12 Reacties

4 dagen geleden

Wij hebben voor onze dochter (6-6) een vast ritme en daar doet ze het echt super op. Voedingstijden dus ook altijd hetzelfde. In het begin was het soms wel even rekken tot aan de dutjes als het slapen niet zo goed ging maar dat is nu niet meer. En ja dat betekent dus ook wakker maken na een bepaalde tijd.

4 dagen geleden

Hey! Mijn zoontje is nu 7 maanden en hebben redelijk een “slaap ritme”. Wat voor mij erg helpt is elke ochtend het zelfde tijdstip opstaan en routine samen, dat de eerste fles +/- zelfde tijd is. Daarna doen we de gehele dag door alle voedingen op hetzelfde tijdstip met hier en daar maximaal 30 minuten speling. Overdag slaapt hij maximaal 2u per slaapje en daarna maak ik hem als het eens voorkomt wakker, tenzij hij ziek is. Voor nu werkt dit voor ons maar doe vooral wat voor jullie fijn voelt!!

4 dagen geleden

Hee! Ons zoontje is bijna 8 maanden en al vanaf week 8 begonnen met een schema. Dit komt mede omdat hij ook 2 grote zussen heeft die naar school gaan. En tuurlijk ging dat op het begin niet altijd, wat helemaal prima is. Maar nu echt vast ritme al heel lang. Voor nu: 7.00/7.30 wakker (maken) Slapen ochtend 45 min. Vaak van 9.15 tot 10.00 12.15/12.30 naar bed tot uur of 15.00. Vaak wordt hij dan zelf wakker. Als hij vroeger wakker is dan nog dutje eind van de dag van 15 minuten. Gaat de nacht in om 18.45 uur, heeft al vanaf 3,5 maand geen nachtvoeding tenzij een keer ziek. Wij maken dus zeker wakker.

4 dagen geleden

Sinds wij vaste slaaptijden aanhouden, gaat alles hier zoveel soepeler! Onze zoon slaapt vaak rond 09:00 en dan weer om 13:30. Sinds we die wakker tijden zijn gaan loslaten, veel vrolijk kind en veel beter slapen!

3 dagen geleden

zijn er ook ouders waarvan kindjes hazenslaapjes doen? En toch werken met vaste bedtijd? Bij ons is het soms echt een zootje door de korte slaapjes van mijn dochter, ze gaat er daardoor soms nog 4x in en slaapt dus 4x 30min. Is soms mega chagrijnig wakker want natuurlijk gewoon nog moe.

3 dagen geleden

Reactie op Celinelie

zijn er ook ouders waarvan kindjes hazenslaapjes doen? En toch werken met v ...
Mijn dochter slaapt langer en slaapt er ook nog gewoon 4, sommige kindjes hebben dat gewoon nodig

2 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤍

Sinds wij vaste slaaptijden aanhouden, gaat alles hier zoveel soepeler! Onz ...
En hoelang slaapt hij dan ongeveer die dutjes? En hoelaat wordt hij ochtend wakker en gaat savonds naar bed? Merk dat ik er momenteel echt niet uit kom… ons zoontje is morgen 7 maand

gisteren

Reactie op MK-89

Hee! Ons zoontje is bijna 8 maanden en al vanaf week 8 begonnen met een sch ...
Fijn zo’n duidelijk ritme! Kun je ook weer wat makkelijker dingen plannen

gisteren

Wat voor bedtijden houden jullie aan? Houd je vast aan deze tijden als het slaapje ervoor ineens veel korter was?

9 uur geleden

Reactie op m20029

En hoelang slaapt hij dan ongeveer die dutjes? En hoelaat wordt hij ochtend ...
Onze zoon word volgende week al weer 9 maand, maar hij is 1,5 maand te vroeg geboren dus gecorrigeerd 7,5 maand. We houden het. We starten hier vaak de dag tussen 7-8, z’n eerste ochtend slaapje is 2 uur nadat hij is wakker geworden. Hij slaapt dan vaak ongeveer een uurtje. Dan gaat hij rond 13:30/14:00 er weer in, tot uiterlijk 15:30, daarna houd hij het vol tot zijn bedtijd van 19:00/19:30! Was even zoeken naar ritme maar na een paar dagen dit ritme aan te houden, merkte we dat hij ook precies kon volgen en meegaan in dit ritme. Werkt hier echt veel beter dan die wakker tijden aan houden!
Hoe doe je het met vaste tijden als je kindje ‘s ochtends op verschilde tijden wakker wordt?