Hoi iedereen!
Graag zou ik jullie wat willen vragen over zwangerschaps- en ovulatietesten.
Een tijdje geleden dacht ik ongesteld te zijn geweest en begon vol goede moed aan het bijhouden van mijn ovulatie die maand. Op de eerste dag na mijn ongesteldheid werd de teststrip van de ovulatietest roder dan de controle strip, dus ik dacht: hoe kan dat nou... Het bleek dat ik toen toch zwanger was, maar dit eindigde helaas in een (vroege) miskraam.
Inmiddels zijn we twee maanden verder en heb ik mijn afgelopen cyclus iedere dag en ovulatietest gedaan om te kijken of alles was zoals voorheen. Dit heb ik gedaan omdat ik erachter ben gekomen dat wij in onze familie een latere eisprong blijken te hebben, maar wel een 28-daagse cyclus.
Nu had ik gisteren/vandaag eigenlijk ongesteld moeten worden, maar dit is niet het geval, dus early testje gedaan (action); deze was negatief.
Maar ook omdat ik dus nog niet ongesteld ben, heb ik ook een ovulatietest gedaan om de cyclus af te maken en zag tot mijn verbazing dat de teststrip weer (veel) donkerder was dan de afgelopen dagen, bijna net zo donker als tijdens mijn eisprong +/- twee weken geleden.
Kan dit erop duiden dat ik misschien zwanger ben? En als een early test van de action het niet aangeeft, heeft het dan zin om een duurdere test te halen met week indicatie?
Bedankt alvast voor jullie hulp! ❤️