10 Reacties

10 maanden geleden

Als het geel is van bijvoorbeeld poepvlekken, kan je het in de zon leggen en gaat t vanzelf er uit. Werkt super goed! Verder gebruik ik echt overal Ossegal zeep voor, daar krijg je alles er mee uit. Mijn oma had dat altijd maar je kan nu ook heel handig een soort sticks er van kopen die je makkelijk in de luiertas mee kan nemen voor onderweg. Zelfs oude vlekken en bloed krijg je er mee uit! Hoop dat je er wat aan hebt. 🥰

10 maanden geleden

Ik dacht ook gelijk aan ossengal! Iemand tipte het me paar jaar terug en het is geweldig voor de meest hardnekkige vlekken! Geweldig spul!

10 maanden geleden

Wassen en dan nat in de zon werkt hier goed op de oude vlekken ☺️

10 maanden geleden

Ze zijn er in eerste instantie in gekomen door niet voldoende wassen. En daarna dat “nat in de zon leggen” truukje misschien gedaan, maar ze komen gewoon weer terug. Je kunt ze het beste wassen op een lange hete was met voldoende wasmiddel: zo heet als de kleren aankunnen, minimaal 40 en liever 60 graden. Katoenprogramma van 2-3u, wasmiddel doseren voor wasmachinegrootte, waterhardheid en hoe vuil je was is (ik zou een beetje tussen “normaal” en “extra vuil” in gaan zitten). Als je nog meer wasadvies wil zou ik eens kijken bij cleanclothnappies.com . Is gericht op wasbare luiers maar is ook zeker toepasbaar op gewone kleding was

10 maanden geleden

Reactie op KittyNootje

Wassen en dan nat in de zon werkt hier goed op de oude vlekken ☺️
Dit! Ik heb zo toevallig een wit jasje van m'n dochtertje destijds (3jr geleden) en een zomerjassen van m'n nichtje (14 jaar oud jasje) schoon gekregen en ik doe dit eigenlijk altijd bij vervelende vlekken! Wassen, super nat maken en in de zon leggen! Kan ook nu al achter een zonnig raam!

10 maanden geleden

Ik denk dat het komt doordat het toch een beetje vochtig is geworden in de kratten. Sommige voelden een beetje klam aan. Nat in de zon heb ik geprobeerd, maar de zon is denk ik nog niet krachtig genoeg. Ossengal heb ik vaker gehoord, maar dan moet ik even mijn principes opzij zetten denk ik aangezien in vegetariër ben. Chat gpt zegt dat Marseillezeep een vega alternatief is. Iemand daar bekend mee?

10 maanden geleden

Reactie op Visje222

Ik denk dat het komt doordat het toch een beetje vochtig is geworden in de ...
Zelf niet bekend mee, maar als het een vega alternatief is is het zeker een poging waard voor een vegetariër. (Zelf geen vegetariër) Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het lastig is om ossengal zeep te gaan gebruiken in jou situatie. Maar mocht het niet werken is het wel de beste tip die er is 🙈

10 maanden geleden

Ik heb het ook gehad. Kleding een nachtje in de vanish laten weken en daarna op 40 graden gewassen. Alle vlekkenneruit gekregen!

10 maanden geleden

Ossengalzeep! Wij gebruien de stick. Kledingvlek goed natmaken. Stick erover en zachtjes naboenen met een schuursponsje werkt hier perfect !

10 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Ossengalzeep! Wij gebruien de stick. Kledingvlek goed natmaken. Stick erove ...
Oja en daarna even in de fijne was 😊