30 Reacties

4 maanden geleden

Ik doe altijd kokos olie in de kolf dan heb ik het idee dat mijn tepel minder schuurt!

4 maanden geleden

Reactie op Annabel en Sammy

Ik doe altijd kokos olie in de kolf dan heb ik het idee dat mijn tepel mind ...
Ga het morgen meteen proberen, Thanks!

4 maanden geleden

Kamillethee drinken en dan de zakjes uitknijpen en in je bh stoppen schijnt te helpen 馃き

4 maanden geleden

Ohja en ik kolf fulltime en doe nu eigenlijk vooral 鈥榮 nachts de kolf in een afgesloten ziplock in de koelkast, zodat ik niet elke keer hoef af te wassen. Je doet hem gelijk na gebruik zonder om te spoelen in de ziplock en dan in de koelkast.

4 maanden geleden

Als min stuwing erg is doe ik warme washandjes op mijn borst tijdens het kolven, dit werkt echt.

4 maanden geleden

Vooral ook goed blijven eten en drinken. Ik merk dat kolven mij veel meer energie kost dan live voeden

4 maanden geleden

Ohja en ik kolf fulltime en doe nu eigenlijk vooral 鈥榮 nachts de kolf in ee ...
Alleen dan zijn de schelpen zo koud bij de volgende keer kolven, brrrr

4 maanden geleden

De juiste maat schelp! Als je tepel makkelijk tegen de rand schuurt is hij te smal. Bij de kolf krijg je vaak 1 of 2 maten, met een max van 24 mm. Ik heb toen schelpen van 27 mm besteld en dat is veeeeeel fijner.

4 maanden geleden

Ik doe altijd kokos olie in de kolf dan heb ik het idee dat mijn tepel mind ...
Ooooh wat een verschil zeg! Heel blij met deze tip

4 maanden geleden

Hi, iemand een idee op mijn productie wat op te krikken? Ik voed over het algemeen live alleen de laatste voeding voor de avond doen we uit een flesje zodat m鈥檔 partner die kan geven (borstvoeding). Ik kolf 2x per dag maar nog blijkt dit niet voldoende te zijn om een voorraad te kunnen aanleggen.

4 maanden geleden

Reactie op Nzon

Hi, iemand een idee op mijn productie wat op te krikken? Ik voed over het a ...
fenegriek capsules of weleda borstvoeding thee!

4 maanden geleden

Reactie op Nzon

Hi, iemand een idee op mijn productie wat op te krikken? Ik voed over het a ...
Kolf je al eens in de ochtend? In de ochtend heb je vaak de meeste melk van de dag. Verder borstvoedingsthee drinken. Zelf heb ik borstvoeding thee van BioMima. Ik merk dat als ik het heb gedronken dat mijn borsten dan na een paar uur nog voller zijn dan normaal. En eventueel nog een derde keer kolven op een dag.

4 maanden geleden

Zorg voor de juiste maat Smeer je tepels in met kokosolie Neem fenegriek (om effect te hebben moet je huid hier ook naar gaan ruiken. Af en toe iets nemen helpt dus niet). Zoek uit wanneer je een tweede tsr of zelfs derde opwekt. Voor vele kunnen ze het 15 min laten aan staan. Sommige hebben net op minuut 17 een tweede tsr. Ik kolf 8 min (tot het stopt) 5 min rust en dan weer 8 min want dan heb ik weer tsr = dubbele opbrengst Als je vaker kolft op een dag, bewaar je kolf in de koelkast en was pas einde van de dag. Scheelt tijd. Zorg dat je gewoon een fijne kolf hebt die bij je past. Hoogste stand is niet altijd hoogste opbrengst. Ik kolf beste op hele lage standen

4 maanden geleden

Welk afwasmiddel gebruiken jullie voor het reinigen van je kolf?

4 maanden geleden

Reactie op Gienana no

Geen, ik kook nog steeds alles uit 馃槉

4 maanden geleden

Dat ik bij mijn eerste op werk kolfte spoelde ik na iedere kolfbeurt met koud water af en wikkelde ik het in een hydrofiele doek en dan 's avonds thuis alles in de vaatwasser.

4 maanden geleden

Reactie op Gienana no

Gewoon normaal afwasmiddel. Wel zorgen dat je na het afwassen goed afspoelt zodat het niet meer naar afwasmiddel ruikt.

4 maanden geleden

Reactie op Bruisend

Zorg voor de juiste maat Smeer je tepels in met kokosolie Neem fenegriek (o ...
Wat een fijne uitleg over tsr (toeschiet reflex), eigenlijk nooit bewust op gelet maar wel opgevallen dat het 2x komt

4 maanden geleden

Reactie op Gienana no

Klok, maar die gebruiken we sowieso al standaard

4 maanden geleden

Reactie op Dnise94

Geen, ik kook nog steeds alles uit 馃槉
Mijn lk zei dat dit de levensduur van je kolf aanzienlijk kan verminderen. Maar misschien verschilt dat per kolf hoor!