39 Reacties

13 dagen geleden

Reactie op S16

Hi, volgens mij mag je tot 36 weken gewoon vliegen. Ik ben met 27 weken nog ...
Ja klopt! Tot 32 weken zonder doktersverklaring en tot 36 weken met doktersverklaring van een eenling. Maar verschilt per maatschappij. Als je zwanger bent van een meerling is wel eerder een doktersverklaring en mag je al eerder niet meer vliegen ivm vroeggeboorte. Ergens rond de 28 weken uit mijn hoofd.

13 dagen geleden

Reactie op lilymilo

Overmorgen ga ik ook vliegen, bij de security ga ik vragen voor fouillering ...
Wat een goede tip! Die ga ik voortaan ook gebruiken (lees het helaas nu net te laat).

13 dagen geleden

Reactie op VurigeSpar074265

Wat een goede tip! Die ga ik voortaan ook gebruiken (lees het helaas nu net ...
Sommige vliegvelden (bij mij op Fuerteventura) zijn wel heel kinderachtig en ontkennen het! Maar in Duitsland nam een aardige mevrouw me direct mee om te fouilleren en begreep ze het volkomen. We hebben het recht om de scan te weigeren, ik ga morgen en woensdag vliegen en mochten ze moeilijk doen heb ik nu dit bij de hand: Het recht om de bodyscan te weigeren is geregeld in Artikel 5 van Verordening (EU) nr. 185/2010 van de Europese Commissie, die deel uitmaakt van de Europese luchtvaartbeveiligingsvoorschriften. Volgens deze verordening mag een passagier de bodyscanner weigeren, maar moet hij dan wel een alternatieve veiligheidscontrole ondergaan. Deze alternatieve controle kan bijvoorbeeld bestaan uit een handmatige fouillering door beveiligingspersoneel.

13 dagen geleden

Fijn om te weten! Moet je dan bij inchecken al iets aangeven of echt ter plekke met een hele rij mensen achter je 😅

13 dagen geleden

Reactie op MMom625

Fijn om te weten! Moet je dan bij inchecken al iets aangeven of echt ter pl ...
Ik ga tegelijk met mijn vriend en geef het aan op het moment dat ik aan de beurt ben bij de security, als hij alleen in de rij moet staan is ook zo sneu hahah

11 dagen geleden

Huh wacht even. Ik vlieg Maandag naar Spanje maar lees nu iets over bestralingen voor controle? Kan dat schadelijk zijn? Nee toch….🤦🏼‍♀️

11 dagen geleden

Reactie op Lins jo

Huh wacht even. Ik vlieg Maandag naar Spanje maar lees nu iets over bestral ...
Ik lees nergens dat het schadelijk is maar je kunt voor de check als je het niet fijn vind wel aangeven dat ze je fouilleren ipv scannen. Het blijft een scan 🤷🏼‍♀️

11 dagen geleden

Reactie op Lins jo

Huh wacht even. Ik vlieg Maandag naar Spanje maar lees nu iets over bestral ...
Gister op het vliegveld zei ik dat ik zwanger ben en werd meteen door een vrouw meegenomen voor fouillering. Het is blijkbaar er dus wel bekend dat het mogelijk schadelijk kan zijn voor de ongeboren baby

11 dagen geleden

Reactie op lilymilo

Gister op het vliegveld zei ik dat ik zwanger ben en werd meteen door een v ...
Ik ben zonder na te denken deze week gewoon door die poortjes gegaan 🙈

11 dagen geleden

Reactie op VWJ

Ik ben zonder na te denken deze week gewoon door die poortjes gegaan 🙈
Zal vast niet meteen kwaad kunnen maar sinds ik het weet dat het niet verplicht is doe ik het gewoon vermijden ☺️

10 dagen geleden

Wij hebben onze reis naar Thailand gecancelled ivm Zika risico en gaan nu naar Dubai. Het echte reizen komt wel weer.

10 dagen geleden

Reactie op lilymilo

Sommige vliegvelden (bij mij op Fuerteventura) zijn wel heel kinderachtig e ...
Ik heb zwanger ook vaak gevlogen en altijd gevraagd om fouilleren, ga dat nu ook weer doen.

10 dagen geleden

Het is niet schadelijk, wel de scans met röntgen straling (daar ga je door vanuit de Antillen), maar de bodyscan dringt de straling niet door de huid. Toch neem ik het zekere voor het onzekere.

10 dagen geleden

Reactie op LemonTree

Wij hebben onze reis naar Thailand gecancelled ivm Zika risico en gaan nu n ...
Zika virus is er nauwelijks nog… zelfs zuid en midden Amerika kan je inmiddels gewoon weer heen. Dubai is ook leuk daar niet van 🙃

9 dagen geleden

Hi! Ik ga zaterdag naar Thailand vliegen✈️. Bedankt voor de tips over de douane allemaal!! Ik ben precies 5 weken bij vertrek en hopelijk 9 bij terugkomst. En dan fingers crossed dat we direct de dag erna langs kunnen voor de eerste echo 🤞. Al hebben we al bedacht dat we bij 6.5 week in Thailand een echo gaan doen bij een private kliniek om het hartje te horen kloppen. 😊 Mocht ik bijzondere tips hebben, zal ik het laten weten!

6 dagen geleden

Reactie op suzie564

Hi! Ik ga zaterdag naar Thailand vliegen✈️. Bedankt voor de tips over de do ...
Mag ik vragen waar je naar een private kliniek gaat in Thailand? Wij gaan over 3 weken. Ik ben dan 9 weken met vertrek en en 13.5 bij terugkomst. Alvast een fijne vakantie toegewenst!

6 dagen geleden

Reactie op crky

Mag ik vragen waar je naar een private kliniek gaat in Thailand? Wij gaan o ...
Wat leuk!! 😊 Wij gaan in Chiang Mai, daar kun je dan (als het goed is) bij Sriphat medical center terecht, maar bellen voor een afspraak kan ik pas over een paar dagen daar doen. Ik houd je op de hoogte van mijn ervaring daar! En in Bangkok en andere grote steden zullen ook nog wel plekken zijn die dit aanbieden als je een andere route hebt.

5 dagen geleden

Reactie op suzie564

Wat leuk!! 😊 Wij gaan in Chiang Mai, daar kun je dan (als het goed is) bij ...
Wij gaan ook naar Chiang Mai, maar de eerste week al. Maar laat gerust je ervaring weten. Wellicht dat we het toch kunnen overwegen😊