22 Reacties

4 maanden geleden

Bij mijn zoon van 8 weken was het ook drama! Ik leg hem eens op mijn buik terwijl ik op mijn rug op de bank lig en dat gaat beter.

4 maanden geleden

Mijn dochtertje van 8 weken vind het ook vreselijk Het lukt haar wel om haar hoofd op te tillen maar vaak blijft ze dezelfde houding en wilt ze niet draaien, hoewel ze dit wel kan 1 of 2 keer. Hier ook met hulp van een verhoging hoor, volgens mij hoeven ze pas met 3/4 maanden zelfstandig hun hoofd omhoog te kunnen houden?

4 maanden geleden

Wij leggen die van ons inderdaad ook heel vaak op onze buik als wij plat op onze rug liggen of wij zelfs in een kleine helling zodat het al minder zwaar is, maar hij vind tommy time ook minder leuk want dan ligt hij niet op ons en daar word hij meer boos om

4 maanden geleden

Ik ben er nog niet zo mee bezig, moet ik zeggen. Bij de eerste was het ook telkens drama, al vond ze het wel leuker als ik het voedingskussen onder haar borst lag en met de armpjes er over heen. Of een waterspeelmat! Zag op tiktok ook dat ze kindjes op de buik in de kinderwagen leggen met een kussen eronder en de kap omlaag zodat ze wat zien (rondjes lopen). Dat zou je nog kunnen proberen. Ze hadden destijds bij het consultatiebureau gezegd dat m'n dochter het niet goed genoeg kon. En die keer daarna waren ze verbaast dat ze het al zo goed kon voor haar leeftijd. Kan ik dan niet meer serieus nemen 🤣 dus ik maak me nu niet zo druk...

4 maanden geleden

Hier ook dramatisch! Continu dramatisch huilen/ krijsen en door het huilen gaat hij spugen. Ik laat het vooral op zijn beloop, dan is die maar “te traag” ga hem niet elke dag over de rel helpen voor een beetje tummy time.

4 maanden geleden

Mijn zoontje kreeg eerst alleen tummy time in de box, maar dat ging niet geweldig. Nu geef ik hem tummy time op het aankleedkussen op onze eettafel. Dat vindt hij veel leuker! Wellicht omdat de ondergrond harder/steviger is en omdat hij mij en de woonkamer beter kan zien.

4 maanden geleden

Wij doen thuis geen tummytime🙈 ze ligt wel af en toe op onze borst

4 maanden geleden

Dit is hartstikke normaal! CB geeft altijd aan dat het moet maar op zo’n jonge leeftijd is bij jou op de borst ook prima. We hebben hier fysio vanwege voorkeurshouding, zij gaf van de week aan dat tummy time echt nog niet hoeft op deze leeftijd en als ze bij jou liggen helemaal prima is!

Reactie op MK-89

Dit is hartstikke normaal! CB geeft altijd aan dat het moet maar op zo’n jo ...
Ja ik vind het dus ook echt onnodig om te doen. Dit deden ze toch vroeger ook allemaal niet en wij zijn ook allemaal prima terecht gekomen. Maar goed, toch maak je je dan zorgen of hij last heeft van dingen. We kijken het maar even aan hoe het gaat als we een paar weken verder zijn :)

4 maanden geleden

Reactie op VreedzameZonsverduistering717711

Ja ik vind het dus ook echt onnodig om te doen. Dit deden ze toch vroeger o ...
Snap ik helemaal! Maar dit komt echt goed. Gewoon af en toe proberen, vind hij het niet leuk dan stop je weer

4 maanden geleden

Ik leg onze zoon vaak met zijn borst op mijn borst en dan ga ik onderuitgezakt op de bank zitten. Hij vindt het dan heerlijk om contrasten te kijken (naar de jaloeziën) of naar mij als ik tegen hem klets (lacht dan ook volop). Hij vind tummy time op zijn buik niet perse erg, maar merk dat hij het zo op mij prettiger vind en het gaat ook wat gemakkelijker voor hem, omdat ikzelf niet helemaal plat ga liggen.

4 maanden geleden

Wij doen hier ook niet aan verplicht tummy time. Mijn dochter van 10 weken ligt regelmatig lekker op mijn buik, en oefent zo vanzelf haar nekspieren, maar we forceren niets. Ik vind het goed dat ze het bij het CB in de gaten houden, maar de focus die er ligt op tummy time (5x per dag ?!) soms wat overdreven. Vooral omdat het niet perse de beste manier is voor de ontwikkeling van jouw kindje.

4 maanden geleden

Reactie op Rimojes

Wij doen thuis geen tummytime🙈 ze ligt wel af en toe op onze borst
Hier thuis ook niet, op de borst is goed genoeg. Ook bij zoontje niet gedaan komt vanzelf goed op hun eigen tempo!
Goed om te lezen allemaal :)

4 maanden geleden

Wij doen ook geen Timmy time. Maar bij m’n oudste was het ook echt drama en uiteindelijk zat er wel iets dwars wat een osteopaat heeft verholpen

4 maanden geleden

Wij tummy timen alleen op de borst. Op een boxkleed helemaal plat ofzo vindt ze helemaal niets!

4 maanden geleden

Reactie op Evida1988

Hier thuis ook niet, op de borst is goed genoeg. Ook bij zoontje niet gedaa ...
Jaa vind ik ook hoor, ze moeten zowat bij week 1 al vanalles kunnen😅 zieltjes

4 maanden geleden

Reactie op Rimojes

Jaa vind ik ook hoor, ze moeten zowat bij week 1 al vanalles kunnen😅 zielt ...
Ja ik ken geen een volwassenen die zijn of haar hoofd niet zelfstandig kan optillen dus komt altijd vanzelf goed 😂

4 maanden geleden

Wij doen wel aan tummy time, maar zonder het ‘moeten’. Vaak automatisch al wat tummy time bij het op de borst liggen. Soms proberen we het wel eventjes in de box met een boekje erbij, maar geen dagelijkse kost.

4 maanden geleden

Reactie op JedidjadW

Wij doen hier ook niet aan verplicht tummy time. Mijn dochter van 10 weken ...
Ik kreeg het advies om het elk uur te doen 🤣 hoeveel denk je dat mijn baby wakker is haha