8 Reacties

9 dagen geleden

Foliumzuur zit hier genoeg in! Ik slik nog extra visolie en magnesium bij!

9 dagen geleden

Beiden van Vitakruid

9 dagen geleden

Reactie op Mylène94

Foliumzuur zit hier genoeg in! Ik slik nog extra visolie en magnesium bij!
Super! Scheelt veel pillen sikken. Mijn vorige zwangerschap kreeg ik geen pillen naar binnen helaas dus hoop dat als het er steeds maar 1 is dat het beter gaat. Heb hier druppels omega 3,6,9 staan. Zou dat prima zijn? Of is dat weer anders?

9 dagen geleden

Reactie op Lola400

Super! Scheelt veel pillen sikken. Mijn vorige zwangerschap kreeg ik geen p ...
Als je zwanger bent, is het belangrijk om vooral voldoende omega-3 binnen te krijgen, met name de vormen EPA en DHA. De Gezondheidsraad adviseert dagelijks minimaal 250 mg EPA en DHA, met daarbij nog eens 200 mg extra DHA. Dit is essentieel voor de ontwikkeling van de hersenen en het netvlies van je baby, en kan ook het risico op vroeggeboorte verkleinen. Omega-6 en omega-9 hoef je niet extra bij te slikken, omdat je deze normaal gesproken al voldoende binnenkrijgt via je dagelijkse voeding, bijvoorbeeld door plantaardige oliën en noten. Een teveel aan omega-6 kan zelfs de werking van omega-3 verminderen, waardoor de balans verstoord raakt. Het is dus vooral belangrijk dat je supplementen kiest die je de juiste hoeveelheid omega-3 geven, en dat je na de zwangerschap hiermee doorgaat, omdat het ook via borstvoeding bij je kindje terechtkomt.

9 dagen geleden

In de multi mama zit alles wat je nodig hebt aan foliumzuur. 😊 Enige wat je straks (vanaf 12 weken volgens mij) bij zou kunnen slikken is calcium. Ik krijg zelf niet voldoende calcium binnen uit voedsel, maar misschien geldt dat voor jou niet. Ik gebruik de calcium 400 & D3 van vitakruid. De omega 3 heb ik van Minami MorDHA die is speciaal voor zwangeren. Deze heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gebruikt.

9 dagen geleden

Thanks allemaal!!! Ik weet wat ik kan bestellen nu:)👌🏻

9 dagen geleden

Reactie op Lisette21

In de multi mama zit alles wat je nodig hebt aan foliumzuur. 😊 Enige wat j ...
Ik heb deze ook vandaag gekocht, maar hij is flink lager gedoseerd dan de aanbevolen hoeveelheid EPA. Ik gebruikte hiervoor de omega 3 van Lamberts, maar die hadden ze dit keer niet. Ga hem morgen toch terug brengen, verpakking zit nog dicht.

9 dagen geleden

Reactie op LemonTree

Ik heb deze ook vandaag gekocht, maar hij is flink lager gedoseerd dan de a ...
Als je voldoende vette vis eet is het voldoende, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.