119 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde... mijne is ook met 41 weken geboren op 3 juni en drinkt super veel en slapen overdag pff ho maar max 20 min en snachts komt hij ook 2x soms 3x zelfs... hij weegt 7300 kilo en is 69 cm maar die van mij heeft lange benen ook dus denk dat het normaal is. Althans tegen mij zeiden ze dat alles goed is.
3 maanden geleden
Wij hebben ook een groot kind. 62 cm, 7 kilo. Volgt +1 lijn. Oudste -1. Een groot verschil.
Beide bij geboorte minder dan 7 pond en 50 cm.
Zelf niet erg groot. 1.64 en 1.80.
Hele tevreden baby. Slaapt en een. Steeds even wakker voor spelen. Zo hard groeien kost ook energie.
3 maanden geleden
Jammer vind ik dat niemand zegt: 'wat een knappe baby'. Alleen 'die is groot'.
3 maanden geleden
Mijn zoontje is geboren met 38+6, 3660gr en 48cm en is nu 12 weken, 7200gr en 60cm. Hij zit wel echt ver boven die lijn van het cb..
3 maanden geleden
Wij hebben ook een peuter baby. Gister gemeten, 63cm en 8,3kg. Hij is van 16 juni
3 maanden geleden
Hier ook een grote derde baby, 6/6 geboren met 40.5 en woog bij de geboorte al 3980 gr. (Mijn eerste maar 3100gr. )
Hij weegt inmiddels 7.7 kilo en zat bij 2 maanden controle boven de +2😅
Wij zijn zelf slank en niet mega groot, dus het zal wel bijtrekken!
Hij komt helaas ook nog standaard 2x per nacht, krijgt ook bv.
Overdag komen er wel vaker iets langere slaapjes, maar ook nog veel 40/45 minuten slaapjes.
3 maanden geleden
Haha jazeker, hier ook.
13 juni geboren.
Torn 4440 gram en 54 cm
Nu 3 maanden en 8 kilo en 65 cm 😁
Met babyzwemmen was hij net zo groot als baby's van 5 maanden/8 maanden🤣
3 maanden geleden
Hier ook een zware baby:
13 weken en 7,2 kg en 63,8 cm lang.
Hij drinkt redelijk normaal, maar krijgt flesvoeding nu dus dan is het wat meer te zien wat hij drinkt. 5 flessen van 180 cc op een dag, slaapt de meeste nachten inmiddels door. Daar geniet ik echt van 🙈
Onze zoon krijgt soms extra flesvoeding omdat ie echt wel hongerig is. Dan zit er 90 cc of 120 cc in een extra fles. Is ook niet zo gek dat je veel wil drinken als je zo hard groeit en best groot bent 😇
3 maanden geleden
Ik ga volgende week weer wegen maar mijn baby van 10wk is ook zo groot als andere 5maanders. Inmiddels kledingmaat 68.
We dalen wel iets op de grafiek, geboren met 4,7kg op p99.8 en nu op p92 met net geen 6kg op 9wk. Volgende week dus weer even kijken.
Papa en mama zijn wel relatief groot, en papa was een enorme baby (3e kind, 5,5kg)
Overigens is hier de bv onbeperkt!
3 maanden geleden
Onze dochter is ook zwaarder dan gemiddeld. Ze is nu 15 weken, 62 cm en 7kg.
Bij geboorte 3750 (39+5) terwijl mijn zoontje 3050 was bij 41+5)
Ze is ook overdag veel wakker en drinkt daarom ook veel. Ze krijgt borstvoeding. Ik ben weer aan het werk en ze krijgt nu gekolfde melk en gister heeft ze van 8:00 tot 17:00 500 gedronken.
In de avond zit ze ook de hele avond aan de borst en in de nacht komt ze meestal 2 of 3x
Volgens cb niks aan de hand omdat ze bv krijgt. In het begin zijn bv baby’s wat zwaarder en na 4 maanden worden ze ingehaald door kv baby’s.
Wij denken dat ze meer drinkt omdat ze zoveel wakker is. Wat moet je anders de hele dag doen 😅

3 maanden geleden
Hier ook een GVR, nu 14 weken 6760 gram en 64 cm. Zijn gewichtscurve buigt nu wat af in verhouding tot zijn lengtegroei. De kleine krijgt bv, die kwam wat lastig op gang en ik heb het gevoel alsof hij nog steeds wil inhalen haha.
Hij was bij z'n geboorte trouwens heel gemiddeld, 3600 gram en 51 cm.
3 maanden geleden
Hier ook een grote baby. Hij is van 3 juni en woog met precies 3 maanden 7330 gram en is 64,5cm. Ik moet zeggen mijn dochters waren ook altijd hoog/boven in de curve en dus grote baby’s. Je ziet er nu niks meer vanaf. Zijn hele lange en slanke dames 🙈
Onze zoon drinkt juist weinig, al vanaf het begin af aan. Hij lijkt wel te groeien van lucht. Hij krijgt 5 voedingen van 150 maar drinkt dit lang niet altijd op. Hij is pas net over naar 150 ook
3 maanden geleden
Reactie op WelwillendeWolf466900
Haha jazeker, hier ook.
13 juni geboren.
Torn 4440 gram en 54 cm
Nu 3 ma ...
Haha dat laatste he 😂ik was van het weekend op een verjaardag van een vriendin. Daar was een kindje van 7 maanden die was exact even groot en zwaar als mijn zoon van 3 maanden 😂
3 maanden geleden
Hihi hier ook een heerlijk groot manneke. Geboren op 8 juni dus nu 14 weken en weegt 8 kg en is 68 cm lang. Dus boven de curve, maar CB vindt het nog prima omdat hij BV krijgt (wel volledig afgekolfd)
3 maanden geleden
Hahaha de bakker vroeg vanmorgen of hij een krentenbol mocht... ik zo uh hij is net 3 maanden 😂😂😂
3 maanden geleden
Wat een lekkere grote baby! 🍼 Onze zoon is 10 weken en 6 dagen (geboren op 5 juli) en weegt al 7,5 kilo 🙈 We zitten ook zo aan de 10 voedingen per dag… topsport haha!