9 Reacties
15 uur geleden
Ik volg ook! Ik wil rapley gaan doen maar moet mijn kennis nog even opfrissen. Ik start wel met wortelpuree bijv. Ik ga meer een combi doen, echt hard voedsel dat puree ik zoals wortel dan.
13 uur geleden
Ik vind het lastig! Heb nog even snel de vernieuwde versie van poepdokter junior gereserveerd in de bieb, hopelijk staan daar meer opties in die geschikt zijn met oog op de darmen zo rustig mogelijk te laten wennen aan vast eten 😬
10 uur geleden
Ik ben net begonnen met rapley. Vind dit zoo leuk! Ze is echt vol aan het ontdekken en genieten. Wij volgen ook de poepdokter. Vind haar boek wel een aanrader.
Begonnen met 3x avocado ivm veel vetten/weinig koolhydraten (lijkt daarmee nog het meeste op bv) en nu banaan. Beiden vindt ze heerlijk! Merk wel dat de ontlasting meteen heel anders is. Nu ook dagelijks ipv 1x per 4 dagen. Hierna gekookt eigeel (eiwitten kan ze nog moeilijk verteren blijkbaar) en boter.
9 uur geleden
Reactie op GezondeStruik884887
Ik ben net begonnen met rapley. Vind dit zoo leuk! Ze is echt vol aan het o ...
Hi! Maar het allereeeste hapje is dan een reepje avocado? Of Eet ze dit dan helemaal op? Of eersts gestart met puree?
8 uur geleden
Reactie op BlijeIjsbeer2025
Hi! Maar het allereeeste hapje is dan een reepje avocado? Of Eet ze dit dan ...
Het is een kwart stuk. Daar sabbelt ze dan stukjes af. Het gaat meer om het ontdekken, ook motorisch gezien is het vooral oefenen. Via de solidstarts app kun je zien hoe je het zou moeten serveren. De insta van solidstarts staat vol met tips & tricks
6 uur geleden
Hier ook gestart met als basis het boek van de Poepdokter junior.
Inmiddels al 3x avocado gegeven en we zitten nu op de derde dag eigeel. Hierna gaan we over op roomboter met eigeel en ik wil een mergpijpje gaan koken en dan het merg ervan gaan geven. Daarna banaan en zo wisselen we af.
6 uur geleden
Edit.. deze methode gaat heel goed. Onze dochter heeft nergens last van en haar buikje blijft ook rustig eronder.