Momenteel geniet ik van een wel verdiende vakantie-rustperiode tussen twee banen in. Per november start ik bij mijn nieuwe werkgever, waar ik eerste twee maand proeftijd heb.
Nu ben ik in deze rustperiode, nog voor de start van mijn nieuwe baan er achter gekomen dat ik zwanger ben.
Nu twijfel ik heel erg of ik de nieuwe werkgever al wel wil lichten, of juist beter kan wachten tot na de proef tijd.
Ik werk in de zorg met wisselende diensten waaronder nachtdiensten. Waarbij ik dan alleen ben. Hier zie ik wel een beetje tegen op nu ik weet dat ik zwanger ben, en wel wat klachten/symptomen ervaar (vermoeidheid en duizeligheid)
Daarnaast ben ik bang dat als ik het nu nog niet vertel dat de mogelijke symptomen een verkeerde/negatieve indruk kunnen geven over mijn motivatie/inzet tijdens het werken. Terwijl ik normaal dus niet zo zou zijn..
En dan zit ik ook nog met het feit dat ik mij graag wil gaan aanmelden bij dezelfde verloskundige als bij mijn eerste kindje, alleen deze praktijk zit dus in het zelfde gebouw als mijn nieuwe werkplek. Ben ergens ook wel wat bang dat als ik het niet meldt dat ik dan mogelijk eens gezien kan worden door collega's of leidinggevende, wachtende voor een afspraak bij de verloskundige.
Iknwil het ergens al wel melden maar ben bang dat dit juist ook afrechts zou kunnen werken. Weet nu niet zo goed wat te doen.
Wat raden jullie mij aan om te doen.