9 Reacties

8 dagen geleden

ik heb een vriendin die t al jaren probeert, waar t vaak mis is gegaan, maar juist zij is nu mn grootste supporter! ze was super blij. ze zag eerder aan me dat ik zwanger was dan de test 🤣 week later getest en was zwanger, stuurde haar de test en ze was super blij voor me

8 dagen geleden

Dat is inderdaad een lastige situatie. Ik zit er zelf ook mee. Wat ik al wel gedaan heb is het aantal keren laten vallen dat wij wel bezig zijn met onze kinderwens. Zo komt het niet in 1 keer als een verrassing. Daarnaast vind ik wel dat je je vreugde met een vriendin moet kunnen delen en dat ook zij blij voor jullie moet kunnen zijn. Dat zou jij immers ook voor haar voelen.

8 dagen geleden

Ik merk in de periode dat het bij ons niet lukte en we steeds naar de fertiliteitarts moest voor onderzoeken, dat ik bij een vriendin juist heel blij voor ze was. Zij was het ook al bijna een jaar aan het proberen. Zij is altijd open geweest over haar kinderwens. Bij een andere vriendin die zei dat ze zwanger was met daarbij “het was de eerste keer proberen, en we wilde eigk eerst verloven” dat ik er veel meer moeite mee had. Dat kwam vanuit jaloezie “waarom lukt het bij hun wel, als ze het eigk nog niet perse willen. En waarom zij wij dan al zo lang aan het proberen”

8 dagen geleden

Oef dat is wel een lastige! Ik was die vriendin die al jaren bezig was. En ik vond het altijd heel lief als vriendinnen daar rekening mee hielden door het te benoemen. Een vriendin (woont in het buitenland) stuurde toen dit: “We zijn heel blij, want ik ben zwanger… ik weet dat jij al lang bezig bent en dat dit misschien confronterend voor je is. Ik wil er graag voor je zijn, maar ik weet niet zo goed hoe…”. Dat vond ik zo lief!

8 dagen geleden

Hier zelfde situatie gehad, beste tip is om deze persoon apart in te lichten en niet als deel van een groep. Ik heb het toen via de app gedaan, zodat ze eerst haar emoties/jaloezie in rust kon verwerken en we naderhand konden bellen oid.

8 dagen geleden

Ik was ooit die vriendin!!! Wees wel eerlijk maar doe het 1 op 1, sluit haar vooral niet buiten maar laat haar ook vrij in waar ze wel of niet in wil delen😘

8 dagen geleden

Ik was ook het nichtje die zwanger probeerde te worden toen mijn nicht zwanger werd. En ja dat is moeilijk om te horen. Maar gewoon vertellen en niet te moeilijk erover doen. Ik was heel even jaloers en meteen erna alleen nog maar hartstikke blij voor haar

8 dagen geleden

Allereerst heel lief dat je hier zo bewust van bent. Ik was die vriendin tot 2 jaar geleden. Ik vond het vooral fijn om niet totaal verrast te worden in samen zijn met anderen. De aankondiging of 1 op 1 het liefst. En als je het in een groep wil zeggen zou ik haar toch even vooraf inlichten. De blikken die ik kreeg als er een zwangerschap werd aangekondigd die ik nog niet wist waren vreselijk vol medelijden en dat terwijl ik het liefste in een hoekje wilde zitten huilen. En daarna vooral niet buitensluiten idd. Maar als je bewust bent van wat er speelt komt dat vast helemaal goed en zal ze ook heel blij voor jou zijn.

8 dagen geleden

Bedankt voor alle reacties, fijn om ervaringen te lezen van mensen die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt. Ik was al van plan om het 1 op 1 te delen, maar wil vooral ook ruimte over laten voor haar emoties. Maar ja, ik ben zelf natuurlijk ook door het dolle heen.