15 Reacties
9 maanden geleden
Jeetje! En dat ze dat niet hebben aangegeven 😱🫣 het sloopwerk maakt wel echt het meeste herrie hebben ze enig idee hoelang dat nog duurt?
Kunnen ze bijvoorbeeld in ieder geval de planning ofzo doorgeven?
Wij hebben ook heel lang verbouwd maar onze buren wisten altijd wanneer wat zou gebeuren ivm hun kleine kindjes en voor zover als ging werden lawaaierig activiteiten op de kinderopvang dagen gepland
9 maanden geleden
Wat vervelend zeg!
Net toen wij gingen verbouwen, bleek onze buurman ongeneeslijk ziek te zijn geworden. We hebben toen aan hem gevraagd wat hij prettig vindt met onze verbouwing en afgesproken dat we tussen de middag op een vaste tijd het werk wat herrie maakte minimaal 1 uur stil zouden leggen zodat hij rustig kon slapen. Misschien is dit een optie om met je buren te bespreken?
9 maanden geleden
Jeetje! En dat ze dat niet hebben aangegeven 😱🫣 het sloopwerk maakt wel e ...
Nee helemaal niks doorgegeven
Gister zijn ze begonnen met slopen
En vandaag waren ze bezig met de elektra
Niemand van de buren is ingelicht
Vind het echt asociaal vooral omdat ze zelf sinds november een baby hebben en ze weten dat ik een kindje van nog geen 3 heb en zwanger ben en dan nog de andere buren die kindjes hebben of thuis werken 😵💫
Maar nou houden ze nooit rekening met de buren dus had ook niet anders verwacht
9 maanden geleden
Reactie op W1991
Wat vervelend zeg!
Net toen wij gingen verbouwen, bleek onze buurman ongene ...
Ja zo hoort het ook toch! Beetje rekening houden met elkaar.
Ik heb net wel aangegeven dat hij echt bang is van de herrie en we mochten even binnen kijken en toen zei ik tegen me zoontje kijk
Dit is waarom er zoveel herrie was de buren zijn aan het verbouwen
Maar weinig empathie of iets helaas
9 maanden geleden
Reactie op Sophias
Ik heb net w ...
Wat vervelend dat ze met niets en niemand rekening houden. Zeker als de zelfde ook net een kindje hebben, zou je toch zeggen dat ze snappen wat er belangrijk is, maar blijkbaar niet :(
9 maanden geleden
Oeff wat vervelend. Wij hebben dan weer een hele klusserige buurman die vaak buiten staat met elektrische machines om bijv te zagen. Heel irritant, want we hebben al een keer gezegd wat de bedtijd van mijn zoontje is en hij is helaas al zo gevoelig voor geluid. Begint heel vaak rond die tijd herrie te maken. Ik heb al een paar keer (als het teveel herrie was voor het in slaap vallen van mijn zoontje) gevraagd om stiller te doen of even te willen stoppen voor minimaal 30 minuten zodat hij in slaap kan vallen. Gelukkig doet hij dat dan ook wel. Maarja misschien kan je het eens bespreken en een vaste tijd voorstellen dat het wat rustiger is?
Ik ben zelf 17 juni uitgerekend en irriteer me sws snel aan geluiden nu. Maar ik heb toch echt ook regelmatig behoefte aan een dutje
9 maanden geleden
Reactie op Sophias
Ik heb net w ...
Ja dit is echt ongelofelijk! Zelfs al hebben we geen kinderen onze buren appen altijd netjes als hun plannen hebben en andersom ook!
Soms kun je helaas niet echt eromheen plannen maar een beetje rekening houden met je buren is normaal
9 maanden geleden
Reactie op Sophias
Nee helemaal niks doorgegeven
Gister zijn ze begonnen met slopen
En vandaa ...
Echt onbegrijpelijk dit 🫣 slopen en stroomleidingen inhakken maakt zo’n takke herrie 😱 gaat echt door je heen dat geluid 🫠
Ik hoop dat je wel wat inzicht krijgt hoelang dit echt grove werk duurt!
9 maanden geleden
Heel vervelend inderdaad en er had best even een heads-up gegeven kunnen worden, maar helaas moet er nou eenmaal verbouwd worden soms... Beter nu dan dat je al met de baby zit... Wij hebben ook 2x een flinke verbouwing gehad en de buren waren in ieder geval altijd op de hoogte, maar we spreken hier de buren ook gewoon echt heel regelmatig en gaan ook bij elkaar op de koffie. Het geeft natuurlijk overlast, maar het is ook maar iets tijdelijks. Wij nodigden de buren altijd achteraf uit op onze bedankbbq voor alle familie en vrienden die geholpen hebben (hebben meeste zelf gedaan). Om het toch een soort van af te sluiten en ook te bedanken voor het begrip en soort 'excuus' voor de overlast als ze dst hadden.
Kun je misschien als ze veel herrie maken eventjes bij je ouders bijvoorbeeld een dutje doen ipv thuis? Misschien muziekje opzetten om de herrie wat meer naar de achtergrond te krijgen?
9 maanden geleden
Gelukkig is het grove sloopwerk het meeste lawaai. Ik verwacht dat ze niet tot juni met zoveel lawaai bezig zijn. Wij hebben ook pas alles verbouwd. Netjes bij alle buren aangegeven, gaan voorstellen etc maar 1 van die buren 🤦🏻♀️😅 pff ja die mensen stonden hier elke week aan de deur met hun gezanik, ook niet leuk. En dan ging het niet eens over het geluid van de verbouwing.
9 maanden geleden
Ik zou me er idd zo snel mogelijk bij neerleggen… is het leuk dat je het niet vooraf wist? Nee. Maar het is nu zoals het is. Grote kans dat een heel groot deel van die verbouwing echt weinig geluidsoverlast geeft. Ze kunnen vast aangeven in welke weken er leidingen/elektra geboord moeten worden - dat geeft idd takkeherrie - en dan kun je misschien die dagen wat minder thuis zijn met je zoontje. Komt echt goed ☺️
9 maanden geleden
Wij zaten vorig jaar in dezelfde situatie maar wij waren juist de verbouwende buren, en kwamen nieuw in het huis…
De buren hadden een baby’tje van 2 weken toen wij de sleutel kregen.
Maar bedenk je, het is niet 2/3 maanden alleen maar slopen. De meeste overlast ondervind je de eerste 3/4 weken.
Stucen, schilderen, vloer leggen, keuken installeren etc maakt niet zo ontiegelijk veel lawaai.
En vanuit hun zou het fijn zijn om de communicatie goed te houden. Wij hadden met onze buren afgesproken dat we van hun tot 10 uur bezig mochten, waren hier super dankbaar voor dus gingen ook echt geen minuut langer bezig.
9 maanden geleden
Wij zijn ook sinds zaterdag bezig met een verbouwing en moeten 10 mei verhuizen. Het is daarom nu alles op alles en iedereen tegelijk waardoor de buren echt even veel overlast van ons hebben (gelukkig maken zij zich er niet druk om ondanks dat de buurvrouw gastouder is). Maar we zijn dan ook wel weer redelijk snel klaar. Naar verwachting komend weekend het laatste stuk schuren en de badkamer gaan ze ook morgen weer opbouwen. Dan moet alleen de wc beneden nog gesloopt worden zodra de badkamer klaar is (zodat er 1 wc beschikbaar blijft😁). En verder gaan ze maandag al stucen dus dat geeft ook geen herrie meer. Gelukkig is het herrie maken dus maar kort, slopen gaat sneller dan opbouwen. Hopelijk ben je snel van de lawaai af😅