24 Reacties
8 maanden geleden
Heel eerlijk
Ik heb bij mijn eerste en ook 2de bevalling laten strippen en die avond ook seks gehad met mijn partner en toen begon het ook vrij snel
8 maanden geleden
Bij de eerste had ik mij op maandag 12.00 laten strippen. Om 17.00 begon het te rommelen maar waren meer ongesteldheid krampen. Sliep er ook heel slecht door. Ik had wel het idee dat het weeën waren maar was zo onregelmatig en nog handelbaar. Gedurende dag had ik zoveel last dat ik niks kon doen dus was lekker alleen thuis met ramen dicht. Maar kon niet even tv gaan kijken ofzo dus kostte echt wel veel energie. In de nacht (dinsdag op woensdag) werd ik steeds wakker met overstrekte benen tijdens een wee. Dus omdat het zo opliep wist ik wel dat het uiteindelijk begonnen was. Pas op woensdag ochtend om half 9 wilde de verloskundige langskomen. dit was voor mij veel te laat en hier hebben we nu ook concrete afspraken over gemaakt voor de volgende keer.
8 maanden geleden
Ik kreeg eind van de middag meer harde buiken waarvan ik ineens dacht: hmmm hier lijkt wel wat ritme in te zitten. Was ook iets meer kramp dan daarvoor. Uiteindelijk in bad gegaan en toen verloor ik de slijmprop. Twee uur later kwam de verloskundige langs en toen had ik al 3cm ontsluiting.
Maar werd helemaal beetje giechelig/zenuwachtig van dat gevoel: zou dit het echt zijn?? Erg benieuwd of ik het nu met de tweede sneller herken.
8 maanden geleden
Ik had overdag wat vage krampen en rugpijn en had daardoor het idee dat het wel eens zou kunnen beginnen. Die nacht begonnen de weeën. Duurde alsnog wel nog 24u voordat ik genoeg ontsluiting had om naar het ziekenhuis te gaan. Dusss deze keer heb ik me voorgenomen om er vooral iets relaxter in te staan en te proberen te slapen tijdens die eerste krampen 😂
7 maanden geleden
Reactie op Parisx
Ik heb echt al 2 weken een andere stoelgang, ineens weer makkelijker maar d ...
Dat is zeker een voorbereiding op de bevalling! 😊progesteron remt prostaglandine, het hormoon wat de bevalling in gang zet. Progesteron zorgt voor obstipatie en verlaat aan het einde van de zwangerschap het lichaam zodat prostaglandine vrij spel krijgt. Dus wanneer je weer makkelijk naar de wc kan betekent het dat prostaglandine het begint te overnemen 🎉
7 maanden geleden
Bij mijn eerste braken mijn vliezen om 22:00 met 40+1. Ik was die dag wat emotioneel en wat meer 'druk' op mijn buik. Ik heb nooit echt voorweeën oid gehad en hij is dus ook nooit ingedaald. Uiteindelijk is hij pas met 40+3 geboren met een keizersnede. Deze keer de afspraak om met 40 week een geplande ks te doen. Mocht het daarvoor toch natuurlijk beginnen, dan gaan we het gewoon proberen mits de ontsluiting vordert en hij indaalt. Spannend. Ik heb wel het gevoel dat hij eerder gaat komen.. ontlasting is verandert afgelopen dagen, heb wat meer harde buiken en heb heel erg de behoefte om te nestelen. Maar we zullen het zien! 🤗🩵
7 maanden geleden
Reactie op Parisx
Ik eet nu 6 dadels per dag en bedacht me ook dat dadels erg stimulerend zijn voor de darmen 😅 Dus ik had het gister met mijn man over dat ik misschien daarom ook wel vaker moet 😅
7 maanden geleden
Reactie op Veronne_9
Weinig voortekenen gehad, maar als ik iets moet noemen:
- Vaker naar de wc ...
Ik heb deze bingo kaart vol! Al een tijdje voorweeën, moet al een paar dagen zeer geregeld naar het toilet en sinds vandaag donkere, pijnlijkere tepels.
Maar nog niet het gevoel dat ik ga bevallen..
Vorige keer begon het bij mij met verliezen van de slijmprop en een heel sterk gevoel: het is zo ver. Dat gevoel heb ik nu absoluut nog niet haha
7 maanden geleden
Reactie op Parisx
Dat heb ik sinds een paar dagen ook. Hiervoor maar eens in de paar dagen voor de grote boodschap maar nu wel 2 a 3 keer op een dag 😂
Ik ben benieuwd :)
7 maanden geleden
Reactie op Oktomom
Ik heb deze bingo kaart vol! Al een tijdje voorweeën, moet al een paar dage ...
Heb ook al een week voortekenen, maar nog geen bevalling in zicht haha. Het is ook normaal deze klachten, omdat je oxytocine levels stijgen aan het eind van de zwangerschap. Alleen bij de een gaat het wat sneller dan bij de ander, dus de een merkt het verschil sneller op dan de ander. Dus bij de één betekent het gelijk bevalling en bij de ander duurt het nog weken😅
Ben erg benieuwd wanneer het bij mij gaat doorzetten… wel het gevoel dat er nu van alles gebeurd namelijk en had dinsdag al 1cm ontsluiting..
bij mn eerste had ik dit allemaal niet en had ik een inleiding. Het rommelt nu al meerdere dagen, ben benieuwd!
7 maanden geleden
Dames, ik had gister opeens steken in mn lies. Ik dacht dat ik te veel had gedaan, maar zojuist ook weer een random steek. Alsof je je elektriciteitsbotje stoot zegmaar. Zijn dit voortekenen voor beenweeen of zegt het nog niet zoveel? Bekkenpijn is anders en indalingspijn kan het ook niet zijn, gezien het kindje vast ligt al.
7 maanden geleden
Dames, ik had gister opeens steken in mn lies. Ik dacht dat ik te veel had ...
Ik vrees gewoon onderdeel van alle random kwaaltjes die hoogzwanger zijn met zich meebrengt 😫. Ik had daarnet ontzettend veel pijn in mijn onderbuik na het plassen, ik denk omdat mijn blaas te vol was (soms te lui om naar toilet te gaan 🤣). Moest echt gaan zitten van de pijn. Maar was na 5min rusten weer weg. Ik heb echt de meest uiteenlopende kwaaltjes, allemaal zo random. Daarom ben ik hetzwanger zijn echt zó beu 😅.
7 maanden geleden
Dames, ik had gister opeens steken in mn lies. Ik dacht dat ik te veel had ...
Ik heb hier ook last van. Maar het is bij mij het kindje wat beweegt want dat is telkens op het zelfde moment. Dus haar schoudertjes ofzo die dan even het aanraken. Had het ook met VK besproken die dat ook. Erg vervelend, kan echt zo door je knieën zakken opeens als je loopt