36 Reacties

7 dagen geleden

Hier hebben we echt een random mix van mensen die het weten. Mn schoonouders en beste vriend+vriendin weten het. Mijn manager was vorige week in Nederland en die zie ik normaal zelden in persoon dus die heb ik het ook maar verteld met 4+2😂 hoefde het een keer niet via Teams. ‘So this is almost inappropriately early to share but…’ en een directe collega ook omdat we in een team week zaten en zij dan even een excuusje kon ophoesten als ik even afwezig was door misselijkheid. Maar mijn ouders of broertje horen het pas na de termijnecho 🤷🏼‍♀️

7 dagen geleden

Reactie op VindingrijkeOchtend288604

ik ben gisteren positief getest, mijn vriend is het meteen al zn vrienden g ...
Haha je vriend is er in ieder geval dus heel erg blij mee dat is fijn!! 😄

Reactie op Tbas

Haha je vriend is er in ieder geval dus heel erg blij mee dat is fijn!! 😄
yes :) ik dacht dat de stress hoger zou zijn omdat het niet de beste timing is, maar blijdschap is echt over de top🤣

6 dagen geleden

Wij konden beiden ons mond niet houden. Tevens omdat het niet gepland is en ik net mijn vader ben verloren. Ook rookte ik en sloeg ik een borrel geregeld niet af. Dus zouden er te veel zeurende vragen komen. Hierdoor hebben wij besloten om redelijk wat mensen op de hoogte te stellen. Nu 6+5

6 dagen geleden

Ik vind het zo lastig om het geheim te houden voor mijn beste vriendin.. we delen altijd alles. Ik denk dat we het haar ook eerder (moeten) gaan vertellen. We zien elkaar een keer in de maand en eten dan altijd sushi. Ze gaat het gelijk doorhebben als ik iets anders wil dan sushi... als ik haar weer zie zit ik op 8 weken. Ik denk dat ik het dan wel ga vertellen. Tenzij ik haar op andere gedachtes weet te brengen qua avond eten 😉

6 dagen geleden

Ik herken je gevoel heel erg, ik wil het heel graag delen, maar wij wilde het eigenlijk pas vertellen met 12/13 weken. Ik voel me zo beroerd dat het bijna niet meer te verbergen is 🙈 een buikgriep heb je geen volle 6 weken haha. Dinsdag hebben we de vitaliteitsecho en ik denk dat we het daarna dus gaan vertellen 🥰

6 dagen geleden

Reactie op Sophie98

Ik vind het zo lastig om het geheim te houden voor mijn beste vriendin.. we ...
Je mag nog steeds sushi! Mits je de vegetarische pakt of de suhsi met gebakken kip enz

6 dagen geleden

Reactie op Sophie98

Ik vind het zo lastig om het geheim te houden voor mijn beste vriendin.. we ...
Wat iemand anders ook zei. Sushi met de groentes en met kip mag je gewoon nog steeds. In Belgie mag je ook nog (met mate) tonijnsalade.

6 dagen geleden

Reactie op Frunmeltje

Wat iemand anders ook zei. Sushi met de groentes en met kip mag je gewoon n ...
Tonijn mag hier dan weer niet heeft met kwik te maken dacht ik

6 dagen geleden

Het verschilt echt per situatie ook denk ik. Bij mij weten de meesten dat we in een traject zaten (iui). Dus schoonouders, ouders, zus, broers en hele close neefjes/nichtjes en een oom en tante weten het al. Ook mijn vriend z’n leidinggevende en z’n voetbaltrainer weten het, ook omdat die al meeleven in het traject (en in verband met echo’s). Morgen gaan we met een aantal van de buurt uit eten en ik denk dat ik het hen ook ga vertellen. En als ik het niet doe, doet m’n vriend het waarschijnlijk wel want dat is een groot open boek, haha!

6 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

Tonijn mag hier dan weer niet heeft met kwik te maken dacht ik
Ja klopt. Maar ik vind het zo gek dat ze in NL zeggen “mag niet” en in B zeggen “max 1x per week”. Dan denk ik. Dan zal het zo’n vaart niet lopen als je het toch een keer eet.

6 dagen geleden

Ik heb het een paar vriendinnen verteld en twee collega’s waar ik nauw mee samen werk. In juli miskraam gehad toen ook al mijn vader en schoonouders verteld. Maar mijn vader drong erg aan dat ik het de rest ook moest vertellen dus daar wachten we nu zeker tot aan de eerste echo mee. En denk na 11-12 weken verder op het werk en vrienden van mijn vriend zijn kant wanneer hij er aan toe is ☺️

6 dagen geleden

Reactie op Frunmeltje

Ja klopt. Maar ik vind het zo gek dat ze in NL zeggen “mag niet” en in B ze ...
Ik gok het er in elk geval niet op🙈

6 dagen geleden

Reactie op Frunmeltje

Wat iemand anders ook zei. Sushi met de groentes en met kip mag je gewoon n ...
Een vriendin mocht bij haar eerste zwangerschap wel garnalen en bij de 2e ineens niet meer. Ze heeft ze gewoon de hele zwangerschap gegeten 🤣

6 dagen geleden

Reactie op femmmie96

Een vriendin mocht bij haar eerste zwangerschap wel garnalen en bij de 2e i ...
Ja richtlijnen zijn veranderd. Bij sommige vissoorten en garnalen is het om te voorkomen dat je een hoeveelheid kwik in je lichaam krijgt… wat eventueel schadelijk kan zijn. Net als rauw vlees en vis. Het gaat er om dat er eventueel een bacterie in kan zitten waar je nu sneller ziek van kan worden en eventueel schadelijk is. Maar de kans is eigenlijk heel laag. Het is meer een waarom risico lopen als het niet hoeft. Maar als jij een overheerlijke garnaal ziet kan je die heus wel een x eten ☺️☺️

6 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Ja richtlijnen zijn veranderd. Bij sommige vissoorten en garnalen is het ...
Ik houd gewoon de zwangerhapp aan. En een keertje iets kleins wat niet mag, kan vast geen kwaad.