27 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste bevalling een keizersnede gehad. Die was ook niet gepland. Ze vroegen alleen of we de placenta wilde zien. Het liefst had ik het aan de wetenschap gedoneerd. Heb gelezen dat per ziekenhuis verschild of dit mogelijk is. Nu ik zoiezo in ziekenhuis moet bevallen wil ik weer vragen of mogelijk is om placenta te doneren aan de wetenschap.

8 maanden geleden

Ik heb er een mooie foto van en dat is het wel. Ik hoop dat het is verbrand ipv dat het ergens op een vuilnisberg terecht is gekomen haha

8 maanden geleden

Als ik zo die foto’s op internet zie, hoef ik het niet mee te nemen😂

8 maanden geleden

Ik wilde eerst graag een schilderij laten maken met de placenta, dat leek dan op een soort levensboom👀 Laatst zag ik toevallig dit voorbij komen 🤭 Niet voor iedereen, maar ik vind het heel mooi haha, hou wel van aparte dingen🫣

8 maanden geleden

Ook ik heb er een foto van en dat was het, heb ze laten doen wat ze meestal doen 😄

8 maanden geleden

Reactie op Hayley🌻

Ik wilde eerst graag een schilderij laten maken met de placenta, dat leek d ...
Oeh dit ziet er wel gaaf uit!

8 maanden geleden

Waarom is het ondankbaar? Ik heb het vorige keer in het ziekenhuis gelaten en ben dat nu ook van plan. Heb er verder geen emotionele gevoelens bij, net zoals bij het achterlaten van m’n haar bij de kapper eigenlijk.. 🤷🏻‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op Sonnies

Waarom is het ondankbaar? Ik heb het vorige keer in het ziekenhuis gelaten ...
Hahaha jij omschrijft het echt goed! Ik had het niet zo goed kunnen uitleggen maar dit is eigenlijk hoe ik mij er ook bij voel. Al 2x een placenta in het ziekenhuis achter gelaten en de placenta gaat deze keer ook gewoon weer weg

8 maanden geleden

Ik ken iemand die er (ijzer?) pillen van had laten maken… ik vind dat toch een gek idee… Bij ons was er een stukje navelstreng in een plastic bekertje op de kamer gezet (had spoed ks), maar daar kwamen we ook pas op dag 2 achter 😂 geloof dat we een foto ervan hebben gemaakt en het toen hebben weggegooid. ik ben nu ook niets speciaals van plan.

8 maanden geleden

Ik heb hier eigenlijk geen seconde over nagedacht 😂

8 maanden geleden

Wij maken een foto van de placenta... een huisje waar baby in heeft gewoont.. Sommige planten een boompje met de placenta in de tuin.. Sommige maken een afdruk op wit papier Sommige bakken het en eten het op Sommige knippen de navelstreng door.. Sommige branden het door met twee witte kaarsen Sommige maken een foto met placenta nog aan de baby vast.. zo naast elkaar. Er zijn veel ideeën en gevoelens bij een placenta 😉..

8 maanden geleden

Wij laten hem ook dit keer weer achter in het ziekenhuis.

8 maanden geleden

Vorige keer thuisbevalling. Placenta is ongezien de ondergrondse container in gegaan. Voor deze bevalling ligt hetzelfde scenario klaar voor de placenta. Het enige wat ik heb met de placenta is angst dat de kat het opeet. Verder heb ik er inderdaad net zoveel mee als het afgeknipte haar wat achter blijft bij de kapper.

8 maanden geleden

Ik laat ze capsuleren!

8 maanden geleden

Wij gaan er niks mee doen en laten het in het ziekenhuis ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Oktomom

Vorige keer thuisbevalling. Placenta is ongezien de ondergrondse container ...
🤣 heerlijk die vergelijking met afgeknipt haar hahaha 🤣

8 maanden geleden

Ik vind het echt een vies idee, ik hoef het niet te zien en hij mag van mij meteen weg in het ziekenhuis.

8 maanden geleden

Nou toen ik dat ding zag ging ik bijna over mijn nek. Ik heb het lekker laten weggooien. Buiten dat zag het ding er ook niet uit, het was al aan het verkalken bleek bij de nageboorte. Je zou er ook een afdruk van kunnen laten maken op papier? Dan hoef je alleen het papier mee te nemen en heb je toch iets unieks en een aandenken aan de placenta

8 maanden geleden

Wij gaan de placenta wel bewaren in een rieten mand met stro en dan begraven we deze in onze tuin onder een van onze bomen (hebben een grote tuin). Weggooien voelt voor mij ook niet goed/ondankbaar dus vond dit een mooie optie

8 maanden geleden

Bah ik moet er niet eens over nadenken. Sommige dingen moet je gewoon niet willen bewaren. hoe kostbaar zoiets ook is geweest tijdens de zwangerschap, weg ermeee !