10 Reacties

16 uur geleden

Morning ☀️, Dit is mijn tweede zwangerschap ( mijn 1e dochter is 10 jaar) Sinds 2 jaar terug wist ik al vermoedelijk dat ik ADHD/ADD heb. Is ook vastgesteld. Mijn ervaring is hoe meer ik mijzelf ken en wat mij bijv meer overprikkeld, hoe meer ik mijzelf op dingen kan voorbereiden. Ik ben nu 4-5 weken zwanger, ik merk alleen dat ik iets meer slaap nodig heb om echt de dag door te komen. En doordat ik ADD heb ik iets sneller aan rust wil komen na een drukke werkdag ahah😊 Als ik mij rust te laat pak ben ik zelf wat meer overprikkeld.

15 uur geleden

Hoi Linda! Ik heb adhd en ben ook erg sensitief. Ik wist ook altijd al dat ik zwanger was ver voor ik kon testen haha. Omdat ik m’n lichaam heel goed aanvoel. Ik ben door mn zwangerschap wel gestopt met mn adhd medicatie. Dat vind ik wel lastig, maar het gaat op zich prima. Af en toe moet mn verloofde me even helpen opstarten 😛 Maar dat doet ie met liefde. En het grappige is dat ik voor ik wist dat ik zwanger was, eerder ben weggegaan van een kinderverjaardag. Ik was moe en overprikkeld. Normaal was ik gebleven en dan was ik de rest van het weekend niets meer waard geweest. Nu dacht ik: het is mooi geweest. Ik ga naar huis. Zo makkelijk gekozen voor wat goed is voor mij. Alsof mijn onderbewustzijn het al wist.

14 uur geleden

Reactie op Koe-kie

Hoi Linda! Ik heb adhd en ben ook erg sensitief. Ik wist ook altijd al dat ...
Zo herkenbaar de opstartproblemen na het stoppen met de medicatie 😅 maar onze hersenen moeten zelf weer dopamine gaan aanmaken

14 uur geleden

Hier een echte hsper!🙋‍♀️ En zeer waarschijnlijk ook add. Nu ben ik mede doordat ik een eigen salon heb me zelf gaan ontwikkelen om je zelf te kunnen beschermen voor prikkels van buiten af. Want mijn klanten pikte al mijn energie 😅😅😅 Inmiddels ben ik de nodige jaren meervoudig Reiki master en dit helpt enorm. En ook heerlijk om nu al connectie met de kleine te kunnen leggen hoe pril het ook mag zijn 🥰 Maar zo wist ik ook al met 3.1!!! Week dat ik zwanger was. Verder add kan zich echt uiten in hyperfocus echt idioot veel info opzoeken. Ik geloof dat ik een lopende encylopedie ben mbt eerste weken zwangerschap 😅😂 Op dit moment geloof ik dat ik er een griepje overheen heb gekregen en probeer ik echt mijn rust te pakken en goed voor me zelf te zorgen. Maar alles voelt wel erg intens ☺️

13 uur geleden

Hier ADHD, zwanger van de tweede. En net als bij de eerste zwangerschap ervaar ik een andere rust in mij lichaam. Vind het heel fijn!

13 uur geleden

Reactie op lilymilo

Zo herkenbaar de opstartproblemen na het stoppen met de medicatie 😅 maar o ...
Haha ja vreselijk! Maar ik accepteer ook dat ik nu gewoon even wat minder productief ben en dat dingen meer moeite kosten. En mijn vriend ook gelukkig 😇

12 uur geleden

Reactie op Koe-kie

Haha ja vreselijk! Maar ik accepteer ook dat ik nu gewoon even wat minder p ...
Fijn dat je dat kunt accepteren! 😊 hier kan ik het juist totaal niet accepteren en voel ik me slecht erover. Heb 6 tentamens deze week + huishouden + m’n dochter en ren het liefst weg van alles, ben zooo moe en chaotisch.

9 uur geleden

Hier een zware adhd-r danwel vooral ín mijn hoofd 🤭 Ik zit al ruim 2 jr thuis omdat ik er een burn out bovenop heb gekregen en nu in conflict zit met werkgever en uwv 😭 Vind het vooral lastig om aan te geven wat IK nodig heb, ik heb namelijk altijd het gevoel alsof mensen denken dat ik geen flikker uitvoer de hele dag en de hele dag gewoon vrolijk en blij kan zijn (dat is achter de deuren wel wat anders want dan kom ik bij van alle energie die ik uitgeef aan deze mensen) anyway.. ik heb een stalen masker dus ik vind het oprecht een uitdaging. Ik heb zelf al een oudere dochter (deze is aardig op mij ingespeeld dus daar heb ik totaal geen last van) en bonuskindje welke wel flink wat energie vergt maar dat is puur omdat ik mezelf altijd thuis heel erg heb afgesloten voor drukte van buitenaf, dat is dus wel een echte verandering.

7 uur geleden

Ik heb add en een dochtertje van 2 en nu zwanger van de tweede. Ik slik al heel lang geen medicatie meer en ik merk eigenlijk dat ik door mijn dochter veel meer ritme heb en m’n mindset ook anders is. Nu ik voor een kindje moet zorgen, zorg ik automatisch ook beter voor mezelf. Het huishouden blijft wel echt een ding. Tips zijn welkom 😂

7 uur geleden

Ik heb adhd/add en ik ben nu zwanger van de tweede. Ik merkte bij de eerste dat de zwangerschap zorgde voor heel veel rust, erg fijn. Ik merk dat ik veel structuur moet aanbrengen voor mezelf om alles goed te doen. Ik ben overigens team makkelijk, dus ik heb een robot stofzuiger aangeschaft, voorgesneden diepvries groente, droger. Alles om de taken zo makkelijk mogelijk te maken. Ik maak veel lijstjes en heb vaste momenten voor huishoudelijke taken (op vrijdag doe ik bijvoorbeeld de kinderkamer, slaapkamer en badkamer boven) ik doe aan mealpreppen zodat we elke avond een voedzame maaltijd hebben (voor mezelf ook wel zo goed) en verder ben ik ook nog steeds team chaos 😂 mijn advies is om het echt makkelijk voor jezelf te maken.