34 Reacties

8 maanden geleden

Hier ook grote baby en veel vruchtwater! Mijn kleine werd 2 weken geleden geschat op 2100 gram met 31 weken dus benieuwd hoe groot die morgen is

8 maanden geleden

Hier ook! Vooral teveel vruchtwater en baby is aan de grote kant. Bij mij zegt het ziekenhuis juist niet te willen inleiden, omdat er al extra risico's zitten aan teveel vruchtwater en ze dus verder liever geen interventies doen die ook weer hun eigen risico's meenemen.

8 maanden geleden

Onze baby wordt geschat op 4500 met 40 weken. Dus grote baby ook. Vruchtwater is gewoon goed. We hebben volgende week met 38 weken gesprek over inleiding, maar ik zie een inleiding gewoon niet zo zitten eerlijk gezegd. We gaan het zien..

8 maanden geleden

Tijdens een uitgebreide echo wegens hartafwijking met 30 weken werd onze baby boy op dat moment geschat op 2 kg. Met de groei echo met 34 weken werd hij op dat moment geschat op 3,3/3,4 kg en ook weer (te) veel vruchtwater. Suikertest was goed. Bij mijn dochter (nu 3 jaar) was dat ook zo. Zij is met 37+6 geboren met 52 cm en 3930 gram

8 maanden geleden

Ik vraag mij altijd af: hoe weten ze dit? Of vermoeden ze dit dan al eerder? Wij krijgen vanaf 20 weken geen echo meer behalve als er een medische aanleiding voor is dus ik denk dan: mocht dit zo zijn hebben ze bij ons of andere die na 20 weken geen echo meer hebben dan hebben ze bijvoorbeeld geen idee. Ze voelen bij ons alleen aan mn buik hoe hij ligt en ze luisteren hartje en meten mijn bloeddruk haha! Nu hoor ik meer mensen die geen echo’s meer hebben vanaf 20 weken (is regio gebonden geloof ik) maar ben benieuwd of jullie dan sowieso echo’s hadden?

8 maanden geleden

Reactie op EvaMarjolein

Ik vraag mij altijd af: hoe weten ze dit? Of vermoeden ze dit dan al eerder ...
Ik had echo’s omdat ik de kleine niet zo goed voelde toen kwamen ze er bij mij achter!

8 maanden geleden

Reactie op EvaMarjolein

Bij onze verloskundige hebben we bij elke afspraak een echo. Het ligt er maar net aan welke verloskundige je treft volgens mij..

8 maanden geleden

Reactie op EvaMarjolein

Dat voelen aan de buik zegt een vk heel veel. Als je dan aan de grote/hoge kant zit dan zal ze om een extra echo vragen.

8 maanden geleden

Reactie op EvaMarjolein

Naja dat dus me andere kinderen zijn al wat ouder jongste is 10 kreeg toen der tijd na de 20 weken echo ook niks meer. En nu krijg ik elke controle een groei echo word er alleen maar gestressed van 🫣😅

8 maanden geleden

Reactie op yrie

Dat voelen aan de buik zegt een vk heel veel. Als je dan aan de grote/hoge ...
Precies, bij het voelen vonden ze mijn buik/baarmoeder veel groter dan normaal en daarom extra groeiecho met meting vruchtwater. Anders was de 20-weken echo als laatst geweest

8 maanden geleden

Hier net ook te horen gekregen dat er ‘meer vruchtwater dan baby’ werd gevoeld, dus ik volg even mee! Volgende week groeiecho

8 maanden geleden

Reactie op yrie

Dat voelen aan de buik zegt een vk heel veel. Als je dan aan de grote/hoge ...
Ahh oke dat is goed om te weten!

8 maanden geleden

Reactie op Franny1986

Naja dat dus me andere kinderen zijn al wat ouder jongste is 10 kreeg toen ...
Ah ja dat snap ik ook wel. Je hoort wel vaker dat mensen dat juist meer stress geeft! Is inderdaad ook een goed teken als je na 20 weken geen echo meer hebt bij onze verloskundige

8 maanden geleden

Reactie op Bobbelt

Precies, bij het voelen vonden ze mijn buik/baarmoeder veel groter dan norm ...
Ahh oké goed om te weten. Soms lijkt het op het forum alsof iedereen altijd echo’s heeft haha! Ze wachten bij jou nu gewoon af wanneer de kleine komt?

8 maanden geleden

Reactie op EvaMarjolein

Ahh oké goed om te weten. Soms lijkt het op het forum alsof iedereen altijd ...
Ja in principe wel, tenzij ik zelf aangeef dat ik het niet meer trek (het zorgt voor nogal wat extra klachten). Dan is een inleiding bespreekbaar. Maar ik wacht zelf ook liever af. Probleem is bijvoorbeeld dat de baby nu nog veel draait en niet indaalt door alle ruimte. En volgens mij moet voor een inleiding de baby liefst wel zijn ingedaald.

8 maanden geleden

Reactie op Bobbelt

Ja in principe wel, tenzij ik zelf aangeef dat ik het niet meer trek (het z ...
Ohhh ja precies! Hopelijk trek je het en zakt jullie wondertje vanzelf 🍀

8 maanden geleden

Reactie op EvaMarjolein

Ik ben sowieso medisch waardoor ik al meerdere groei echo’s en controles heb gehad. Ik denk dat ik elke twee weken wel een snelle echo heb.

8 maanden geleden

Er werd tegen mij ook gezegd dat ik bovengemiddeld vruchtwater heb (met voelen door de verloskundige), maar ze zei dat dit juist betekent dat de placenta nog goed werkt? Maar dat klinkt wel heel anders dan bloedprikken of inleiden 😅

8 maanden geleden

Reactie op daantjemaas

Ik ben sowieso medisch waardoor ik al meerdere groei echo’s en controles he ...
Ja precies. Wel echt goed dat ze dat doen!

8 maanden geleden

Reactie op Sonnies

Er werd tegen mij ook gezegd dat ik bovengemiddeld vruchtwater heb (met voe ...
Ahh ja maar misschien iets meer en niet heel veel meer?