14 Reacties

9 dagen geleden

Kun je het niet een of twee naaste collega’s vertellen waar je je fijn bij voelt? Dat hielp mij al erg

9 dagen geleden

Reactie op Juffie1507

Kun je het niet een of twee naaste collega’s vertellen waar je je fijn bij ...
We zijn een klein bedrijfje met zijn 4e. Mijn werkgever is ook soort van vriendin geworden. Die vertel ik het dus graag.

9 dagen geleden

Ik zou het nog eens met je partner bespreken en duidelijk uitleggen dat het voor jou beter voelt om op werk iemand in de lichten. Mijn eigen man moet ik dingen ook vaak wat uitgebreider uitleggen omdat hij het zich niet goed kan voorstellen. Ik heb het direct mijn leidinggevende en collega verteld en dat helpt mij ook enorm

9 dagen geleden

Als alternatief kan je het gooien op “medische redenen”, en dan mag je werkgever officieel niet doorvragen. Al geef je aan dat je werkgever ook een soort vriendin is, dus wie weet heeft ze meer door. Maar dan heb je het uit niet gezegd 😉

9 dagen geleden

Reactie op VWJ

Als alternatief kan je het gooien op “medische redenen”, en dan mag je werk ...
In ieder geval niet gezegd *

9 dagen geleden

Reactie op Cyrille28

We zijn een klein bedrijfje met zijn 4e. Mijn werkgever is ook soort van vr ...
Dan snap Ik wel dat je dat graag wilt

9 dagen geleden

Als jij je prettiger voelt op werk als je collega’s er vanaf weten dan zou ik het vertellen. Ik zou verwachten dat jouw vriend daar ook begrip voor heeft. Dat jij het aan collega’s vertelt staat eigenlijk compleet los van het vertellen aan zijn ouders. Dat zal niks veranderen aan de boodschap of de blijdschap van zijn ouders, toch?

9 dagen geleden

Ik heb het 2 van de 12 collega’s verteld. Ze weten wel van mijn eerdere miskraam ook omdat het een ma was en om het vruchtje kwijt te raken aardig wat tijd tussen zat. Ik wil de rest het liefst pas na de termijn echo op de hoogte brengen. Dus 11 weken ruim. Maar twee weken later ook bedrijfsuitje voor kerst en wellicht dat hier ook wat haken en ogen voor mij aanzitten. Verder hou ik het voor familie juist nog even geheim. En paar vriendinnen weten het

9 dagen geleden

Ik vind trouwens lastig hoor mensen die je veel ziet…. Klanten bij mij in de salon (ik heb twee banen) wist iemand het ook gelijk dat ik weer zwanger was. Nu ga ik niet liegen als iemand op de man af vraagt 😅😅

9 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Ik vind trouwens lastig hoor mensen die je veel ziet…. Klanten bij mij in ...
Ik kan ook niet liegen. werk met voornamelijk mannen en denk dat die niets durven te vragen. Misschien denken ze dat ik op den duur dik ben geworden 😂 Maar als ze het vragen kan ik het niet ontkennen

9 dagen geleden

Reactie op VWJ

Ik kan ook niet liegen. werk met voornamelijk mannen en denk dat die niets ...
😂😂😂😂 Vorige x na de miskraam kreeg ik de vraag of ik was afgevallen 😅😂 In kg niets maar die opgeblazen buik ging wel weg. Nu overigens al 1 kg er bij 🤭(lang leven niet misselijk zijn)

9 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

😂😂😂😂 Vorige x na de miskraam kreeg ik de vraag of ik was afgevallen 😅 ...
Ook zo’n lompe vraag 🥲 Ach goed eten zolang het nog kan 😄

8 dagen geleden

Ik heb het vorige keer bijna aan al m’n collega’s verteld omdat ik daar best wel close mee ben en we borrel hadden en ik niet zo goed wist wat ik moest zeggen aangezien ieder weet dat ik wel van een wijntje hou 😅. Helaas ging het mis maar ik vond het het eigenlijk wel prettig. Iedereen was lief en begaan met me. Toch heb ik dit keer alleen mijn roosteraar en leidinggevende verteld omdat ik open wilde zijn over vk afspraken en ik ook best misselijk ben. Maar kan niet wachten het weer aan m’n collega’s te vertellen. Je collega’s zie je veel vaker dan vrienden en misschien ook wel familie. Doe vooral wat goed voelt er is geen goed of fout. En als het dan mis gaat dan zijn ze ook extra begripvol!

8 dagen geleden

Je zou het ook de komende week op rommelende darmen kunnen gooien.. scoor je gelijk punten dat je toch komt werken, terwijl je niet fit bent 😉 en dan na de echo jullie ouders vertellen en daarna direct je collega’s. Ik snap je gevoel wel hoor, mijn vriend wil het graag geheim houden tot 12 weken, maar gevoelsmatig wil ik het heel graag aan mijn schoonzusje vertellen, omdat ik eigenlijk altijd alles met haar bespreek.. en ik denk dat ze het al doorheeft 🙈