10 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben ook benieuwd! Hier begonnen gisteren met Laveen probiotica. ChatGPT gaf aan dat effect meestal te merken is met 5-14 dagen sinds het geen medicijn is, maar de bacteriën langzaam de darmflora verbeteren.

6 maanden geleden

Ik volg even! Heb t zelfde hier

6 maanden geleden

Volgens mij heeft teddy Roorda hier een blogje over, gaat volgens mij meer over infacol en sab simplex. Ff linkje zoeken

6 maanden geleden

Reactie op yrie

Volgens mij heeft teddy Roorda hier een blogje over, gaat volgens mij meer ...

6 maanden geleden

Reactie op yrie

Volgens mij heeft teddy Roorda hier een blogje over, gaat volgens mij meer ...
Goeie! Maar als het goed is, is bacitol een probiotica supplement en is infacol een heel ander supplement qua inhoud. Of ik heb het verkeerd in mijn hoofd 🙈

6 maanden geleden

Reactie op suzie564

Goeie! Maar als het goed is, is bacitol een probiotica supplement en is inf ...
Ik weet niet precies de verschillen maar ik heb het nooit gegeven, mede ook omdat o.a. dit, maar ook vitamines e.d., stiekem onder bijvoeding gerekend worden als we het over darmflora hebben - dus dat zou je eigenlijk niet moeten willen tot 6mnd darmrijping. Het was bij ons ook niet nodig gelukkig maar ik vind het interessante info die een rol kan spelen in je keuze voor sommige druppeltjes of niet… (Vitamines heb ik wel gegeven aan de oudste, deze baby broed ik nog op😅)

6 maanden geleden

Reactie op yrie

Ik weet niet precies de verschillen maar ik heb het nooit gegeven, mede ook ...
Zeker! Altijd verstandig om zelf de afweging te maken of het “nodig” is of niet. Zo min mogelijk supplementen is het beste! Hier toch de keuze voor een (natuurlijke) probiotica omdat ze geboren is via keizersnede en hierdoor mijn darmflora niet heeft meegekregen tijdens de bevalling.

6 maanden geleden

Onze baby was iets ouder dan een maand toen we begonnen met bactiol, wij waren ook radeloos door de krampjes, en het moeilijk kunnen poepen. Wij waren ook nog erg zoekende met welke fles we de voeding gingen geven. Ook zijn we naar de osteopaat geweest een week eerder dan we met de bactiol begonnen. Deze vermoedde een schimmelinfectie in de darmen die de overhand hadden en op aanraden deden we een paar druppels appelazijn met water gemengd voor iedere fles, dit gaf ook verlichting. Nu 2,5 week bezig met bactiol en eigenlijk geen krampjes meer, begonnen na een paar dagen al resultaat te zien. Geven voor elke voeding (6 per dag) een druppel.

6 maanden geleden

Reactie op AftastendeRegen504297

Onze baby was iets ouder dan een maand toen we begonnen met bactiol, wij wa ...
Mag ik vragen waarom jullie niet gewoon de 6 druppels in één keer geven op bijvoorbeeld een lepeltje?

6 maanden geleden

Reactie op Stéfanieh

Mag ik vragen waarom jullie niet gewoon de 6 druppels in één keer geven op ...
Tuurlijk! Dat deden we omdat we het rustig wilden opbouwen omdat we niet wisten wat het met hem zou doen, had wel eens bijwerkingen gelezen over kindjes die aan de diarree gingen o.i.d. En nu doen we dat eigenlijk nog steeds uit gewoonte denk ik, misschien zit het ook wel tussen onze oren dat hij er dan heel de dag "plezier" van heeft.