36 Reacties

10 dagen geleden

Onze ouders weten het al, na de echo als we een hartje zien willen we het tegen derest zeggen

10 dagen geleden

Ik herken wat je zegt dat het qua klachten fijn is als meer mensen het weten. Maar wij wachten iig tot de eerste echo bij 7 weken, als ik tot die tijd niet compleet eraf lig qua misselijkheid. Anders vertellen we het mijn zus al wel vast, dat is onze back-up qua oppas voor ons zoontje.

10 dagen geleden

Normaliter vertel ik het iedereeen.. maar ik wacht nu tot het hartje klopt 24 oktober. Eventueel zelfs tot 30 oktober, na de vitaliteitsecho. Doe wat goed voelt voor jou ♡

10 dagen geleden

Ivm een eerdere mk in juli het direct m’n zus en een aantal vriendinnen verteld. Ook meteen mijn leidinggevende verteld omdat ik op een lab werk. M’n partner wil het zijn familie later vertellen om bemoeienissen te voorkomen. Ik ben een open boek en eind van de maand hebben we een verjaardag, ben benieuwd of ik het nog even voor me kan houden 🙈

10 dagen geleden

Je moet doen wat goed voelt voor jou/jullie Hier wist iedereen het al een paar uur nadat ik het wist, omdat ik sowieso mijn mond niet kan houden... en mijn instelling is misgaan kan het altijd en als het dan gebeurd kunnen die zelfde mensen er voor mij zijn, maar dat is hoe ik het voel en hoe ik er insta

10 dagen geleden

Ik heb hetzelfde, wilde eerst wachten met vertellen tot zelfs de 13 weken echo. Maar nu voel ik me zoveel misselijk en ik wil er met m’n naasten over praten, dus goed mogelijk dat we het bij een goede 7 weken echo dan al gaan vertellen!

10 dagen geleden

Ouders en schoonouders verteld met 4+5. De rest pas met 13+ weken, en op social media misschien zelfs later 20+.

10 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

Je moet doen wat goed voelt voor jou/jullie Hier wist iedereen het al een ...
Ik kan me heel erg vinden in wat je zegt en zo dacht/ denk ik er zelf ook over.. de mensen die t al zouden mogen weten zijn ook mensen aan wie ik t zou vertellen als t mis zou gaan alleen heb ik de laatste keer gemerkt dat sommige hier ook best verdrietig om waren en dat wil ik hun ook weer besparen.

9 dagen geleden

Reactie op SlimmeMuzieknoot692996

Ik heb hetzelfde, wilde eerst wachten met vertellen tot zelfs de 13 weken e ...
De vorige keer heb ik t op mijn werk rond 7 weken moeten vertellen omdat ik steeds moest overgeven. De eerste dagen trapte ze er nog in dat ik niet lekker was, de week erna niet meer haha

9 dagen geleden

Ik vind het ook wel een ding om zo te wachten ofzo, ik heb het vorig weekend wel verteld tegen de groep waarmee we op vakantie gingen, zodat ik niet overal stijf m’n mond hoef te houden.. maar ik merk wel dat ik het ook met name naar ons samen gestelde gezinnetje heel lastig vind om niet te vertellen, Maarja beetje domino effect.. dus we moeten wel even wachten.. voor nu denk ik dat het wel maximaal gerekt kan worden tot de 1ste echo met 8 weken.. krijg zowaar al een buikje 🤣😅

9 dagen geleden

Reactie op Tbas

Ik kan me heel erg vinden in wat je zegt en zo dacht/ denk ik er zelf ook o ...
Wel heel lief dat je daarin aan een ander denkt maar het gaat natuurlijk om jou! Maar als jij er zo oke mee bent is het prima natuurlijk😊

9 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

Wel heel lief dat je daarin aan een ander denkt maar het gaat natuurlijk om ...
Voor nu ga ik me best doen het toch voor me te houden. Mocht het te moeilijk worden kan ik het altijd nog vertellen

9 dagen geleden

Reactie op Tbas

Voor nu ga ik me best doen het toch voor me te houden. Mocht het te moeilij ...
En dat is ook prima he?! 😊😊

9 dagen geleden

Ik ben nu 6+1 maar heb echt de behoefte om gehad sinds 5 weken om het te vertellen aan mijn zussen/vriendinnen, je hebt gewoon weinig energie en het kan inderdaad heel eenzaam voelen als niemand weet waar je doorheen gaat.. het eerste trimester is redelijk zwaar voor de meeste vrouwen en hoe jammer is het als je dit niet kunt delen of gesteund kunt worden door lieve mensen om je heen. ❤️ niks is fout! Alles mag!

9 dagen geleden

Ik heb een miskraam in februari gehad en had het toen iedereen verteld. Nu wil ik wachten tot 13 week ongeveer. Ik wil niet weer dat moeten delen als het weer mis gaat. Ik kan niet echt blij zijn nog pas na 12 weken denk ik

8 dagen geleden

Ik ben vandaag 6 weken, hiervoor 2 miskramen. Ik heb het versteld aan een goede vriendin die wist van de miskramen en van het weekend aan een vriendin die mij vertelde dat zij ook zwanger is, toch wel speciaal en makkelijk kletsen met haar. Voor de rest zijn wij van plan het aan mijn familie te vertellen op mijn vader zijn 60e verjaardag dan ben ik 12 weken en aan de familie van mijn man met kerst dan ben ik 16 weken. Ik hoop zo dat het deze ronde mag lukken 🍀

8 dagen geleden

Ik ben nu 5+1, en een stel waar we goed bevriend mee zijn en een goede vriend weten het. Mogelijk binnenkort nog een ander bevriend stel. Maar met familie wachten we tot half december. Tenminste, dat is het idee.

8 dagen geleden

Als alles goed blijft gaan, willen wij het na de 7-8 weken echo aan onze ouders vertellen. De rest met Kerst, dan zou ik rond de 13-14 weken zijn. Ivm mijn werk zal ik 2 collega's direct as maandag moet inlichten voor een roosterwijziging.

8 dagen geleden

Vanmiddag kreeg ik een positieve test. Sinds 2020 ene miskraam na de ander gekregen en afgelopen januari bbz erbij gehad. Al die keren hadden we het aan onze ouders/broers/zussen verteld. Klinkt heel stom, maar kreeg gevoel alsof ik het gejinxt had steeds. Nu heb ik besloten om pas te vertellen na 12 weken (niet dat het nu heel zeker anders zou worden) Maar merkte ook dat ik nare opmerkingen en onbegrip kreeg,als ik vertelde dat het een miskraam werd
ik ben gisteren positief getest, mijn vriend is het meteen al zn vrienden gaan zeggen😂 ik ben 5 weken gerekend vanaf mn laatste menstruatie, ik heb het 1 vriendin verteld die nu 9 maanden is, en een vriendin waar ik toevallig al mee heb afgesproken. volgend weekend mn schoonzus vertellen omdat die afspraak al vast zat. Over 2weken, op mijn verjaardag zijn mn moeder en broer aan de beurt