26 Reacties

4 dagen geleden

Ik zou denk ik wel naar een verloskundige gaan daar! Ook voor je eigen geruststelling! ❤️

4 dagen geleden

Wat ontzettend naar om te horen! Ik zou zelf wel naar een arts daar gaan, dan weet je ook waar je aan toe bent! Veel sterkte 🫂

4 dagen geleden

Hi! Ik had dit ook op vakantie. Als je nu nog eens op een zwangerschapstest plast? Mij gaf dat veel duidelijkheid, hij was bijna negatief en geen knal test meer

4 dagen geleden

Net een echo gehad en hartje gezien en horen kloppen. Toch totaal niet gerustgesteld vanwege het bloed ( licht roze) en wat krampjes die gelijk zijn aan menstruatie. Iemand positieve verhalen die het soort gelijke mee gemaakt heeft?

4 dagen geleden

Reactie op 199929

Net een echo gehad en hartje gezien en horen kloppen. Toch totaal niet geru ...
Wat een goed nieuws van de echo!! Je leest ontzettend veel verhalen over bloedverlies in deze fase en dat het dan goed gaat. Hopelijk kun je het loslaten en vertrouwen hebben, jullie zijn lekker op vakantie. Meer bevestiging dan een echo is er op het moment niet en je kunt het ook niet veranderen als het wel gebeurt..

4 dagen geleden

Wat vreselijk naar om dit op vakantie mee te moeten maken. Ik had donderdag ook bloedverlies (lichtroze dus niet rood zoals jij zegt), maar dat kwam bij mij vermoedelijk door seks. Begon ook direct daarna te bloeden. Heb zonet even opgezocht voor jou op https://www.verloskundigecuijkmill.nl/zwangerschap/bloedverslies-in-de-eerste-3-maanden/ Het kan voorkomen dat je last hebt van vaginaal bloedverlies aan het begin van je zwangerschap. Dit kan je ongerust maken. Heb je op de eerste echo het hartje van het embryo/kindje al zien kloppen? In dat geval is de kans groot dat je last hebt van onschuldig bloedverlies. De kans dat de zwangerschap goed gaat is in dit geval groot: ongeveer 95%. Als je bloedverlies hebt, overleg dan met je verloskundige of gynaecoloog. Je hebt het hartje zien kloppen, dus dat is al ontzettend positief. De kans fat het alsnog een miskraam is, is maar 5%. Wat denk ik (sorry; ik kan het zo snel niet vinden maar dit is wel een ‘theorietje’ in mijn hoofd, correct me if I’m wrong) ervoor zorgt dat je sneller bloedverlies hebt, is omdat alles beter doorbloed is in je vagina (maar ook de rest van je lichaam). Zelfs met harde ontlasting kun je dus al zorgen voor vaginaal bloedverlies, of zoals bij mij - wat ik normaal gesproken nooit heb tijdens de seks. Anyway, ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent. Laat je weten hoe het gaat? In ieder geval veel sterkte en probeer, als het lukt, toch een beetje te genieten.

4 dagen geleden

Reactie op Famke199711

Wat vreselijk naar om dit op vakantie mee te moeten maken. Ik had donderdag ...
By the way, ook ik heb krampjes!

3 dagen geleden

Reactie op Famke199711

Wat vreselijk naar om dit op vakantie mee te moeten maken. Ik had donderdag ...
Wat lief dat je het opgezocht hebt! Het is ook heel donker bruin, geen helder rood. Nog nooit gehad. Ik hoop dat het een deze dagen eens stopt..

3 dagen geleden

Reactie op 199929

Wat lief dat je het opgezocht hebt! Het is ook heel donker bruin, geen held ...
Mijn verloskundige gaf als tip (wij gaan ook op vakantie), mocht je gaan bloeden dan geen tampons gebruiken of gaan zwemmen. Dit ivm infectiegevaar. Hopelijk stopt het en is het geen MK

3 dagen geleden

Reactie op 199929

Wat lief dat je het opgezocht hebt! Het is ook heel donker bruin, geen held ...
Graag gedaan! Gek genoeg bloed ik inmiddels ook weer. Nu direct na het naar de wc gaan 😂. Maakt me wel weer wat ongerust hoor. Heb ook pijn linksonderin, boven mijn heup (bij de eileider)… hopen dat het bandenpijn is 🙈

3 dagen geleden

Reactie op Famke199711

Graag gedaan! Gek genoeg bloed ik inmiddels ook weer. Nu direct na het naar ...
Oh nee! Hoeveel weken ben je nu? En is het bruin/rood?

3 dagen geleden

Ik onderga nu momenteel mijn beginnende Mk iemand tips hoe moet ik hier mee om gaan en hoelang houdt dit stand

3 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Ik onderga nu momenteel mijn beginnende Mk iemand tips hoe moet ik hier mee ...
Oh nee wat vervelend! Heb je al een echo gehad/uitsluiting?

3 dagen geleden

Reactie op 199929

Oh nee wat vervelend! Heb je al een echo gehad/uitsluiting?
Nee is. Net begonnen we wisten dat het ging gebeuren mogen maandag even komen om te kijken of het al er uit is is pas net begonnen

3 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Nee is. Net begonnen we wisten dat het ging gebeuren mogen maandag even kom ...
Heel veel sterkte! Weet niet wat je voelt qua pijn? Misschien lekker om een warme kruik tegen je buik/rug aan te leggen? Mag ik aan hou vragen hoe het voor ongeveer verlopen is? Ik heb zondag bruine afscheiding gehad, dinsdag 2 druppels bloed in mijn afscheiding en gisteren roze afscheiding en nu wat meer richting rood.. voel krampen/spierpijn onderin mijn rug.. dus mijn hoop op een goede afloop is ondertussen wel vervlogen.

3 dagen geleden

Ik heb een positief verhaal hierover gelezen van meerdere welke bloedde en week erop gewoon nog steeds een goed vruchtje hadden op de echo! Ik heb ooit met 5 weken een miskraam gehad en ik had dagen ervoor al geen klachten meer, maar mocht pas een echo als het bloed gestopt was. Fijn dat je echo goed was, daar zou ik op vertrouwen 🫂

3 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Ik onderga nu momenteel mijn beginnende Mk iemand tips hoe moet ik hier mee ...
Ik ook denk ik 😭 Ik bloedde heel hevig met stolsels en nu nog maar kleine beetjes. Maandag mag ik naar de verloskundige voor een echo als ik dan niet meer bloed 😭

3 dagen geleden

Reactie op Sooofjee

Ik ook denk ik 😭 Ik bloedde heel hevig met stolsels en nu nog maar kleine ...
Sterkte heb je ook buikpijn

3 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Sterkte heb je ook buikpijn
Nee, ik had gister echt extreem buikpijn. Bloeden begon vandaag om 11.30...

3 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Sterkte heb je ook buikpijn
Nee dat niet.