13 Reacties
3 dagen geleden
Ik wil beginnen met een 360 beker en daarna gaan oefenen met een fles van difrax die een soort neus uitsparing heeft.. zal wel flink knoeien worden alsnog.
Maar heb dus nog geen ervaring
2 dagen geleden
Wij zijn bij de oudste ook begonnen met een 360 beker. Daarna nooit problemen gehad met overgaan op een normale beker. Beker is ook handig om in je tas mee te nemen (lekt echt niet). Af en toe gebruiken we de beker nog, als hij ‘s nachts nog wat water wil.
2 dagen geleden
Bij onze zoon die nu 2 is nooit echt geprobeerd rond deze leeftijd. Wij hebben toen hij echt mee begon te eten een tuitbeker en daarna een rietjes beker gebruikt.
Ik hoorde later pas dat dit niet bevorderlijk was voor het leren uit een open beker te drinken.
Gelukkig is ons zoontje een uitzondering en drinkt hij al sinds dat hij 1.5 is oke uit een open beker en sinds hij bijna 2 werd drinkt hij er heel erg goed uit
2 dagen geleden
Wij zijn hier begonnen met een rietjesbeker bij de oudste. Daar drinkt ze nu (bijna 2) nog het beste uit. We hebben ook 360 graden beker, maar dat is niet haar favoriet. Open beker doe ik heel af en toe, maar dan is vaak alles nat. Komt van de zomer wel haha.
Overigens krijgt ze hier in de avond nog lekker flesje met halfvolle melk, vindt ze heerlijk nog.
2 dagen geleden
Bij mijn oudste vanaf 1j water gegeven, daarvoor was alles borstvoeding. Direct uit een gewoon glas, tot ca 2j moesten we dat “voeren” en sindsdien zelf (nu2,5). Dit gaan we nu hetzelfde doen. Toen ik er naar zocht kwam ik erachter dat open beker of rietjesbeker het beste zijn, dat zijn de enige technieken die je als volwassene nog nodig hebt.
2 dagen geleden
Reactie op BijzonderePlaneet712727
Onze drinkt water uit open beker vanaf 5 maanden 👍😄
We geven dat overigens door het aan de lippen te zetten, hij slobbert het water er dan zelf uit. We gieten het dus niet in zijn mond! Dat zou ook flink verslikken worden anders. Hij vindt water heerlijk, vooral na wat hapjes brood/steviger voedsel.
2 dagen geleden
Reactie op BijzonderePlaneet712727
We geven dat overigens door het aan de lippen te zetten, hij slobbert het w ...
Wat knap zeg! Ik zie dit echt niet gebeuren met mijn zoontje hahaha. Maar ik ga gewoon eens wat proberen. Bedankt!
2 dagen geleden
Reactie op VreedzameZonsverduistering717711
Wat knap zeg! Ik zie dit echt niet gebeuren met mijn zoontje hahaha. Maar i ...
Ik deed eerst ongeveer shotglaasjes maar eigenlijk is breder makkelijker. Ik heb alleen maar Picardie duralex glazen en toen ik eens water uit m’n eigen glas gaf ging het veel makkelijker. Nu gebruiken we allemaal een eigen maat 😂
2 dagen geleden
Nou ik heb een 360 graden beker en een beker met een rietje geprobeerd maar hij snapt er helemaal niks van 😂 denk een beetje te jong. Snap sowieso niet dat ze dit adviseren vanaf 6 maanden hahaha.
18 uur geleden
Tip voor kindjes die ook niks pakke : Philips avent met meebewegende dop. Betere tussenoptie om te wennen aan iets anders dan de fles! :)