17 Reacties

9 dagen geleden

Ik zou wachten tot je broek gaat knellen. Je leidinggevende zou ik de waarheid vertellen, en de rest niet. Overleg of je alvast wat plankzaken mag gaan oppakken bij de recherche onder het mom dat je je enkel zwaar gekneusd hebt en daarom je kisten niet aan kan hebben. Je leidinggevende en jij kunnen er best een mooie draai aan geven en je bent vast niet de eerste zwangere.. Succes meis!

9 dagen geleden

Je bent als zwangere vrijgesteld van nachtdiensten! Verdiep je er maar eens in😊 dus ik zou het zeker delen met je leidinggevende

9 dagen geleden

Ik ben scheikundige dus kan ook niet op het lab staan tijdens de zwangerschap maar eigenlijk ook niet met een kinderwens. Heb het direct mijn leidinggevende gemeld en hij houdt het voor zichzelf. Ze zijn verplicht aangepast werk voor je te regelen. Je zou het ook via de arboarts kunnen regelen als je het je leidinggevende niet wil vertellen. ☺️ en het niet draaien van nachtdiensten hoort daar ook bij. Verder kan je prima met een smoes als blessures of medische redenen komen aan diegene die het niet weten. Ze denken maar, je bent toch niet verplicht iets te zeggen tot heel laat in de zwangerschap ☺️

9 dagen geleden

Ik zit in precies hetzelfde schuitje! Ik ben ook werkzaam in de noodhulp en heb ook familie bij de politie werken. Ik was het zelf van plan om na de eerste echo te delen met mijn leidinggevende. Ik hoop en verwacht dan ook dat hij er discreet mee om zal gaan omdat ik niet wil dat het hele team het dan al weet. Onze ouders en broers/zussen willen we het dan ook gaan vertellen. Ik wil het dan met name delen op het werk omdat de nachtdiensten me toch zwaar vallen en je hier inderdaad vrijstelling voor hebt.

9 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! 🤗 Ik heb net even de verloskundige gebeld en gevraagd hoe het zit als je werkt in de noodhulp/onregelmatig. Zij gaf aan dat het in principe geen probleem is om het pas bij 12 weken te vertellen/door te werken. Dit omdat de baarmoeder tot die tijd nog volledig achter het schaambot zit. Met de nachtdiensten ga ik gewoon kijken hoe ik mij voel, zo nodig probeer ik wat te ruilen. Mocht ik het echt niet trekken dan ga ik het vertellen. Voor nu is mijn voornemen om het na de eerste afspraak bij de verloskundige te delen, dan ben ik +/- 8.5 wk. Maar mocht ik me ook maar een beetje slecht voelen bij het idee om op straat te staan ga ik het eerder vertellen aan mijn leidinggevende.

9 dagen geleden

Ik werk maar met 2 personen en mijn werkgever ik doe best zwaar werk en til zware dingen ik heb het vandaag verteld op m'n werk gewoon omdat ik niet te zwaar kan tillen en dan kunnen ze er rekening mee houden. Ik ben net 5 week en 2 dagen.

8 dagen geleden

Hier hetzelfde! Ik ben vandaag 5 weken zwanger en werk ook op de noodhulp. Ik ben van plan het morgen aan mijn leidinggevende te vertellen zodat er rekening gehouden kan worden met evt ongemakken. Verder wacht ik nog even met het bekendmaken aan andere collega’s!😊

8 dagen geleden

Hoi! Ik werk in de kinderopvang, aangezien we daar regelmatig kindjes met waterpokken of de vijfde ziekten hebben (toch gebracht door ouders, of het zet later op de dag pas door) heb ik het met 5 weken al verteld. Ik had eerlijk gezegd ook liever even willen wachten nog, maar aan de andere kant vind ik het nu wel heel fijn dat iedereen extra scherp is en echt rekening met me houd. Vooral doen wat voor jou goed voelt!

7 dagen geleden

Hou er wel rekening mee dat sommige chefs vinden dat je meteen “binnen” moet zitten als ze weten dat je zwanger bent, dit ter bescherming van jezelf en de baby.

7 dagen geleden

Reactie op Zoë1999

Hoi! Ik werk in de kinderopvang, aangezien we daar regelmatig kindjes met w ...
Heb je zelf de waterpokken gehad? Want dan kan dat in elk geval geen kwaad voor jou! Als je de 5e ziekte hebt gehad zelfde verhaal, heb je dit niet dan is het tot 20 weken idd irts wat je moet vermijden (zon werd mij bij de oudste verteld door de verloskundige)

7 dagen geleden

Yes Maatschappelijk medewerkers in de Penitentiaire Inrichting Binnen-RIC ! Ik ga halverwege mijn zwangerschap naar het Buiten-Ric en zal ik voornamelijk de preventie projecten van onze stichting draaien op scholen!

7 dagen geleden

Reactie op Eden Lzrs

Hier hetzelfde! Ik ben vandaag 5 weken zwanger en werk ook op de noodhulp. ...
En hoe werd er gereageerd? Ik heb het vandaag moeten zeggen tegen mijn leidinggevende nadat ik maar naar de wc bleef rennen en vervolgens emotioneel werd, lang leve de hormonen...😅 Ik ben nu per direct uit de uniformdienst gehaald waar ik echt wel heel erg van baal. Ik heb achteraf wel een beetje spijt dat het zo is gelopen. Maar goed, alles voor een mooi doel!

7 dagen geleden

Reactie op EnergiekeLavendel357095

En hoe werd er gereageerd? Ik heb het vandaag moeten zeggen tegen mijn lei ...
Ah wat vervelend dat het zo moest! Misschien wel een prettig idee dat je nu ‘veilig’ binnenzit en wat meer rust kan nemen als dat nodig is. Ik ben momenteel gedetacheerd naar recherchewerkzaamheden dus ik zit al een paar maanden binnen, met af en toe een dienst buiten. Ik baal ergens ook wel dat ik nu helemaal kan fluiten naar straatwerkzaamheden. Mijn leidinggevende reageerde super lief en meelevend. We hebben besloten om de rest te vertellen dat ik een blessure heb totdat ik wat verder ben😊

7 dagen geleden

Reactie op Eden Lzrs

Ah wat vervelend dat het zo moest! Misschien wel een prettig idee dat je nu ...
Zeker waar! Opzich ook wel een opluchting dat ik geen nachten meer hoef te draaien, ik trek het steeds minder. Misschien moest het maar zo zijn denk ik dan Ah dat scheelt al wel dat je al binnen zat, maar alsnog balen hè?! Bij mij hebben we het ook onder een blessure gegooid. Ik ben in ieder geval blij dat iedereen zo lief reageert! ☺️

6 dagen geleden

Ik ben verpleegkundige in het ziekenhuis, tot nu toe gaat het goed , ben nu ongeveer 5 week. Ik stel het uit tot de eerste echo. Als die goed is vertel ik het mijn leidinggevende.