9 Reacties
één dag geleden
Hele goeie vraag dit! Hier ook een werktrip. Wij gaan waarschijnlijk kijken naar de kans dat de baby geboren wordt en dan hopen dat je niet net een uitzondering bent, hahahaha. In dit blog staat een uitwerking van percentage per zwangerschapsweek: https://babyblog.nl/babywiki/hoe-groot-is-de-kans-dat-je-op-je-uitgerekende-datum-bevalt/
Ik lees dat 80% van de baby’s zijn geboren tussen week 38 en 42 na ELM. Jij zou 37 weken zijn als je man op werktrip zou gaan toch? 37 weken is ongeveer 5% van de baby's, en 38 weken ongeveer 5-10%.
De vraag aan jou/jullie is natuurlijk welke kans je bereid bent om te nemen?
één dag geleden
Ik vind zelf vanaf week 36 a 37 een no-go als je geen risico bent natuurlijk.
Mocht ik het einde van de zwangerschap ineens kansen hebben op ernstige ontwikkelingen dan eigenlijk vanaf week 30 niet meer.
En na de geboorte ook het liefst de eerste 6 maanden niet omdat die gewoon het pittigst zijn.
Hier was de vorige keer goed rekening mee gehouden. ☺️☺️
één dag geleden
Ook een beetje afhankelijk van waar de werktrip heen gaat denk ik, blijft hij in Nederland of gaat hij naar het Buitenland?
Buitenland zou ik zelf vanaf 36 a 37 weken een no-go vinden, binnen Nederland zou het me minder uitmaken omdat hij dan al gauw weer thuis kan zijn. 😊
één dag geleden
Dank jullie wel allemaal voor deze reacties. Het komt wel een beetje over met mijn gevoel. Heel fijn. Hij zou dan naar Italië moeten dus dat vind ik ook wel echt een no/go. Ik zou het echt verdrietig vinden als ik alleen moet bevallen van onze eerste kindje (hij overigens ook) dus we gaan kijken of hij het kan vervroegen of niet mee kan gaan. Jullie reacties zijn een fijne leidraad. Dank!
één dag geleden
Los van of je rond die tijd kan bevallen, heb ik die laatste weken van mn 1e zwangerschap als het zwaarste ervaren. Het begon te rommelen, last van mn bekken en zoooo moe. Ik ben pas met 41 weken bevallen maar had mn partner met 37 weken echt nodig. Niet de hele dag maar telde de uren af dat hij thuis zou komen haha. Dus hier rond die tijd geen tripjes meer!;-)
één dag geleden
Wij hadden afgesproken dat bij de vorige zwangerschap vanaf 1 aug hij rekening zou houden met alle scenario’s. Dus geen alcohol meer zodat hij kon autorijden voor als we naar zkh moesten zomaar etc. Uitgerekende datum was eind aug.
Het liep compleet anders want ik heb een prematuur maar daar kan je echt geen rekening mee houden, dus ik zou ook rond een wk of 35 aanhouden.
4 uur geleden
Wij hebben afgesproken bij de vorige zwangerschap 5 a 6 weken voor uitgerekende datum niet meer zuipen/ver weg gaan. Wel nog ongeveer halfuur rijden en 1 a 3 biertjes, maar geen gekkigheid meer als die bij de bevalling wil zijn haha. Denk dat we dat nu ook weer zo ongeveer doen. Ik was met precies 38 weken uiteindelijk bevallen, dus ik zou zeker de maand aanhouden voor de zekerheid.
3 uur geleden
Ik ben denk ik wat relaxter dan de rest. Tot 2 weken voor mijn uitgerekende datum is hij nog op een vrienden weekend geweest in Noord-Frankrijk. Dit was 3 uur rijden. Enige afspraak was, zolang hij nog maar kon rijden wanneer ik hem belde en zorgen dat hij altijd bereikbaar was.
Maar ik ging er ook vanuit dat mijn bevalling 2 dagen zou duren (uiteindelijk 52 uur), dus hij had meeeer dan genoeg tijd gehad om terug te komen haha.