73 Reacties

8 maanden geleden

Haajjj ik heb mijn eigen nagelstudio en ook nog steeds in afwachting als het goed is horen wij 12 mei iets. Welke datum ben je uitgerekend??

8 maanden geleden

Reactie op DeSiet

Haajjj ik heb mijn eigen nagelstudio en ook nog steeds in afwachting als he ...
Ik ben 29 juni pas uitgerekend. Heb een prima financiële buffer dus laat mijn uitkering 4 weken van te voren ingaan. Best kans dat ik dan half juni pas antwoord krijg van het UWV.

8 maanden geleden

Ik ben ook ondernemer, ik ben 17 juni uitgerekend. Als het goed is krijg ik uiterlijk 4 juni een reactie op de aanvraag. Dit staat in je uwv account.

8 maanden geleden

Hoi! Ik ben 16 Juni uitgerekend en heb binnen 3 weken ongeveer goedkeuring ontvangen. Ik heb hem wat eerder aangevraagd gezien ik in verwachting ben van een tweeling. De uitkering is rond de 108 bruto per dag bij mij. Ik heb de meeste weken fulltime gewerkt de afgelopen jaren maar ook weken dat het minder was. Wel altijd aan het urencriterium gezeten (die je ook moet hebben voor startersaftrek etc). Ik heb het idee dat ze minder naar je uren kijken maar meer naar je omzet/winst..

8 maanden geleden

Reactie op marge

Ik ben 29 juni pas uitgerekend. Heb een prima financiële buffer dus laat m ...
Je kan inloggen op je uwv account en dan kan je zien wanneer je iets hoort. Ik laat hem ook 4 weken van te voren ingaan maar, ze lopen achter ivm te weinig personeel in ben 8 juni uitgerekend

8 maanden geleden

Eind juni uitgerekend en ook nog wachtende. Zal eind mei pas wat horen. Ben wel benieuwd naar de hoogte ervan.

8 maanden geleden

Ik moest een extra formulier invullen en wacht nu nog op goedkeuring. De hoogte is trouwens toch altijd hetzelfde? Toch altijd minimumloon tenzij je niet aan het urencriterium voldoet? Dat is wat ik begrepen heb tenminste.

8 maanden geleden

Bij mij is het nu voor het eerst uitgekeerd (nu 36 weken). Meteen aangevraagd bij 24 weken, en goedgekeurd bij iets van 30 weken ofzo. Ik krijg ook het maximale, dus iets van €200 per week.

8 maanden geleden

Reactie op Miramagdalena

Bij mij is het nu voor het eerst uitgekeerd (nu 36 weken). Meteen aangevraa ...
200 euro per week dat zou ongeveer 900 euro per maand zijn dat ik wel extreem weinig dat is geen minimumloon.

8 maanden geleden

Reactie op Miramagdalena

Ik vind dat ook wel heel weinig. Is dat op basis van jou gewerkte uren? Of van je winst/inkomsten?

8 maanden geleden

Reactie op marge

Ik vind dat ook wel heel weinig. Is dat op basis van jou gewerkte uren? O ...
Ja klopt, ik vond het ook geen vetpot hoor. Dat is wel netto. Ik verdien zelf zo'n €4000-5000 per maand netto en dit was het maximale wat ik kon aanvragen, op basis van max uren...daarnaast heb ik wel nog een aov (vorig jaar aangeschaft gelukkig, had ik bij mijn eerste kindje nog niet), en die keert echt veel meer uit. Dus mocht dat voor iemand voor een volgende keer een optie zijn: zeker doen!

8 maanden geleden

Reactie op marge

Ik vind dat ook wel heel weinig. Is dat op basis van jou gewerkte uren? O ...
Oh heb het nog even gecheckt! Sorry, niet heel gedetailleerd gekeken eerst. Mijn eerste uitbetaling betrof maar 3 werkdagen die week (€329 bruto, €208 netto), dus bij de volgende uitbetaling krijg ik wel meer, zo'n €500 bruto en naar verwachting €350 netto ofzo, dat scheelt weer!!

8 maanden geleden

Ik ben 7 juni uitgerekend en laat hem ook 4 weken van te voren ingaan. Ik heb de aanvraag een tijdje geleden al gedaan en kreeg vorige week ineens een brief. Ik moest een vraag schriftelijk opnieuw beantwoorden omdat hun systeem eruit heeft gelegen en daardoor mijn dossier niet compleet was? Meteen gedaan natuurlijk maar daardoor wel wat vertraging opgelopen. Hopelijk horen we snel wat 🤞🏼

8 maanden geleden

Reactie op Baby0434

Ik ben 7 juni uitgerekend en laat hem ook 4 weken van te voren ingaan. Ik h ...
Die brief ook vandaag ontvangen

8 maanden geleden

Ik werk ook als gastouder ben 7 juni uitgerekend kreeg 15 april een brief die ik moest invullen en opsturen, vorige week een nieuwe brief dat ze nog wat informatie nodig hadden toen gebeld of ik het kon emailen dat kon gelijk gedaan en vorige week donderdag te horen gekregen dat ik 105 euro bruto per dag ga krijgen en dat het halverwege mei voor het eerst word uitgekeerd. Ben hier erg blij mee vooral omdat me kleine met 38 weken gehaald gaat worden en ik dit kan loslaten.

8 maanden geleden

Jaa! Ik ben 3 juni uitgerekend en had 6 weken van tevoren verlof in laten gaan. Had woensdag voor het eerste de uitkering gekregen. Krijg het per week. Kreeg paar dagen ervoor pas een berichtje met de uitkering die ik krijg haha dus dacht ook wat krijg ik laat een bericht erover. Is geregeld gelukkig 🥰

8 maanden geleden

Reactie op Miramagdalena

Oh heb het nog even gecheckt! Sorry, niet heel gedetailleerd gekeken eerst. ...
Jaa de max is 305,91 netto geloof ik voor een week! Heb je loonheffing wel aangezet?

8 maanden geleden

Reactie op Miramagdalena

Het is 305,91 per week als je loonheffing aan heb staan ☺️ gaat dan bijna geen belasting af gelukkig!

8 maanden geleden

Ik krijg ook een zez uitkering. Ondanks dat ik er best op tijd bij was met het aanvragen, duurde de goedkeuring best land vond ik. Ik kreeg ook nog een brief waar ik alleen “ja” op moest antwoorden en weer moest retourneren via de post 😅 Inmiddels ook mijn eerste uitkering gehad maar bij mij was het €408

8 maanden geleden

Reactie op Gienana no

Ik krijg ook een zez uitkering. Ondanks dat ik er best op tijd bij was met ...
Ohh wat gek! Ik zag bij iedereen dat maximaal 305 euro was ook mensen met een omzet boven de 50 k per jaar en urencriterium ver erboven. Best gek dat verschil dan 😵‍💫 waar is dat dan op gebaseerd vraag ik me af