En vermoedelijk kwam dat daar door. Dus pas echt op daarmee! Het kan levenssgevaarlijk zijn.
Verder heel veel sterkte want het is mega vervelend en slapen is super moeilijk daardoor. Zet hem op!
vorig jaar
Ik ben al weken verkouden zonder echt ziek te zijn, mogelijk zwangerschapsrhinitis: https://www.zwangerenportaal.nl/zwangerschapsrhintis-wat-is-dit-relatief-onbekende-zwangerschapskwaaltje
Ik deed dit al soms voor de zwangerschap, als ik verkouden was, maar het kan helpen om je neus te gaan spoelen met spoelzout. Was in het begin even wennen maar bij mij werkt het om de boel open te houden.
Ik doe het nu elke ochtend en avond, gebruik een speciale (simpele) neusspoeler (heb die van rhinicur maar je hebt ook de rhinohorn of de nasopure bijv.) met nasaal spoelzout https://www.kno-winkel.nl/nl/dos-medical-xylitol-nasaal-spoelzout.html?source=googlebase&gad_source=1&gbraid=0AAAAADvtzc-DafxTsUMYnqPc29KzraiLC&gclid=EAIaIQobChMI86y_o-6UigMV7JSDBx00Fx2wEAQYASABEgIW8fD_BwE (veilig voor zwangeren). Gewoon zout kan maar dan alleen zeezout zonder toevoegingen als jodium. Vind ik wel minder prettig.
Laat het rustig helemaal door lopen (is in het begin waarschijnlijk even wennen 馃槄) wacht daarna minuutje en snuit dan uit. Komt altijd flink wat mee en voelt gelijk licht.
vorig jaar
Xylometazoline neusspray moet je niet langer dan 7 dagen gebruiken omdat het er dan juist voor kan zorgen dat je slijmvliezen zwellen en de spray steeds korter en minder goed werkt waardoor je steeds meer wil gebruiken (verslavend) en je krijgt steeds meer kans op bijwerkingen (zoals bloedneuzen).
Via de huisarts kan je in een andere neusspray vragen die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken en ook lange tijd achter elkaar mag gebruiken
vorig jaar
Reactie op BbBbBbBbBbBbBbBbBb
Ik ben al weken verkouden zonder echt ziek te zijn, mogelijk zwangerschapsr ...
Hi! Een vraagje ik wil dit gaan proberen vandaag. Moet ik dan ook beter mineraalwater gebruiken ipv kraanwater. Omdat er zoveel slechte dingen in zitten. En kan ik himalaya zout gebruiken?
vorig jaar
Reactie op Maryam 19
Hi! Een vraagje ik wil dit gaan proberen vandaag. Moet ik dan ook beter min ...
Kraanwater kan prima inderdaad, ik doe meestal lauwwarm, en himalayazout kan ook (leert Google mij net 馃檪)