45 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb echt alles al een tijdje helemaal klaar staan haha. Veel te leuk om te doen en je weet maar nooit wanneer de kleine komt. Dus gewoon lekker op je gemakkie alles gaan doen hoor. En er van genieten! 🥰
8 maanden geleden
Ik ben 35w. Heb mijn vluchttas al voor t grootste deel ingepakt en de speentjes uitgekookt. Flessen wil ik deze week doen. Ik word misschien ingeleid dus wil dat alvast gedaan hebben. Bed opmaken etc ga ik wel later pas doen omdat ik het zo schoon mogelijk wil hebben ( als dat logisch klinkt 🤣 )
8 maanden geleden
Wiegje zou je al kunnen opmaken en dan afdekken tegen stof. Autostoeltje al getest en staat beneden klaar (vgm mag je er niet “onnodig” mee rijden ivm kleine kans op schade ofzo). Vluchttas(sen) ook klaar en in de kofferbak gelegd :). Volgensmij kan je eigenlijk alles wel klaar leggen, maar ik dacht dat flessen en spenen uitkoken maar voor 24uur steriliseert, alleen weet ik niet zeker hoe en wat
8 maanden geleden
Reactie op RRV2002
Vluchttas “moet” al met 34 /35 weken werd mij gezegd
😱 dan moet ik aan de slag
8 maanden geleden
Morgen 37 weken en de meeste dingen wel voorbereid. Autostoeltje klaar met voetenzak, cosleeper opgemaakt met een ledikanthoes eroverheen gespannen tegen stof en de kat, speentjes en flesjes gisteren uitgekookt en de vluchttas dit weekend en vandaag grotendeels ingepakt.
Kamertje is zo goed als af, op wat decoratie na. De box moet nog geschilderd worden maar dat heeft geen haast.
Deze week gaan we naar het gemeentehuis voor de registratie van z’n dubbele achternaam. En dan zijn de grote dingen wel gedaan denk ik 😬
8 maanden geleden
Ghehe, als ik jullie zo hoor zijn jullie in iedergeval al een stuk beter voorbereid dat mij 🤣
We hebben een huis gekocht, waarvan 28 mei de overdracht.. ik ben 5 juni uitgerekend.. top gepland dus 😅 daarnaast ging met koningsdag mijn auto stuk.. ik kan nu omdat mijn zusje op vakans is haar auto gebruiken.. maar in dit kleine huis en in dat kleine autootje kan je je reet niet keren haha dus ik heb het een en ander wel klaar.. maar eigenlijk is het het allemaal netttt niet 🙈🤣 wel ideaal parkeren bij het ziekenhuis met haar autootje dat dan weer wel..
Ik heb ook een nieuwe auto besteld maar deze heeft ook nog een paar weekjes te wachten..
Het enige wat ik dus heel erg moeilijk vind is, komt dit in vredesnaam allemaal uit zo hahagagaga
8 maanden geleden
Maak je niet te druk. Het komt wel goed. Ik wil, net als de vorige keer, thuis bevallen. Ik ben nu 37 weken, vorige keer ben ik met 38 weken bevallen. Omdat ik thuis wil bevallen heb je simpelweg spullen nodig voor de thuisbevalling die je ook in je vluchttas wil stoppen en ik wil niet alles dubbel hebben. Dus wat ik vorige keer deed, en nu weer ga doen: een paklijst maken. Zodra ik denk dat de bevalling staat te beginnen, is er in mijn ervaring, nog genoeg tijd om die tas te pakken. Als je maar weet wat er in moet en waar het ligt. In de meeste gevallen is het niet zo dat met bevallen meteen niets meer kan en je hebt doorgaans heel wat tijd te doden voordat het echt niet meer te doen is. Persoonlijk vond ik het wel fijn om toen wat om handen te hebben.
Daarnaast zou ik het bedje nog niet opmaken. Hier deed de kraamzorg dat. Het staat alleen maar stof te vangen en na de bevalling ben je zo druk met je kindje bewonderen dat je het toch niet meteen in bed legt, dus genoeg tijd om iemand het bedje op te laten maken.
Autostoeltje zou ik wel nu klaarzetten. Qua uitkoken is het maar net wat je wil. Als je borstvoeding wil geven dan hoef je nu niets uit te koken en kan je dat ook lekker aan de kraamzorg over laten wanneer dat nodig is. Ook qua speentje is het een keuze die je maakt. Sabbelen is voor New borns super vermoeiend waardoor door het geven van een speentje het mogelijk kan zijn dat de baby slecht gaat drinken. Dus als je de eerste weken geen speen wil geven dan zou ik hem nu nog niet uitkoken. En anders wederom de kraamzorg aan het werk zetten.
8 maanden geleden
Ik ben nog net geen 33w dus als baby nu komt, gaat hij/zij ook nog niet direct mee naar huis. Dus dat maakt het al iets makkelijker 😂
Hier worden ledikantje en commode hergebruikt, commode is nu nog in gebruik. Co sleeper en badje staan bij m’n zusje, dus die moet ik nog terug krijgen.
Autostoeltje staat op zolder maar zie zin 1, ik ga m alleen wel klaarmaken met de kleinste kussentjes erin (los), dan kunnen we in het zkh wel kijken of die er wel of niet in moeten. Waarschijnlijk ook het jasje of warme pakje erin, dat lijkt me makkelijk. Baby pakjes verder in de vluchttas.
Vluchttas staat half klaar met lijstje van laatste dingen sinds m’n opname 3 weken terug.
8 maanden geleden
Heerlijk al deze wisselende verhalen en ervaringen, haha.
Te vroeg is het sowieso niet, doen waar je je goed bij voelt! Of elke dag een 'taakje' bijvoorbeeld.
Ik moet het zelf nog doen, maar vluchttas/inpaklijst zou ik wel vast doen. Bij mijn eerste bevalling dacht ik dat ik alle tijd zou hebben wanneer de weeën begonnen, maar ik ging in 20minuten van geen weeën naar om de 2 minuten (en dus snel naar het ziekenhuis). Op de inpaklijst stond iets van kerstlampjes voor sfeer, mijn man heeft toen uit snelheid/nood maar twee random Ikea lampen uit huis meegenomen de auto in 😂
8 maanden geleden
Hier 37.5 week.
Net terug van het ziekenhuis ivm een info avond en dan komt het toch dichterbij. Ik ben nog niet klaar om te bevallen merk ik. Ik wil nog even zwanger blijven en genieten.
Anderzijds heb ik zoveel onrustig dat ik er chagrijnig vandaag wordt. Ik wil veel doen in huis maar ben ook heel vaak beetje lui.
En als ik niks doe voelt het ook zo onaf en wordt ik er enorm chagrijnig ervan.
Ik heb alles al gekocht wat er nodig was.
Maar ben ook aan het uitstellen.
Omdat mijn tweede oudste dochters kwamen op de avond dat ik mijn vluchttas klaarzette stel ik dit dus uit.
Heb wel de co sleeper opgemaakt maar die tas moet ik dus echt even gaan inpakken..
Ik hoop dat het nog ruim 2 weken duurt.
Groet
8 maanden geleden
Hier 33+3 en eigenlijk alles al bijna klaar 😝 ik moet alleen de vluchttas nog aanvullen met wat kleine dingetjes maar verder zijn we er al helemaal klaar voor 🫣
Dit is het enige waar ik controle op heb en nu voel ik me nog goed genoeg om het te doen dus ik denk dan, goed voorbereid is het halve werk🙏🏼
Maar dat is waar ik me goed bij voel, ik snap het ook zeker als mensen hier pas veel later mee beginnen!
8 maanden geleden
Ik zou zeker de vluchttas wel gaan klaarzetten en de checklist van de kraamzorg even doorlopen. Speentjes uitkoken enzo is zo klaar
8 maanden geleden
Ik doe het rustig aan. Ik werk deze week nog en dan ga ik vanaf volgende week beginnen met de kleertjes wassen en daarna de vluchttas klaar zetten.
Ben nu 33+5. Vanaf 36 weken wil ik de basis in de auto zetten. Maxi cosi is al klaar alleen de voetenzak nog erin.
De co-sleeper is al klaar en opgemaakt voor de leuk maar moet dat nog allemaal wassen. Hier deed de kraamzorg het bedje opmaken dus dat hoef misschien niet perse door jezelf gedaan te worden?
En ja verder, de baby kan ook nog later komen dan heb je theoretisch gezien nog max 5 weken. Mijn dochter kwam met 40+6 middels inleiding. Hoop dat deze baby tussen de 38 en 40 weken komt maar ik heb er een hard hoofd in.
8 maanden geleden
Hier staat t allang klaar.... zou wel zorgen vanaf week 37 dat t klaar staat.... anders wordt je gek als je bent bevallen
8 maanden geleden
Ik ben nu 35+1.. kleertjes gewassen.. ga binnenkort alles opvouwen en inruimen. Kamertje meer klaar maken. Isofixbase getest, weer losgemaakt en samen met maxi cosi achterin auto. Volgende week vluchttas. Wil rustig aan doen maar merk dat ik ook ‘stress’ krijg omdat veel al klaar zijn haha. M’n ervaring met m’n 1e was, zodra ik zo goed als klaar was begonnen de weeen 😅. Miss dat het daardoor komt..
Vraagje nog aan jullie.. ik zie al veel opgemaakte bedjes.. nu heb ik dat nog niet gedaan ivm stof etc. Al ziet het er wel een stuk leuker uit. Matras ligt ook in plastic hoes in ledikant, ter bescherming. Doen jullie na het opmaken dan iets tegen de stof over het bedje? Of maken jullie t elke week opnieuw op? Ik weet namelijk niet wat te doen.. maakt de kraamzorg t bedje op als deze niet gedaan is?
In ieder geval; hoe houden jullie t stof vrij zodra t bedje is opgemaakt? ❤️