9 Reacties

11 dagen geleden

Kopjes gember thee gaan er wel goed in! Misschien een tip voor anderen.

10 dagen geleden

Gembercapsules

10 dagen geleden

Ik at bij de eerste telkens kleine beetjes grote hoeveelheden kon ik niet verdragen. En mijn man kookte(ik zette dan alles klaar) zodat ik niet te lang in de geur hoefde te staan daarvan werd ik al misselijk. Dan kon ik net wat meer eten. Ook heb ik deze tabletjes gekocht heeft mij erg geholpen.

10 dagen geleden

Ik herken dit heel erg! Had precies hetzelfde. Echt heel naar! Wat bij mij hielp: een soort rijstsoepje maken. Rijst koken en extra veel water erin, zodat het een soep wordt. En veel zout erin. Bij mij was dat in week 5 en 6 het enige wat m’n maag enigszins kalmeerde. En je krijgt ook direct vocht binnen. Ik hoop dat het ook jou wat verlichting kan geven. En wat ik merkte nadat ik uit die nare fase was: dat weinig eten maakt die misselijkheid en kokhalzen echt erger. Verder kun je kijken of je iets van medicatie kunt krijgen tegen die misselijkheid, want je hoeft je niet zo te voelen. Ik was er eerst zelf erg terughoudend in, maar de vk en de huisarts hebben me verzekerd dat het veilige medicatie bij zwangerschap is. Ik slikte eerst suprimal, maar dat hielp niet. Daarna emesafene gekregen en dat begon na een aantal dagen te werken. En laat je niet afpoeieren met gemberpillen. Fijn dat dat voor sommige vrouwen werkt, maar wanneer je zo misselijk bent zoals je omschrijft, heb je iets anders nodig. Veel succes!

10 dagen geleden

In mijn vorige zwangerschap at ik altijd van die prince start koekjes met chocolade in bed, niet heel gezond maar wel meteen wat suikers binnen en dan kon ik vaak wel het bed uit komen zonder te moeten spugen. Later werd ik helaas zo misselijk dat ik vaak naar de wc moest rennen en soms hele dagen... toen heb ik medicijnen gekregen en deze werkte top! Maak me al beetje zorgen om deze keer nu nog maar 5 weken en begin al beetje misselijk te zijn in de nacht en ochtend, vorige x was de piek echt rond 9 weken en ook in mijn 2de trimester nog :( oja en bananen en soep deden het ook altijd goed bij mij

10 dagen geleden

Spinazie crackers van Bolletje. Een van de weinige dingen die ik kon eten bij mijn vorige zwangerschap tegen misselijkheid. En ik voel dat ik nu ook weer die richting op ga :(

10 dagen geleden

Reactie op OptimistischeMeeuw258178

Ik herken dit heel erg! Had precies hetzelfde. Echt heel naar! Wat bij mij ...
Dankjewel! Veel zout, ik heb juist gelezen dat dit niet mag? Of 🤔?

10 dagen geleden

Een banaan in kleine stukjes hielp mij vannacht vrij goed ..

9 dagen geleden

Reactie op lJw.

Dankjewel! Veel zout, ik heb juist gelezen dat dit niet mag? Of 🤔?
Mijn vk zei juist dat het geen kwaad kon tijdens het eerste trimester. Als je weinig kunt verdragen deze periode, dan juist luisteren naar waar je lijf behoefte aan heeft. Ik doe normaal weinig zout tijdens het koken en nu tijdens mijn zwangerschap (ik ben net 7 weken) merk ik dat ik er behoefte aan heb. En het kalmeert m’n maag.