22 Reacties

10 uur geleden

Niet meegemaakt maar vorig jaar (was toen ook zwanger) zoveel verhalen gelezen over mensen waarbij het hartje niet of te traag klopte en alsnog de echo erna een top hartje gezien hebben en nu gezonde baby’s hebben. Ook verhalen gelezen over dat de verloskundige niet optimistisch was of idd zei miskraam en dat dit niet zo was. Maar ik ben geen dokter en ze kunnen het natuurlijk ook gelijk hebben maar ik zou hoop blijven hebben 🥰! 🍀

8 uur geleden

Hier zelfs 2 weken terug gezet maar een super enthousiaste en positieve verloskundige 🫣 wij mogen volgende week terug voor nieuwe echo. Ieder lichaam is anders, iedere bevruchting is ander … het ene vruchtje is het andere niet. Hoe lastig ook probeer het los te laten tot een volgende echo, hoe, je hebt er 0% invloed meer op hoe dit gaat lopen ❤️

8 uur geleden

Mag je niet een weekje eerder komen? Dan kunnen ze zien of het hartje inmiddels sneller klopt en of het gegroeid is? Anders zit je nog 2 weken in spanning met verdriet en hoop? Wat een rot bericht om te krijgen en al helemaal na dit traject. Sterkte en ik hoop met je mee op toch nog een positieve uitkomst

8 uur geleden

Reactie op mamacam90

Mag je niet een weekje eerder komen? Dan kunnen ze zien of het hartje inmid ...
Ze zeiden wel dat als ik maandag denk "ik trek dit niet, ik wil eerder een echo" dat dat altijd mag. Maar ze zeiden dat ze het niet aanraden, omdat ze weinig verschil verwachten in 1 week tijd... Bedankt 🫶🏻 ik probeer echt optimistisch te blijven en te hopen op een andere uitkomst, maar de reactie van het ziekenhuis maakt dat wel erg lastig 🥲

6 uur geleden

Oh no :(.. ik duim voor je mee :(.. ik ben zelf nu ook zwanger door ivf en dat heeft al lang geduurd.. waarschijnlijk ook bij jou dus zo’n tegenslag is gewoon verschrikkelijk. Laten we a.u.b. hopen dat het goed zit 🙏🏼🙏🏼. Ik mag volgende week voor mijn echo en vind het ook spannend pff..

5 uur geleden

Hier ook vorige week woensdag de eerste echo en 2 weken terug gezet met de diagnose ‘miskraam’. Ik dacht 7 weken te zijn maar ze zag een vruchtje van 5,5 week zonder kloppend hartje. Hadden we echt niet zien aankomen en we zijn erg verdrietig. Na veel verhalen gelezen te hebben snap ik er niks van dat de verloskundige het al over medicatie of curettage had, zonder een tweede echo af te wachten. Helemaal omdat ik na m’n vorige zwangerschap niet meer regelmatig ongesteld ben. Op mijn verzoek heb ik nu as donderdag nog een echo om te kijken of er toch nog verandering is. Kleine kans, maar we hebben nog een klein beetje hoop. Als ik zo alle verhalen over missed abortions lees is het 50/50. Spannend… Ik duim voor jullie ook!

5 uur geleden

Hier in hetzelfde schuitje, net een echo gehad van 6+5 en het hartje klopte te traag en het vruchtje was te klein. Meer dan 50% kans dat het een miskraam wordt. Ik heb 31 oktober pas weer een echo

5 uur geleden

Reactie op AtreeB

Hier ook vorige week woensdag de eerste echo en 2 weken terug gezet met de ...
Wat spannend ook voor jullie zeg! Ik hoop op een positieve afloop ook voor jullie. Ik vond t ook heftig dat het ziekenhuis al stellig was met "reken op een miskraam", hoewel ze het hebben over "1 op de 6 vrouwen" en ik dus ergens gewoon hoop dat ik niet die ene ben... Ik vermoed als ik natuurlijk zwanger was dat ze zouden zeggen "lengte van 6 weken, hartritme van 6 weken, klopt helemaal" maar omdat ze bij IVF weten wanneer ik zwanger raakte, weten ze dat ik 7 weken moet zijn en dit dus niet overeenkomt... De verhalen op het internet zijn ook zo wisselend, sommige positief, maar helaas ook veel met een negatieve afloop. Pfff wat een onzekerheid de komende 2 weken 😔

5 uur geleden

Reactie op Jm2023

Hier in hetzelfde schuitje, net een echo gehad van 6+5 en het hartje klopte ...
Ach 😔 ook veel sterkte tot aan de volgende echo. Zo naar die onzekerheid en machteloosheid.

5 uur geleden

Reactie op Lissz010

Wat spannend ook voor jullie zeg! Ik hoop op een positieve afloop ook voor ...
Tja en tegelijkertijd groeit gewoonweg ook niet ieder vruchtje op hetzelfde tempo, ondanks IVF toch? Een week verschil is zo weinig. Geef de hoop niet op hoor 🙏🏻

4 uur geleden

Reactie op AtreeB

Tja en tegelijkertijd groeit gewoonweg ook niet ieder vruchtje op hetzelfde ...
Dank je 😊 ik probeer echt heel erg die hoop te houden, maar hoe ze het in het ziekenhuis over brachten als "ga uit van miskraam" maakt optimistisch blijven zo lastig... Ik heb wel direct echt alle soorten fruit enzo ingeslagen en ga gezond eten komende tijd (ff niet te veel toegeven aan foute cravings haha) en gewoon doorgaan met mn multivitamine. En dan op hoop van zegen dat maar 🤍

3 uur geleden

Reactie op Lissz010

Wat spannend ook voor jullie zeg! Ik hoop op een positieve afloop ook voor ...
Vind dat echt een kwalijke zaak wat ze zo negatief zeggen. Voor hetzelfde geld is het wel een goede zwangerschap alleen een trage start en dan hebben zij al het begin voor je verpest 🥺

3 uur geleden

Reactie op Evida1988

Vind dat echt een kwalijke zaak wat ze zo negatief zeggen. Voor hetzelfde g ...
Ja klopt zo dacht ik er ook over, maar mijn wat nuchtere man zei "maar dat moeten ze ook heh. Geen valse hoop geven als ze weten hoe vaak dit slecht verloopt en t er niet best uit ziet". Daar heeft hij eigenlijk wel een punt natuurlijk. Maar ik had liever gehad dat ze zou zeggen "laten we hopen dat in de komende weken de kleine een groeispurt maakt. Het kan nog alle kanten op"

3 uur geleden

Reactie op Lissz010

Ja klopt zo dacht ik er ook over, maar mijn wat nuchtere man zei "maar dat ...
Ja precies ze konden ook zeggen van hey dit is een mogelijkheid, een grote kans dat het niet goed is. Maar het is nog erg vroeg laten we nog een echo inplannen en hopen dat de volgende keer positiever zal uitpakken. Zo niet dan zullen we bespreken hoe en wat. Zonde hoor merk ook echt bij mensen op het forum dat het per verloskundige verschilt hoe positief of negatief ze je naar huis sturen. Ik hoop iig dat alles goed zal verlopen voor je 🍀

3 uur geleden

Reactie op Evida1988

Ja precies ze konden ook zeggen van hey dit is een mogelijkheid, een grote ...
Dank je 🤍 Klopt, alhoewel de verloskundige vrij negatief was en hard in haar woorden, werd ze wel emotioneel toen ik uiteindelijk uitbarstte in tranen. Ze was dus ergens wel empathisch, alhoewel dat in eerste instantie niet echt over kwam 🫣 maar zoals je zegt, zonde. Want we zijn al emotioneel zat met al die hormonen, dus een beetje wat zachtere benadering is wel op zn plaats 😅

3 uur geleden

Na 2 jaar via IUI proberen ook eindelijk positief. Ik had vorige week maandag een echo met 6 weken waarop geen hartje te zien was en een te klein vruchtje. De verloskundige zei “reken maar op een miskraam” en toen mijn vrouw moest huilen werd de vk ook emotioneel. Ze gaf tips over de miskraam verwerken etc. Dus ik ging er helemaal vanuit dat het mis was. Deze maandag had ik opnieuw een echo met 7 weken en toen zagen ze wel een kloppend hartje en was het vruchtje gegroeid, nog steeds wel aan de kleine kant. Ik moet volgende week weer terugkomen om te kijken of het goed blijft groeien. Zo zo spannend en herkenbaar je verhaal. Maar blijf hoop houden! Het kan echt

3 uur geleden

Reactie op AnneRose31

Na 2 jaar via IUI proberen ook eindelijk positief. Ik had vorige week maand ...
Mooi om te zien dat er toch positieve vordering was na een week. Ik hoop voor jullie dat de volgende echo ook flinke vooruitgang laat zien en er toch een voldragen zwangerschap volgt 🤗 Dank je, ik probeer langzaam mijn mindset om te schakelen en weer optimistisch te zijn. Heftig wat we allemaal doorstaan heh? Jeetje... Echt een emotionele rollercoaster pff

3 uur geleden

Reactie op Lissz010

Ze zeiden wel dat als ik maandag denk "ik trek dit niet, ik wil eerder een ...
Ik heb vorige week maandag een echo gehad omdat ik last had van bloedingen en eerder een omdat ik een missed abortion heb gehad mocht ik gelijk langs komen. Ik ben terug gezet naar 6 weken en er was een traag hartje te zien. De vk vond het nog niet zo spannend maar stelde wel voor om een week later te kijken. Gister weer geweest en er was goede hartactiviteit te zien en groei. Als je het niet trekt 2 weken echt bellen hoor! Ik vond het zo’n groot verschil die ene week 😘

3 uur geleden

Reactie op mamacam90

Ik heb vorige week maandag een echo gehad omdat ik last had van bloedingen ...
Ik moet er wel bij zeggen dat ik pcos heb en dat het daarom heel erg kon kloppen dat ik waarschijnlijk iets korter zwanger was. Niet zoals bij jou dus dat je precies kan weten hoe ver je nu moet zijn. Hè meid, wat een rot weken moet je tegemoet. Het is zo spannend!! Ik ga toch voor je duimen hoor

3 uur geleden

Reactie op mamacam90

Ik heb vorige week maandag een echo gehad omdat ik last had van bloedingen ...
Bedankt voor het delen van je verhaal 🤗 En heel fijn dat er toch positief nieuws was gisteren. Ik hoop dat die positiviteit zich voort zet 🤗 Ja ik denk dat ik maandag toch echt aan de bel trek dat ik een eerdere echo wil, die 2 weken is me echt veel te lang.