18 Reacties

5 maanden geleden

Ik vond de oei ik groei app wel heel fijn. Je moet je er niet blind op staren, maar het is wel fijn als je kindje een beetje van slag is dat je kan plaatsen waarom en wat ze aan het ontwikkelen zijn

5 maanden geleden

Sprongen en groeispurten eerste jaar 🔹 Sprong 1 (Rond week 5) – Veranderingen waarnemen – Baby ziet, hoort, ruikt en voelt intenser. – Kan onrustig zijn, veel huilen, vaker drinken. 🕰️ Duur: ~1 week. 🔹 Sprong 2 (Rond week 8) – Patronen ontdekken – Baby ziet simpele patronen (bijv. licht/donker). – Meer sabbelen, vaker wakker, hangerig. 🕰️ Duur: ~1 week. 🔹 Sprong 3 (Rond week 12) – Overgangen en vloeiende bewegingen – Ziet bewegingen vloeiend in plaats van schokkerig. – Onrustig, kan minder slapen, huilt meer. 🕰️ Duur: ~1-2 weken. 🔹 Sprong 4 (Rond week 19) – Gebeurtenissen begrijpen – Begrijpt korte series van handelingen (bijv. rammelaar schudden maakt geluid). – Slaapproblemen, verlatingsangst begint. 🕰️ Duur: ~3-4 weken. 🔹 Sprong 5 (Rond week 26) – Relaties tussen afstand en objecten – Begrijpt afstand, gaat grijpen naar dingen verder weg. – Veel huilen, mama is alles. 🕰️ Duur: ~3-4 weken. 🔹 Sprong 6 (Rond week 37) – Categorieën maken – Herkent en sorteert (bijv. dieren, eten). – Snel gefrustreerd als iets niet lukt. 🕰️ Duur: ~4 weken. 🔹 Sprong 7 (Rond week 46) – Opeenvolgingen / ‘schema’s’ – Begrijpt dat dingen een volgorde hebben (bijv. jas aan, dan naar buiten). – Huilerig, wil alles zelf doen. 🕰️ Duur: ~4-5 weken. 🔹 Sprong 8 (Rond week 55) – Programma’s / strategieën – Kan meerdere stappen vooruitdenken. – Kan ineens veel driftbuien hebben, test grenzen. 🕰️ Duur: ~4-5 weken.

5 maanden geleden

Volgens mij is het hele concept van sprongetjes bedacht door de auteurs van het originele ‘Oei ik groei’ boek. Zal me niet verbazen als er zodoende copyright op zit dat er geen andere partijen zo’n app mogen maken

5 maanden geleden

Reactie op ActieveVlot883435

Sprongen en groeispurten eerste jaar 🔹 Sprong 1 (Rond week 5) – Veranderi ...
Waar heb je dit vandaan?

5 maanden geleden

Reactie op bonnbon

Volgens mij is het hele concept van sprongetjes bedacht door de auteurs van ...
Klopt, dat is van dat boek. Volgens mij is de app €5 ofzo, vond ik het echt waard! En anders dat wat net gedeeld is, is het even heel kort door de bocht genoemd. Het klopt niet altijd exact, soms wel, soms niet. Dus staar je er niet blind op, maar het klopte bij onze eerste wel vaak. En nu zit de kleine ook duidelijk in sprong 1. Niet te missen. Wel fijn om dan hierover weer te lezen in de app. Super handig vond ik zelf

5 maanden geleden

Reactie op Marelena

Klopt, dat is van dat boek. Volgens mij is de app €5 ofzo, vond ik het echt ...
Ik vond het ook meer dan waard bij onze oudste 2. Maar het is ondertussen €40 😱 Dus zoek het nu idd maar wat op via ChatGPT en internet. En ja ik weet het is niet perse wetenschappelijk aangetoond maar kindjes maken zeker ontwikkelingen door en de app gaf hierin wel een soort van hou vast. Al klopte de tijden niet altijd. Vaak klopte het wel dat onze kinderen regelmatig weer een ‘update’ hadden gehad en dit kwam aardig overeen met de app!

5 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik vond het ook meer dan waard bij onze oudste 2. Maar het is ondertussen € ...
De app is niet zo duur? Je bedoeld het boek denk ik? Kan het niet zien omdat ik de app al heb, maar volgens Google is de app nu €7? Het boek is wel erg prijzig indd... Maar is ook een super dik boek. Je moet dus wel van lezen houden haha. En als iemand dat leuk vindt dan kan je het vast wel tweedehands vinden 🙃

5 maanden geleden

Reactie op Marelena

De app is niet zo duur? Je bedoeld het boek denk ik? Kan het niet zien omda ...
Zeker weten is het nu zo duur geworden!! De app zelf is gratis maar je moet een abonnement nemen. Het boek had ik ooit maar die heb ik verkocht.

5 maanden geleden

Reactie op MK-89

Zeker weten is het nu zo duur geworden!! De app zelf is gratis maar je moet ...
Nee joh… meen je niet. Wat bizar! Zo jammer 😱 Had de app gewoon serieus voor €5 eenmalig gekocht. Wat stom dat dit nu zo duur is geworden… wouw…

5 maanden geleden

Reactie op Marelena

Nee joh… meen je niet. Wat bizar! Zo jammer 😱 Had de app gewoon serieus vo ...
Ja ik dus ook in het verleden.. en nu dus dit. Echt belachelijk.

5 maanden geleden

De oei ik groei is ook maar geschreven op bizar weinig kindjes. Niet voldoende om te zeggen dat het ook waar is 😅 In de baby+ app staan mijlpalen

5 maanden geleden

ik heb de Groeigids gedownload, deze geeft regelmatig meldingen met tips/mijlpalen etc.

5 maanden geleden

Reactie op MK-89

Zeker weten is het nu zo duur geworden!! De app zelf is gratis maar je moet ...
Wow. Ik heb de app nooit verwijderd sinds ik m kocht bij mn dochter (4j) geleden dus ik heb dit niet, bij mij doet ie t gewoon. Maar wat belachelijk.

5 maanden geleden

Reactie op wesa

Wow. Ik heb de app nooit verwijderd sinds ik m kocht bij mn dochter (4j) ge ...
Ik dus wel jammer genoeg 🥲

5 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik dus wel jammer genoeg 🥲
Zag bij de reviews van de app staan dat je de app dan wel gewoon weer zou moeten kunnen downloaden. Eenmaal gekocht, is gekocht. De reviews van de laatste tijd bij de app zijn trouwens niet mals, iedereen klaagt over de prijs. Logisch…

5 maanden geleden

Reactie op Marelena

Zag bij de reviews van de app staan dat je de app dan wel gewoon weer zou m ...
Ik heb ook een recensie achter gelaten inderdaad, ik doe dat normaal echt nooit. Maar ik ga eens kijken naar die recensies of ik em dan ook nog kan downloaden op een of andere manier

5 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik heb ook een recensie achter gelaten inderdaad, ik doe dat normaal echt n ...
Ik had de app ook niet meer want een nieuwe iPhone maar na het opnieuw downloaden met dezelfde Apple id doet ie het. (Had het 3 jaar geleden gekocht)

5 maanden geleden

Reactie op youarewelcome

Ik had de app ook niet meer want een nieuwe iPhone maar na het opnieuw down ...
Ik ondertussen al bijna 7 jaar geleden.. ook oudere iPhone. Mijn oudste dochters zijn bijna 7 en 5 jaar dus heb de app al denk ik 3 jaar niet meer. Maar ik ga eens mailen naar het mail adres wat in de recensies staat